Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

2 timer siden, Kjennern skrev:

Er det noen enkel måte å handle fra Danmark på? Skal handle noe greier men butikken sender ikke til Norge.
Finnes det noe ala jetcarrier i Danmark man kan bruke? Eller kan man sende til andre spedisjonsfirma i Danmark som sender videre?

Er litt langt å kjøre for å hente dette her..

Spør @Fredrik om han kan være mellommann og sende det videre til Norge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://itavisen.no/2019/05/19/siste-google-bryter-samarbeid-med-huawei/

Jeg som hadde planer om å svitsje meg til en p30 pro. Planen var å ta en svipptur innom Telia butikk etter jobb på torsdag, men tenkte jeg skulle drøye det til denne uken. Ser ut som de planene blir lagt litt på is. Er nok mange kinesere med svetteringer under skjorta som løper rundt på HQ nå 😛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Marius2002 Når det gjelder elektriske biler ja, men når det gjelder andre bilmodeller varierer det ganske mye. Mitt inntrykk er imidlertid at det sydlige Frankrike, Spania, Portugal og Ibiza er populært når nye bilmodeller skal presenteres for pressen (altså at biljournalistene kan prøvekjøre bilene).

@Fredrik 90 Selvfølgelig synes norske rikspolitikere at det er lurt at Norge skal redde verden enten det gjelder miljø eller konflikter/kriger. Så kan de gjøre karriere i all verdens NGO'er (ikke-statlige-organisasjoner) som f.eks FN, Amnesty International, Human Rights Watch, Røde Kors etc. Mye bedre betalt er det også samt at man kommer ut i den store verden og ikke minst til Afrika (som for tiden er veldig populært i denne sammenhengen).

Akkurat når det gjelder fokuset på Afrika er jeg ikke helt uenig, men jeg mener samtidig at land som f.eks Ukraina, Moldova og Georgia burde ha mer fokus i relasjon til norske interesser (som nordmenn bosatt i Norge tross alt betaler skatt for). Disse landene balanserer på kanten av demokratiet og sliter med omfattende fattigdom. Utfordringer som f.eks trafficking, narkotika, bandekriminalitet og svartebørs er derfor et stort problem. 

Jeg ser en klar politisk linje her. Det var heller ikke den store interessen for Tyskland etter den andre verdenskrigen eller østblokklandene under den kalde krigen tiltross for at dette burde ha hatt vårt fokus iom. at disse landene er vårt nærområde. Nei, da var det mer interessant med f.eks Nicaragua og Cuba - og nå div. afrikanske land langt fra Norge.

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Fredrik skrev:

@Marius2002 Når det gjelder elektriske biler ja, men når det gjelder andre bilmodeller varierer det ganske mye. Mitt inntrykk er imidlertid at det sydlige Frankrike, Spania, Portugal og Ibiza er populært når nye bilmodeller skal presenteres for pressen (altså at biljournalistene kan prøvekjøre bilene).

Elektriske ja, det var selvsagt det jeg mente. Beklager om det var uklart, men det var som svar på bildet som ble publisert. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra det ene til det andre. Folkens, om dere har plen: kjøp robotklipper :D Nå har jeg ligget i hagen denne formiddagen og fulgt med på lille «Humlesnurr», som vi kaller den, jobbe. Det er ganske så behagelig. Det eneste jeg mangler er hengekøye og øl, hah :D Ble vann istedet 🤷🏼‍♂️

859E6F3A-8EFE-48DE-B6F5-DEB7E2898874.thumb.jpeg.14115885ee7406c76b63a6d06211c805.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=128517980

Noen som har noe kjennskap til denne "paragraf AR" som gjør at dette plutselig er lovlig?

 

57 minutes ago, Marius2002 said:

Fra det ene til det andre. Folkens, om dere har plen: kjøp robotklipper :D Nå har jeg ligget i hagen denne formiddagen og fulgt med på lille «Humlesnurr», som vi kaller den, jobbe. Det er ganske så behagelig. Det eneste jeg mangler er hengekøye og øl, hah :D Ble vann istedet 🤷🏼‍♂️

 

Hvordan plen har du? Sånn mtp helling og ujevnheter? Vurderer robot selv, men gressplenen er litt kronglete så er redd den bare sitter fast hele tiden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@scoot jeg har Worx, fordi den var rimelig. Har man avansert plen med trange passasjer og dumper så ville jeg gått for Gardena, Honda eller Husqvarna. Nå er det jo Husqvarna som har Gardena, men alt etter størrelse på plen. Jeg har noen få dumper i min plen og der opplever jeg at Worx(årets modell) er mye lavere enn de andre og derfor blir stående å stange i gresset med chassis, selv om selve klippehøyden er lik. Jeg fikk ny i år på garanti, den forrige jeg hadde var mer lik Gardena på chassishøyde og den tok alt uten problem, de nye er mer for pent opparbeidet plen, selv om den tar 35% stigning. Jeg har drevet siste uken og rettet plenen der det trengtes og nå burde den nye klipperen gå fint. So far so good. Resultatet med robot blir uansett bra. :) 

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.5.2019 den 12.12, tennbrikket skrev:

https://itavisen.no/2019/05/19/siste-google-bryter-samarbeid-med-huawei/

Jeg som hadde planer om å svitsje meg til en p30 pro. Planen var å ta en svipptur innom Telia butikk etter jobb på torsdag, men tenkte jeg skulle drøye det til denne uken. Ser ut som de planene blir lagt litt på is. Er nok mange kinesere med svetteringer under skjorta som løper rundt på HQ nå 😛

Tipper også det er enkelte  amerikanere som også er svett :), slår nok ut alle veier, hvis nå kineserne hiver seg rundt og finner ut at de skal gjøre seg mere uavhenging av vesten på feks utvikling og produksjon av elektronikk så får vi det i fleisen etterhvert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...