Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

Har aldri hatt noe problemer med å lagre dekk i reoler, så dette ville jeg ikke bekymret meg nevneverdig for 😀

4 timer siden, Vegard_ skrev:

Tror ikke man kan bli lei BMW rekkeseksere fra de årtallene der, smilet blir bredt bare jeg hører min egen 2.5l eller noen andre i gata :D

Helt enig, dette er noe av det mest legendariske med hele BMW spør du meg. Men jeg må si at dagens rekkeseksere byr på et meget flott lydbilde de også, en B58 på full åpning produserer en praktfull lyd. Men på tomgang så synes jeg de eldre rekkesekserene låter bedre, har liksom en finere tomgangslyd.

Ellers er det helt konge at BMW har valgt å ikke fase ut rekkeseksere i nye biler, men heller utvikle dem videre 👍

Endret av Fredrik 90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har heller aldri hatt problemer med reol, helt til det faktisk ble et problem. :)

Her blir det kun mindre hjul, hjul det ikle er så farlig med og løse felger som havner i reolen fremover. Tunge hjul blir hengt opp.

Såååå billig er det ikke med dekk til disse bilene. 🙃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså det er jo litt kleint at det skal være såpass vanskelig å oppbevare hjulene riktig, mtp at de "riktige" måtene også kan gi skader på dekk/ felg

---

Henge opp

Når det gjelder denne versjonen, så er det første jeg tenker at felgen kan få slitasje når den henger med hele vekten på ett punkt, om det er litt bevegelse blir det som når en bekk graver seg lenger og lenger ned i jord eller sand.. Og det er jo ikke så bra. Men det er ikke noen vekt på dekket siden det er i lufta og det er vel positivt. Men jeg vil nok ikke benytte meg av dette

---

Dekkreol

Som sagt skulle det egentlig dette het hjulreol, da det tydeligvis ikke rådes til å oppbevare kun dekk i dem. Men ettersom @ahj sa at han aldri har hatt noen problemer med å bruke disse, og @awt kontret og sa at han fikk skader på sine dekk når de (på felg, ikke sant?) hvilte på to rør istedenfor "skarpe kanter" så ble det litt skummelt likevel

Men personlig tenker jeg at når det er et hjul, og om det har riktig trykk iallfall så bør da det hjelpe.. Jeg aner ikke siden det er min første dekkreol som sagt, men jeg satser på at jeg får like positive erfaringer med disse reolene som @ahj

---

Stabling

Altså, stabling er jo absolutt en mulighet. Jeg tviler på at jeg vil benytte meg av denne muligheten.. Dvs hadde Style 13 hjulene på et stabel-stativ med hjul fra Biltema noen uker frem til jeg fikk tak i dekkreolen og det fungerte jo det også.. Men tviler på at jeg vil bruke det igjen

Man kan altså ha hjulene enten med hjulene helt tett feks på en palle, eller med litt luft mellom på et stativ, men mener som sagt å ha lest iallfall om det ikke er luft mellom hjulene at man bør veksle litt på rekkefølgen på dem? Ser ut til at @Ampera sine hjul er bra lagret der da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Tony Soprano

har fått testet de høytalerne fra Kjell. Positivt overrasket. Trodde det skulle være mer «papplyd» men til prisen så er nok disse fine. Hvert fall på en DIY IKEA sonos forsterker. Har ikke kjørt trueplay kalibrering enda, regner med dette gjør det enda bedre.

Har ikke fått testet de i parallell enda.

 

515F5A2E-CBFA-4A08-BACD-9DE089F32B76.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, awt skrev:

Mitt lokale dekkverksted har reoler av 2x4". Ser for meg det fort kan bli kantete hjul der.

Kan vel si at det er (h)jul hele året der?

Men mer seriøst, da tror jeg at jeg går for å ha mine hjul i dekkreol og håper på det beste.. Den jeg kjøpte kunne vært litt lengre for å ha plass til bredere dekk men det går egentlig bra likevel 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Skulebollen skrev:

Så alle dekkverksteder med store dekklager lagrer hjulene stående og roterer rundt 10.000 dekk hver 4 uke 😜 ?

Det vet jeg ingenting om, håper da det blir lagret riktig for kunder.
Kanskje også derfor jeg aldri benytter meg av slikt da jeg ikke vet hvordan hjulene mine blir behandlet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Reef89 skrev:

Det vet jeg ingenting om, håper da det blir lagret riktig for kunder.
Kanskje også derfor jeg aldri benytter meg av slikt da jeg ikke vet hvordan hjulene mine blir behandlet.

Men hvordan mener du dekkonline feks. Skal lagre løse dekk? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Skulebollen skrev:

Men hvordan mener du dekkonline feks. Skal lagre løse dekk? 

Regner med de lagrer de etter produsentens anbefalinger.


Nå virker som at du mener det er jeg som laget det bildet, men det er fra google.no og det samme går igjen over Internett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ene bilen min står lagret i 5-6 måneder på vinteren. Da er det 400 kg per hjul som står bom stille. Med den logikken om at man må rulle på løse hjul i reol så burde vel jeg flytte bilen minst 3 ganger i uka. Samme med de som drar på ferie i 1 måned og bilen står, med den vekten der så hadde vel dekka blitt bra herpa.

Jeg betviler ikke at noen en eller annen gang har fått noen problemer med lagrede dekk, som kanskje kunne relateres til reol-lagring, men at dette er noe som man skal ta hensyn til normalt vil ikke jeg si at det er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...