Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)

awt
 Share

Anbefalte innlegg

8 minutter siden, Ingvaldsen skrev:

Har ingenting imot 2lt eller d4d i en toyota, men kan jeg få en med diesel 6’er så sier jeg ikke neitakk

har du eksempel pp en 4runner med 6’er? Når går skille mellom 6’er og 4’er siden det sies at 125hk også kan være 4’er ?

De fantes samtidig såvidt jeg vet.
Nå endte jo jeg opp med en 2L2, som er en 4er, med kompressor til slutt i hiluxen jeg hadde etter å ha hatt kompressoren på tidligere versjoner av motoren og min erfaring er at 2L2 er ganske ødødelig.
De får dog et skille underveis på pumpa der det blir innført elektronikk men ikke vil ha hvis man tuner.
Men, en original 2L2T, altså med turbo, kan enkelt tunes ganske mye med skiver på WG og oppjustering av dieselpumpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Lars89 skrev:

Mgp er et sirkus jeg ikke klarer å ta s eriøst så det er bare å få sendt av gårde de rareste folka vi har.

Kunne gjerne sendt de flamingo-folka for min del...

Trollfest var jo kule da :)

Det har jo vært noe bra i MGP og ESC oppigjennom da, er flere sanger (og sceneshow) jeg husker godt fortsatt selvom det snart er 20 år siden feks

Endret av GreenE36Cab
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Lars89 skrev:

Mgp er et sirkus jeg ikke klarer å ta s eriøst så det er bare å få sendt av gårde de rareste folka vi har.

Kunne gjerne sendt de flamingo-folka for min del...

Det må sendes videre noe med liv i iallefall, det der ballade-opplegget og rolige sovesanger er skrot i en slik setting, selv om man er flink. Jeg savner da P3-morgen hadde MGP-sending. Det ble lagt opp til fest. Jeg er ikke MGP-fan, men P3-morgen bare fjaset og fikk opp stemningen. Når det kom en kjedelig sang så satt de heller på Toto - Africa og det kunne bli noen gangen iløpet av sendingen. Helt genialt.
Skrudde på MGP igår, slo vel på midt i sang 2 eller 3 og det var noe rolig, det ble slått av igjen og fant meg en komedie av noe slag i stedet. Det var mine 2 minutter av MGP i år :lol: 

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Mobile.de kan være veldig kranglete å bruke noen ganger, det er egentlig like greit…har ikke godt av å surfe for mye i den godtebutikken der 😅 Enda verre er det å kikke på Blocket.se, det er jo enda nærmere hjemme også…er liksom så lettvint å dra over å plukke opp den blå E34 M5 3,8 som står til 259 000 SEK og har gjort det lenge. Den går sikkert for 240 000 SEK på export til Norge 😉

Sånt frister jo, men det var lettere å få gjennomslag for Alpina som nr2-bil enn en slik klassiker. Men er der bare blocket.se som gjelder i Sverige?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, GreenE36Cab skrev:

Subwoolfer vant MGP.. Det kan jo bli gøy i ESC :D

Teorien min er at Nrk så hvor mye det kostet når de måtte ha arrangementet i Norge etter at Rybak vant. Så nå har de besluttet at man ikke ønsker å vinne igjen og kjører på med alternativt man vet ikke kommer til å vinne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, fupsaker skrev:

Sånt frister jo, men det var lettere å få gjennomslag for Alpina som nr2-bil enn en slik klassiker. Men er der bare blocket.se som gjelder i Sverige?

Fant en side som tilsynelatende samler alt

https://www.autouncle.se/se/begagnade-bilar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, flobben skrev:

Teorien min er at Nrk så hvor mye det kostet når de måtte ha arrangementet i Norge etter at Rybak vant. Så nå har de besluttet at man ikke ønsker å vinne igjen og kjører på med alternativt man vet ikke kommer til å vinne.

Det er vel en helt kurant teori det, men det ligger litt mellom setningene at du mener Subwoolfer var ment å vinne helt fra start? Ikke manipulering av stemmer eller noe da, det er det vel ingen som mistenker :)

Disse ekspertene sier vel noe slik som at de kan enten gå helt til topps, eller floppe fullstendig.. Jeg velger å tro at de kan vinne, eller iallfall nå denne gullfinalen

Også det at Norge sender noe "Maskorama"ish, det er jo bare kult. Også er det veldig artig om den ene viser seg å faktisk være Gaute da :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, GreenE36Cab skrev:

Det er vel en helt kurant teori det, men det ligger litt mellom setningene at du mener Subwoolfer var ment å vinne helt fra start? Ikke manipulering av stemmer eller noe da, det er det vel ingen som mistenker :)

Disse ekspertene sier vel noe slik som at de kan enten gå helt til topps, eller floppe fullstendig.. Jeg velger å tro at de kan vinne, eller iallfall nå denne gullfinalen

Også det at Norge sender noe "Maskorama"ish, det er jo bare kult. Også er det veldig artig om den ene viser seg å faktisk være Gaute da :D

Det interesserer meg mindre og mindre men det mange glemmer er at det er jo ikke noen sangkonkurranse, det er en låtskriverkonkurranse og det er noe helt annet. På det grunnlaget så kan det jo fint forsvares og sende noen artister som ingen vet hvem er. Det er låtskriveren som skal framheves. Egentlig så burde jo programmet sendes på radioen i stedet.

For mange år siden så synes jeg NRK gjorde det på en fin måte, da ble den samme sangen framført av to forskjellige artister, på den måten så fikk fram kvalitetene på låta på en helt annen måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Kvasi skrev:

De fantes samtidig såvidt jeg vet.
Nå endte jo jeg opp med en 2L2, som er en 4er, med kompressor til slutt i hiluxen jeg hadde etter å ha hatt kompressoren på tidligere versjoner av motoren og min erfaring er at 2L2 er ganske ødødelig.
De får dog et skille underveis på pumpa der det blir innført elektronikk men ikke vil ha hvis man tuner.
Men, en original 2L2T, altså med turbo, kan enkelt tunes ganske mye med skiver på WG og oppjustering av dieselpumpe.

Effektøkning er uinteressant i en slik bil, men hadde jeg fått hilux/4runner chassie med 6’er hadde jo vært perfekt.

man skal jo også ha penger til overs så man har råd til å bli tatt for ferdsel i utmark

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...