Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

On 4/14/2019 at 12:15 AM, Eselfjes said:

Har kjøpt kobbernikkel-bremserør. Jeg skal bytte bremsrøra bak på E60-en min. Såvidt jeg har skjønt må man ta med traversen for å legge røra der de går originalt. Det frister ikke så mye, så tanken er å legge de rundt eller under traversen. Noen som vet hvor langt det skal være mellom klipsene når jeg bruker kobbernikkelrør?

Fikk beskjed om 30cm der jeg tar pkk, samme som org ca. Brukes kobber skal det halveres. Bruker også kobbernikkel da jeg ikke syns kobber er noe fint. Husk at kobbernikkel er ganske likt stål i hardhet, anbefaler biltema sitt flensverktøy til 1500kr. Lett for å få dårlige flenser med det til 300. Uansett en drøm å flense med det til 1500.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! La opp nye i kobbernikkel, i de originale klipsene, så håper det holder. Jeg har det billige settet liggende, og det ble tett, så jeg sier meg fornøyd. Jobben var ikke så ille som jeg hadde trodd :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, liffi skrev:

Rune: nei det gjør dem vell ikke?! Hørtes nå veldig spessielt ut. Prøvd og fylle den før sjøsetting eller etter ? Sånn vann inntak er utrolig kjedelig

Jeg prøvde på høsten og da var den helt tett, men på den tiden så lakk den hele sommeren. Det er først de siste 2-3 årene den har begynt og trutne. Tenkte og prøve og fylle den iår før jeg setter den på vannet igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Rune-K skrev:

Jeg prøvde på høsten og da var den helt tett, men på den tiden så lakk den hele sommeren. Det er først de siste 2-3 årene den har begynt og trutne. Tenkte og prøve og fylle den iår før jeg setter den på vannet igjen.

Hvis den faktisk trutner så høres det mest ut som plastpest sånn umiddelbart, og det vil man jo virkelig ikke ha. 
Ville utvilsomt rådført meg med noen med ekspertise for isåfall kan den vel i teorien plutselig gå i oppløsning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommentarfelt, igjen... Jeg blir stadig imponert hva folk lirer av seg i kommentarfelt. Som regel er det en X5, Q7 eller lignende hvor folk skriver at deres Rav4 fra 2005 er en bedre bil. Vel, igjen slår ikke dette feil. Broom postet en fin Audi S7 som er til salgs og her er kommentarene, jeg orker ikke sladde navn den gangen her fordi man finner de på facebook under Broom uansett.

Oppgitt..... Men samtidig underholdene lesing :D Tesla er kanskje de artiklene som trigger flest folk. Liker ikke Tesla selv, men spyr ikke ut dritt fordiom. :D

Screenshot_20190418_081740_com.facebook.katana.thumb.jpg.a0da3f16a6fde0b1033c755640d3fc22.jpgScreenshot_20190418_081748_com.facebook.katana.thumb.jpg.7bd990db9f0613819e8a38e3777ff735.jpgScreenshot_20190418_081756_com.facebook.katana.thumb.jpg.4bfd515dc26d1f9de31f1808b2768795.jpgScreenshot_20190418_081805_com.facebook.katana.thumb.jpg.99b9e2f6735876b3966bd19931b4ba28.jpg

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tesla sjåfører fortsetter å sjarmere... Denne gangen var det en VW fører som fikk seg en på trynet 😂

https://touch.agderposten.no/nyheter/norge-skjertorsdag-tesla-forer-slo-vw-forer-i-ansiktet-etter-kollisjon-1.2626398

Bare la dem fortsette å drite seg ut, så kan kanskje endelig BMW bli kvitt litt av trafikkbølle stemplet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tesla trigger folk, hadde ikke vært det samme med "Suzuki-fører slo Kia-fører" som overskrift om det var de bilmerkene som var involvert. Det er ukult å slå ned folk, men som du sier awt var ikke VW-føreren særlig bedre med sin umoden trafikkoppførsel. Begge parter var teit. 

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.4.2019 den 8.24, Marius2002 skrev:

Kommentarfelt, igjen... Jeg blir stadig imponert hva folk lirer av seg i kommentarfelt. Som regel er det en X5, Q7 eller lignende hvor folk skriver at deres Rav4 fra 2005 er en bedre bil. Vel, igjen slår ikke dette feil. Broom postet en fin Audi S7 som er til salgs og her er kommentarene, jeg orker ikke sladde navn den gangen her fordi man finner de på facebook under Broom uansett.

Oppgitt..... Men samtidig underholdene lesing :D Tesla er kanskje de artiklene som trigger flest folk. Liker ikke Tesla selv, men spyr ikke ut dritt fordiom. :D

 

Ja jeg er så enig, her er det nok en blanding av folk som er svært kjipe, folk som ike aner hva kjøreglede betyr og folk som er misunnelige der de sitter bak mørke gardiner i kjellerleiligheten sin og spyr ut eder og galle til alle mulige tema fra Bil til kjendiser som har gifta seg :)  De vil aldri forstå oss som faktisk liker å kjøre og hvor det i mange tilfeller er veien som er målet. Veien kan aldri bli målet i en Rav 4, i en Rav 4 bir veien bare lang og kjedelig og det er en lettelse å endelig være fremme på hytta :)

Endret av Hpi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, awt skrev:

Tja, her var vel strengt tatt ikke folkevogn-sjåføren så mye bedre heller.

Det er jeg med på, men det er stor forskjell på å oppføre seg umodent bak rattet til å faktisk ty til fysisk vold. Man kan kanskje si at VW føreren fortjente det, men jeg sliter med å forsvare fysisk vold med mindre det er i selvforsvar. Så vidt jeg forsto av denne hendelsen så var det snakk om ett angrep og ikke forsvar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Hpi skrev:

Ja jeg er så enig, her er det nok en blanding av folk som er svært kjipe, folk som ike aner hva kjøreglede betyr og folk som er misunnelige der de sitter bak mørke gardiner i kjellerleiligheten sin og spyr ut eder og galle til alle mulige tema fra Bil til kjendiser som har gifta seg :)  De vil aldri forstå oss som faktisk liker å kjøre og hvor det i mange tilfeller er veien som er målet. Veien kan aldri bli målet i en Rav 4, i en Rav 4 bir veien bare lang og kjedelig og det er en lettelse å endelig være fremme på hytta :)

Godt det ikke bare er jeg :lol: Jeg bare skjønner det ikke hvorfor man må svare med nedlatende snakk, men det er jo ofte popcorn-materiale :D

Her er et eksempel til, nydelig Rolls, men klart er den ikke for hvermansen, det har vel RR aldri siktet seg inn på heller(og ja, det er lov å ikke like biler, men  konstruktiv feedback må vel være greit?):

Screenshot_20190419_094539_com.facebook.katana.thumb.jpg.89d574edfd449201343ea878bb891b16.jpgScreenshot_20190419_094532_com.facebook.katana.thumb.jpg.1b959f83bb1edbe1af47df2544b513e1.jpg

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Marius2002 skrev:

Godt det ikke bare er jeg :lol: Jeg bare skjønner det ikke hvorfor man må svare med nedlatende snakk, men det er jo ofte popcorn-materiale :D

Her er et eksempel til, nydelig Rolls, men klart er den ikke for hvermansen, det har vel RR aldri siktet seg inn på heller, likevel:

 

Hehe ja her var det mange bitre sjeler :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser for meg slike som har "livets harde skole" som utdanning og som sitter klar med tastaturet hver gang Sofie Elise mener et eller annet om Palmeolje eller dyrevern.  Med tanke på at disse ofte er både 40, 50 og 60 år og sikkert spyr ut av seg rundt middagsbordet så er det ikke så rart at neste generasjon ender opp som skolens mobber, de har jo lært det av foreldrene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...