Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

7 minutter siden, GreenE36Cab skrev:

Gjerne noen med en E31 850CSi? :P

Ingen her i nærheten som har noe sånt her nede.😊


Altså nå har det jo vært Korona og det har vært lite møter og treff ,fikk til et ifjor og et i 2020 og var mye folk da tross situasjonen .

En annen ting er at vi kommer på sikt til å arrangere litt kjøring og småmeet nå på vårparten .

11 minutter siden, GreenE36Cab skrev:

Er det noen andre her fra forumet som har meldt sin interesse for dette til nå da?

Dette er jo først og fremst for lokalavdelingen For BCCN Agder ,så tviler vel strengt talt på at der kommer folk fra andre deler av landet på dette når det kommer til sånn type felleskjøring og småtreff.

Men når vi har hovedtreff kommer der folk fra andre plasser .

Spiller ingen rolle om du ikke er med i Bmw car club eller ikke ,velkommen er de uten medlemskap uansett ,men det er jo en klubb du bør melde deg inn i .

Flotte folk med god kompetanse akkurat som her inne .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, sveigis skrev:

Altså nå har det jo vært Korona og det har vært lite møter og treff ,fikk til et ifjor og et i 2020 og var mye folk da tross situasjonen .

Det skjønner jeg egentlig ikke helt.. Om alle stort sett er i biler og kjører i konvoi eller noe.. Smittefaren da ville jo vært minimal :P

Eller pleier alle samles og spise et sted feks også? Det har jeg på en måte hatt lyst til i mange år men aldri vært med på.. Har sett bilder av andre "klubbmøter" og det har sett kjempetrivelig ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, GreenE36Cab skrev:

Det skjønner jeg egentlig ikke helt.. Om alle stort sett er i biler og kjører i konvoi eller noe.. Smittefaren da ville jo vært minimal

Det trenger du ikke å skjønne heller for nå er jo alle restriksjoner over 😊

Du skjønner sikkert det at når denne epedimien formelig eksploderte i 2020 ,så hadde man restriksjoner å følge pga all usikkerheten som var da.

Og klart med 20 biler feks og to stk i bil i snitt ,som skulle snakke og være i nærheten av hverandre i den tiden ,så var ikke det noe greit en plass.

Derfor lite virksomhet de siste to årene ikke bare her nede men generelt basis .

Men nå er jo ikke dette noe å fylle opp Of topic med ,alt er åpent og man kan leve som normalt .

Altså gammelt er historie ,nytt er muligheter😊

På kjøreturer stopper man gjerne en plass der er mulighet for mat og snakking ,veldig hyggelig .

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, sveigis skrev:

Du skjønner sikkert det at når denne epedimien formelig eksploderte i 2020 ,så hadde man restriksjoner å følge pga all usikkerheten som var da.

Jaja skjønner det, men ser artikler i div aviser som sier hvor ville noen av dem var også.. Slik som bot for å besøke hytte i en annen kommune 👍

Men da er det bare for folk å glede seg til vår og sommer.. og håpe at samfunnet fortsetter å være "normalt" (skriver i hermetegn siden det kan komme nye restriksjoner når som helst men håper jo ikke det

Så hadde det vært artig med et møte på feks Sørlandet Travpark også? Mener det var et amcar treff der for noen år siden, og er jo mye plass til biler i området der

Endret av GreenE36Cab
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare og melde seg inn i BMW ccn så får man varsel på både e-post, SMS og Gnist appen om diverse treff. Og er du ikke medlem så møter man opp på første treffet også melder man seg inn da. Personlig så synes jeg det blir feil å møte opp på klubbtreff uten og være medlem.

Synd vårmønstringen på Bjerke blir 1. mai. Har jo vanligvis vært helgen etterpå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Rune-K

Å møte opp uten å være medlem er kanskje ikke helt ok nei.. Men om man ikke er særlig gira på å være medlem er jo det "eneste utvei" :P

Nei men iallfall så skal det bli artig å se bilder fra treff i år her på Bimmers, jeg synes det også er artig uten å nødvendigvis være der selv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at det er folk som jobber for at klubben skal arrangere treff. Jobben er på dugnad, men treff koster veldig ofte penger. Å drifte selve klubben koster jo også mye penger. Greit da å være registrert medlem og ikke en "snylter" ;) 

Synes det er helt riktig at man første og kanskje andre gang møter opp som "fersk" uten å være medlem, rett og slett for å se om det er noe man ønsker å være med på og en del av videre . Etter dette synes jeg det er på sin plass å bli betalende medlem om man ønsker å fortsette. 

Jeg har vært BMW CCN medlem siden 2001, året jeg kjøpte min første BMW :)  Der føler jeg en tilhørighet. Får med meg de lokale medlemsmøtene, reiser på lokale og nasjonale treff.  Fått gode venner via klubben. Blitt kjent med masse hyggelige folk fra hele landet.

Høydaren for min del var landstreffet i Mo i Rana i 2019. 4600 kjørte km fordelt på 12 dager. Treffet ble en del av sommerferien min da. Min første skikkelige ferie på 10 år :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er mange klubber og foreninger som har som prinsipp at man kan være med på én trening/samling/tur for å se om dette er noe som fenger. 

Da melder man seg inn etterpå hvis det frister til gjentagelse evt lar man  være og møter ikke neste gang. 

Spesielt i mindre klubber har det jo mye å si med personkjemi osv og da er det kjipt å betale en årsavgift for så finne ut av at dette ikke  funker.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Rune-K said:

Det er bare og melde seg inn i BMW ccn så får man varsel på både e-post, SMS og Gnist appen om diverse treff.

Gjør man det? Kan ikke huske sist jeg hadde aktivitet på noen av disse. Det er riktignok lavsesong nå da, men synes likevel det har vært stille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De pleier å sende ut.

Litt OT, men håper at man får kalenderen tidligere, fikk årets kalender i februar. Kanskje innbetaling av kontingent kunne ha forfall i november, slik at betalende medlemmer rekker å få det før året starter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, GreenE36Cab skrev:

Nei men iallfall så skal det bli artig å se bilder fra treff i år her på Bimmers, jeg synes det også er artig uten å nødvendigvis være der selv

Nå må du heller komme deg ut blant folket og treffe de forskjellige medlemmene.😊

Er mye gøyere det enn å se på Bimmers .

Ikke minst de forskjellige bilene som er og se ,nei veldig gøy.

Nå får du en gratisrunde uten å være medlem nå i sommer ,men da plikter du og møte opp hvertfall på et treff for å se .😊

Synes det innlegget @StigJ indikerer det meste .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, sveigis skrev:

Ikke minst de forskjellige bilene som er og se ,nei veldig gøy.

Først vil jeg bare si at bilmiljøet eller i dette tilfellet BMW-miljøet virker veldig inkluderende og bra. Ingen som ser ned på noen osv og det er respekt så dette virker veldig lovende :D

Noe annet jeg har tenkt på med slike bilklubber er gjennomsnitts-alderen.. Jeg har "alltid" vært redd for å delta på noe slikt også er jeg den eneste rundt 30 mens de andre er enten nettopp blitt 18 eller passert 60..

Men iallfall så skal det bli gøy å kanskje få sett noen av de sørlandske medlemmenes biler da, er jo en del fint rundt her også. Virker å være "mye" E34 og E36, men det er helt ok :D

Og til slutt så tenker jeg på dette med at bilen min ikke er "perfekt" men mer en helårs bruksbil endte den opp som.. Er det noe som blir sett ned på? Den er jo ikke strøken og jeg tenker at den sviver jo og starter (nesten) alltid på første forsøk.. Også er det jo en av drømmebilene mine som sagt, så det er litt mulig jeg evt vil være mer stolt av å vise dere bilen enn dere synes det er verdt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutes ago, GreenE36Cab said:

 

Og til slutt så tenker jeg på dette med at bilen min ikke er "perfekt" men mer en helårs bruksbil endte den opp som.. Er det noe som blir sett ned på? Den er jo ikke strøken og jeg tenker at den sviver jo og starter (nesten) alltid på første forsøk.. Også er det jo en av drømmebilene mine som sagt, så det er litt mulig jeg evt vil være mer stolt av å vise dere bilen enn dere synes det er verdt

Så lenge det ikke er en 316 med M3 emblem så er nok alt akseptert hos Bimmers/BMW miljøet :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, GreenE36Cab skrev:

@Rune-K

Å møte opp uten å være medlem er kanskje ikke helt ok nei.. Men om man ikke er særlig gira på å være medlem er jo det "eneste utvei" :P

Hvis BMW CCN treffene kun skal være for betalende medlemmer så blir det tynt i rekkene. Det er noen år siden jeg selv var medlem i BMW CCN nå, men jeg drar likefult på treffene dems og føler overhode ikke noe "skyld" for å ikke være medlem. Jeg er medlem i Amcar og føler det på en måte dekker nok, særlig ettersom BMW CCN er tilsluttet Amcar. Men også fordi min bilinteresse strekker seg litt ut over bare BMW, gjerne i amerikansk retning og da passer Amcar bedre. Da er jeg også medlem i en organisasjon som jobber politisk for oss bilentusiaster, samt at jeg på Bavaria får samme rabattene som Amcar medlem som om jeg hadde vært CCN medlem. Men, jeg vil likevel oppfordre folk som kjører BMW til å være medlem i BMW CCN. Jeg synes det er sundt og på sin plass at ett merke som BMW har en aktiv klubb som arrangerer treff og aktiviteter for entusiastene. Også savner jeg virkelig bladet Farhfreude, det var alltid utrolig hyggelig å lese :) 

Det jeg synes er veldig bra er at vi har fått liv i lokalklubben her i Agder igjen, her gjør @sveigis og de andre en strålende jobb. Jeg håper på noen lokaltreff ut over sesongen :)    

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...