Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

Designet er en smakssak, jeg likte det meget godt. Synd det er FWD.

 

Videre var motoren lite responsiv når man trengte det, selv i "dynamic mode". Automatgearet var tregt og var liksom ikke helt med  alltid. Bilen kjørte greit, reagerte på en del hjulstøy, og den kjørte ikke svinger helt tilfredsstillende som BMW/Mercedes-Benz gjerne gjør.

Standardutrustningen er formidabel, rett og slett. Irriterende var det at skjermen i dashboardet var lite intuitiv å bruke, og ikke minst vanskelig å betjene alt fra mediaspiller, til varmeseter og varmeapparat under kjøring. Synet blir tatt bort fra veien totalt for å treffe med fingeren. Hva tenkte Volvo her?

En annen ting er jo også at Play/Pause-knapp og volumkontroll er mye større enn nødblink-knappen, har Volvo sluttet å tenke sikkerhet? :P 

volvo-s90-cabin.jpg

 

Var i tillegg stereoanlegg fra Bowers&Wilkins. Ikke overbevist! :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med den lite brukervennligheten i forbindelse med touch-skjermer er det vel ikke bare Volvo som sliter med. Jeg er glad i ny teknologi og synes touch-skjermer er helt ålreit, men i en bil er det verken intuitivt eller spesielt brukervennlig - spesielt ikke når flere av bilens viktige funksjoner styres via touch-panelet. Tesla betjener blant annet soltaket sitt via touch-panelet. Hva i alle dager tenkte de på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjørte en helt ny C-klasse for en stund siden og, synes det touch-opplegget der bare var veldig surrete og overkomplisert. Tok meg en halv evighet å finne fram til noe som helst. Funker sikkert fint når man venner seg til det, men intuitivt var det absolutt ikke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser det er diskutert litt om motorsykler her,da har jeg ett enkelt spm til dere som kjører sykkel.

Hvorfor i helsikke er det enkelte mc folk som på død og liv må ligge oppå støtfangeren bak ?

Eller rett ved hjørne bak,kun noen få meter bak?

Er jo livsfarlig .

Noen ganger har jeg vært så close på trykke bremsen i bunn ,men for unngå å se at mcføreren kommer som et prosjektili luften eller ligger som kjøttdeig i bagasjerommet,dropper jeg det .

Altså ,jeg presiserer dette gjelder ikke alle men veldig mange .

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha kjørt litt, så har jeg inntrykk av at dette er ganske individuelt fra person til person. En kompis ligger gjerne en sykkelengde(maks) bak bilen foran seg i typiske trafikale situasjoner hvor trafikken flyter forholdsvis sakte(40-50), men holder grei avstand ellers. Jeg merker meg at han bruker briller til vanlig, men ikke når han kjører sykkel. Jeg ligger med god avstand, akkurat som med bil, har motorkraft nok til at de meterne ikke betyr noe ved en forbikjøring uansett.

Videre legger jeg merke til at det gjerne er litt halvstressa unge menn på 600 R-sykler som kanskje er dem verste, der de kommer med skinndressen med nyslipte kne- og albueklosser rett fra smergelskiva i garasjen. Jeg vet ikke, det er vel ingen spesiell grunn.

At de ligger på hjørnene er for å gjøre seg synlig for deg i sidespeil. Jeg veksler mellom sidespeilene og midtspeil alt ettersom hva jeg mener er mest hensiktsmessig der og da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 28.7.2016 at 11.09, Gabz skrev:

Såpass, ja :) Jeg vet jo hvordan girkassa og clutchen funker i teorien så er bare å venne seg til det i praksis. Hvilken tok du? Mellomtung? Og koster vel en 15-20k? (selvfølgelig avhengig av kjøreskole men ca)

Mellomtung ja :) Betalte rundt 23 000 tror jeg, ble iallfall dyrere enn når jeg tok billappen.

Angående sensor på egen eller samme sykkel ble jeg fortalt at det skulle være 50/50 med oppkjøringer, men de to siste årene hadde ikke kjørelæreren min hørt om noen som hadde hatt sensor bakpå. Sensorene er vel som oss andre, vil kjøre mest mulig :) Jeg kjørte en gang med kjørelærer bakpå, ellers var det alltid på egen sykkel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette må være en spøk...."Ford Mondeo Entusiastklubb" 

http://www.tv2.no/broom/8474531/

"Hva er det som er så spesielt med Mondeo?

- Kvalitet! Svarer han enkelt og greit " 

Nå har jeg kjørt samtlige generasjoner av Ford Mondeo, veldig greie og fine biler. Gode å kjøre med praktiske løsninger og totaltsett mye bil for pengene. Men kvalitet er vel det siste jeg tenker på når jeg tenker på Mondeo....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Dette må være en spøk...."Ford Mondeo Entusiastklubb" 

http://www.tv2.no/broom/8474531/

"Hva er det som er så spesielt med Mondeo?

- Kvalitet! Svarer han enkelt og greit " 

Nå har jeg kjørt samtlige generasjoner av Ford Mondeo, veldig greie og fine biler. Gode å kjøre med praktiske løsninger og totaltsett mye bil for pengene. Men kvalitet er vel det siste jeg tenker på når jeg tenker på Mondeo....

Du sier det jo egentlig selv. For mange er en bil som er god å kjøre med praktiske løsninger og som totalt sett gir mye bil for pengene en bil med mange kvaliteter. De aller fleste som ikke har et veldig stort bilbudsjett tenker tilsvarende selv om jeg selvfølgelig forstår hva du mener... :)

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har tips til hvor jeg kan finne nøyaktig info om ting som bremseskiver osv.? Sitter og skal bestille deler til min hyundai h1 fra autodeler.co.no

Men ser der er både 25 og 27 cm skiver.. er offshore så får ikke målt skiven.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Dette må være en spøk...."Ford Mondeo Entusiastklubb" 

http://www.tv2.no/broom/8474531/

"Hva er det som er så spesielt med Mondeo?

- Kvalitet! Svarer han enkelt og greit " 

Nå har jeg kjørt samtlige generasjoner av Ford Mondeo, veldig greie og fine biler. Gode å kjøre med praktiske løsninger og totaltsett mye bil for pengene. Men kvalitet er vel det siste jeg tenker på når jeg tenker på Mondeo....

Vel,dette overrasker meg ikke overhode. :)

På lik linje med oss Bmw entusiaster har vel denne mannen totalt skylapper for annet en Ford.

Den råeste bilen han har kjørt ,er nok en 170 hk 2,5 v6 til Ford.

Det vittigste er nok at personen her ,mer en gjerne hadde stilt på dragrace med en 1,8 Mondeo mot en feks 328 i.

Du vet jo at jeg er hardnakka Opelmann og vært på masse treff.

Og der er jo og folk så firkantet som juling.:).

En som var på treff påsto at han skulle flette en Bmw e36 m3 med sin Ascona B med C20xe(Calibra 150hk16v motor).

Han stilte opp han og jaggu,,,tror du ikke e36en vant?:).

Nei ,bare morro med disse folkene her.

Viktig med sånne fantaster og.(Selv om det er helt latterlig ) :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er et godt eksempel på mennesker jeg vil slite å ha en bil-faglig samtale med (skal jeg vær ærlig tror jeg ikke jeg greier det). Det er ikke fordi det er Ford, det er ikke fordi det er noe så tafatt (dog riktig så praktisk og fin bil med over snittet gode kjøreegenskaper) som mondeo, det er rett og slett holdningen. Den totale mangelen på kompetanse, den totale mangelen på oversikt, og ikke minst de ekstreme skylappene og en dedikasjon som jeg synes nesten er litt skummel til noe som tross alt er en død gjenstand.

For ordens skyld ville jeg hatt de samme problemene om du hadde bytta ut alt Ford relatert med BMW i den teksten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, TRF-Racing skrev:

Dette er et godt eksempel på mennesker jeg vil slite å ha en bil-faglig samtale med (skal jeg vær ærlig tror jeg ikke jeg greier det). Det er ikke fordi det er Ford, det er ikke fordi det er noe så tafatt (dog riktig så praktisk og fin bil med over snittet gode kjøreegenskaper) som mondeo, det er rett og slett holdningen. Den totale mangelen på kompetanse, den totale mangelen på oversikt, og ikke minst de ekstreme skylappene og en dedikasjon som jeg synes nesten er litt skummel til noe som tross alt er en død gjenstand.

For ordens skyld ville jeg hatt de samme problemene om du hadde bytta ut alt Ford relatert med BMW i den teksten.

Er så enig.

Sånt er tungvindt som juling.

Merker jeg mister lysten på bilprat med sånne mennesker.

En ting jeg merker ,er at jo eldre jeg blir,desto gøyere er det med andre merker.

Det å se en skjelden Audi,Mercedes ,ja u name it,er morro.

Slå av en prat og se på andre metker,er knallgøy.

Hvertfall min mening :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...