Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

55 minutter siden, awt skrev:

Blir lenge til han får besøke Legoland ja. 🙃

Er ellers enig med deg @Fredrik 90. Selv om man kan forstå at politet ønsker å luke ut de verste råkjørerne er dette altfor strengt.

Rent «sikkerhetsmessig» er kvaliteten på veiene bedre i Danmark enn Tyskland etter min mening, og der hadde jo ingen blunket av denne farten engang.

Tja, tenker man får sette seg inn i lover og regler i landet man besøker. Dette er kjent og sånn er det. Det dør tross alt i Norge rundt 100stykk i trafikken i året, hvor mange dør av f.eks. knivstikking? Man blir fort dømt for drapsforsøk når man løper rundt med kniv også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, Shattered skrev:

Plutselig gikk været fra fint (morran) til overskya på dagen, nå snør det kattunger her :lol: Var ikke meldt snø før søndag kveld :P

Klar for vår ja! Ut kl 06:00-06:45 å måke nattens fall og brøytekant, inn og spise frokost, ut igjen 07:00 for å ta unna brøytekant nr. 2 som ble til under frokosten før en kan gå inn igjen å ordne seg til jobb :lol: Er Land Cruiser en skulle hatt, gitt blanke og peiset på.

181A9297-5CEB-4DFB-985E-093203EB1A22.thumb.jpeg.04923c3d595f96c9b2bdcccde39738a7.jpeg

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, flobben skrev:

Det dør tross alt i Norge rundt 100stykk i trafikken i året

Rart å tenke på at det døde 560 personer i trafikken i 1970, spesielt med tanke på den økning i hastighet og trafikkmengde som har vært.

Det har jommen meg skjedd på mye  både når det gjelder trafikksikkerhetstiltak og kollisjonssikkerhet.

Det går den riktige veien!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Lars89 skrev:

Begynner å bli helt krise med ventetid på nybil nå og den skipsbrannen hjelper jo ikke akkurat...

Kjenner noen som har ventet et helt år på en Skoda Kodiaq...

min onkel avbestilte akkurat sin kodiaq etter atter en utsettelse, kjøpte seg ny alfa istedenfor og ble i langt bedre humør

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei bilen å ha når det er mye snø er en japansk pickup, som heter Nissan Navara og er ombygd av Fjällasport med 35" dekk. Den kommer seg frem "overalt"

Dette bildet fant jeg på nettet, men det er bilen jeg hadde.. En artig bil, ikke særlig sprek men likevel :)

 

normal.jpeg

Endret av GreenE36Cab
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Ingvaldsen skrev:

min onkel avbestilte akkurat sin kodiaq etter atter en utsettelse, kjøpte seg ny alfa istedenfor og ble i langt bedre humør

Bra valg!

Utrolig bra nybilgaranti på Alfa også. En bil er rimelig godt innkjørt etter 7 år og 200k km.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, GreenE36Cab skrev:

Nei bilen å ha når det er mye snø er en japansk pickup, som heter Nissan Navara og er ombygd av Fjällasport med 35" dekk. Den kommer seg frem "overalt"

Dette bildet fant jeg på nettet, men det er bilen jeg hadde.. En artig bil, ikke særlig sprek men likevel :)

 

 

En kompis hadde en sånn, god bil å kjøre, god plass. Men den knakk pga rust :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, GreenE36Cab skrev:

Nei bilen å ha når det er mye snø er en japansk pickup, som heter Nissan Navara og er ombygd av Fjällasport med 35" dekk. Den kommer seg frem "overalt"

Åneinei, det er ikke Datsunen du har hatt men Range Roveren jeg har hatt. Den kom seg frem overalt, uten anførselstegn  :P 
 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bare meg eller føler flere at hele bonusopplegget relatert til bilforsikring har blitt vannet ut? "Back in the day" eller typ 10 år siden så startet man på 20%. Var du virkelig heldig og greide å fikse en deal så kunne du få 40%. Tap ved skade var på 30%(prosentpoeng). Du måtte hoppe mellom selskap hver 6. måned for å bygge bonus raskere. Nå får man både 50% og 70% kastet etter seg som startbonus og etter 5 år (?) kan man kanskje gå opp til hele 75%? Tap ved skade er 10% (prosentpoeng). Nesten alt går på din alder, bosted og bilstatistikk. Kjøre skadefritt er ikke så mye tema lengre.

Sist jeg hadde skade så brukte mitt forsikringsselskap masse tid på å fiske ut ekstra info fra meg, men i det øyeblikket motparten sa: "Vi har ikke registrert å ha skrapt opp bilen til E.C." da ble jeg bedt om å føkke off og bruke egen kasko med bonustap om jeg ville. 

Noen flere av samme oppfatning?  

Spoiler

startbonus.thumb.JPG.3c654bf19a143986221bddfbbefb6179.JPG

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Shattered skrev:

En kompis hadde en sånn, god bil å kjøre, god plass. Men den knakk pga rust :lol:

Navaraene sliter mer med rust enn Hilux som er nærmeste konkurrent tror jeg. Det er mitt inntrykk, både av kjentfolk med Navara og feedback på internett. Pathfinder lige så. Men absolutt tøffe biler med Fjällasport. Det er heller ikke meningen å pushe 0-100-tider med slike biler. Det skal bare være et beist som tar seg fram. Svingradius er også fraværende, så noe bybil er denne typen heller ikke. Men det er "slegge og spett"-biler, det surrer og går, premiumfølelsen er fraværende, men det tar igjen alt på driftsikkerhet og enkelhet å skru på. Hvorfor har de Hilux i Sahara og på Island? jo, riktig 😎

Isuzu D-Max er heller ikke ille. Arbeidshest.

E51CF1A5-32C9-4355-8A09-4D53C41098A7.thumb.jpeg.363d0a69b3b79e1e60b286868a531549.jpeg

Men klart. På den familievennlige siden så kan en jo glimte med X5, da kan en pushe 0-100 og autobahn også. Firehjulstrekken, xDrive, er ikke like brutal, men ganske sofistikert. Det er lite som slår xDrive, Quattro(Torsen) og 4matic i komfortabel, effektiv og sømløs daily firehjulstrekk iallefall. 
Ser man litt vekk fra stjernemerking, så er det muligheter for E70 også. Tror derimot den da blir stressende å kjøre på vanlig vei. Vet hvordan All Terrain oppfører seg på våt vei, sitter ikke akkurat støpt.
Mud Terrain:

610C4B23-9553-4196-B1C3-62960D4AF9BD.thumb.jpeg.87693824c29fe3b5abdfc84c24df790a.jpeg14FA8DEA-BA45-4151-8686-AC219F88395C.jpeg.bd8b59a2973e48af4f0423df96f623ea.jpeg

Bare et vrak?

61D10CE6-6907-4D4B-B313-0F8E7F716F3B.jpeg.4c7301c0d4162b274b5d8a4f65f8c3d2.jpeg

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Shattered skrev:

En kompis hadde en sånn, god bil å kjøre, god plass. Men den knakk pga rust :lol:

Den @#&$# rusten.. Mange flotte biler som har blitt spist opp av den ja. Kan man spørre hvilken farge bilen til kompisen din hadde?

 

13 minutter siden, Kvasi skrev:

Åneinei, det er ikke Datsunen du har hatt men Range Roveren jeg har hatt. Den kom seg frem overalt, uten anførselstegn  :P

Range Rover faktisk? Personlig er jeg ikke særlig fan av dem, men har hørt at de skal være rimelig safe å kjøre rundt i det meste av terreng :P

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, GreenE36Cab skrev:

 

Range Rover faktisk? Personlig er jeg ikke særlig fan av dem, men har hørt at de skal være rimelig safe å kjøre rundt i det meste av terreng :P

Min hadde V8 med innsprøytning, et meget bra understell fra Terrafirma, 35" Maxxis Creepy Crawler og ARB luftstyrte 100% sperrer foran og bak så den stoppet ikke før det var så bratt at den ramlet ned  :) 

1854309167_RR20panser20golf202.thumb.JPG.c503645f2d8b4f61fe2c920b91a9c721.JPG

939674610_RR20Panser20golf203.thumb.JPG.7b70f0c93f8d746b4584cb1a00528a8d.JPG


1282108164_RR20Panser20golf.thumb.JPG.0401b5e459b066483b687e0ea5347bf7.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...