Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

Siden jeg vet det er flere enn meg som liker å sykle i ulendt terreng her, værsegod. Bilde av 2020 Rockshox Lyrik Ultimate 170mm vs 2022 Fox 38 Factory 180mm som nå står på sykkelen min og ser barsk ut.
Håper regnværet roer seg ned snart sånn at jeg får testet og tunet gaffel klar til 3 uker ferie som starter nå til helga. 

IMG_20220705_190306.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har tips til behandling av skinnseter for å unngå flest mulig strekkmerker og slitasje? Hva bruker dere til vask / vedlikehold der? Sort interiør, Vernasca. Har begynt å se litt i førerstolen og vil gjerne begrense det mest mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Hallgrim86 said:

Noen som har tips til behandling av skinnseter for å unngå flest mulig strekkmerker og slitasje? Hva bruker dere til vask / vedlikehold der? Sort interiør, Vernasca. Har begynt å se litt i førerstolen og vil gjerne begrense det mest mulig.

Henger meg på denne. Vask/rens og beskyttelse både til seter, dørtrekk og dashbord. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Hallgrim86 @smashy

 Bruker selv Colourlock sine produkter (mild Leather cleaner og Shield), har brukt Swissvax før. Kan ikke si at jeg foretrekker det ene eller det andre, dog var det Forte (sterk) kitet jeg hadde av Swissvax, og det tok fargen på rattet ved iherdig jobbing med rens. Mens jeg følte Swissvax sin Forte skinnrens var mer effektiv enn den milde varianten fra Colourlock jeg hadde. Logisk nok da det ene var sterkt kit og det andre var mildt.
Colourlock Shield: jeg la det på skinnsetene etter rens forrige uke, og føler de blir litt glattere og litt mindre mykt og matt skinn slik de ble med Swissvax sin Leather Milk.
Så kommer til å prøve sistnevnte neste gang igjen. Du trår uansett ikke feil med verken Swissvax eller Colourlock sine skinnpleiekit. Jeg farget akkurat opp rattet med Colourlock sitt kit (andre rattet jeg tar med det), og fungerer bra. Men ser mange foretrekker Fenice sitt kit da topcoaten er tokomponent og skal være mer holdbar enn Colourlock sin.

Endret av papertiger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutes ago, papertiger said:

@Hallgrim86 @smashy

 Bruker selv Colourlock sine produkter (mild Leather cleaner og Shield), har brukt Swissvax før. Kan ikke si at jeg foretrekker det ene eller det andre, dog var det Forte (sterk) kitet jeg hadde av Swissvax, og det tok fargen på rattet ved iherdig jobbing med rens. Mens jeg følte Swissvax sin Forte skinnrens var mer effektiv enn den milde varianten fra Colourlock jeg hadde. Logisk nok da det ene var sterkt kit og det andre var mildt.
Colourlock Shield: jeg la det på skinnsetene etter rens forrige uke, og føler de blir litt glattere og litt mindre mykt og matt skinn slik de ble med Swissvax sin Leather Milk.
Så kommer til å prøve sistnevnte neste gang igjen. Du trår uansett ikke feil med verken Swissvax eller Colourlock sine skinnpleiekit. Jeg farget akkurat opp rattet med Colourlock sitt kit (andre rattet jeg tar med det), og fungerer bra. Men ser mange foretrekker Fenice sitt kit da topcoaten er tokomponent og skal være mer holdbar enn Colourlock sin.

For å være på den sikre siden så er det disse produktene du snakker om? Vet ikke hvor "drøye" de er i bruk? Hvor lenge holder 125ml? Fjerner rensen noe av beskyttelsen som allerede er på skinnet? 

image.thumb.png.353b0c52c92f128ede38a0bacc546fb3.png

 

Kikka på posten når du fiksa rattet. Det ble kjempebra. Venter selvfølgelig på et montert i bilen og se hvor fint det ble bildet, men det gikk kanskje i vasken siden det ble litt krabbing og akrobatikk? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpt Fenice selv, ikke fått somlet meg til å bruke kittet enda. Alle merkene som er nevnt til nå er strengt tatt av god kvalitet, så behandling med disse vil uansett være bedre enn ingenting. Det er noen mindre forskjeller mellom disse, men ofte er dette såpass subjektivt at man må nesten bare starte et sted og deretter se om det er noen egenskaper man helst vil ha annerledes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Kvasi skrev:

Siden jeg vet det er flere enn meg som liker å sykle i ulendt terreng her, værsegod. Bilde av 2020 Rockshox Lyrik Ultimate 170mm vs 2022 Fox 38 Factory 180mm som nå står på sykkelen min og ser barsk ut.
Håper regnværet roer seg ned snart sånn at jeg får testet og tunet gaffel klar til 3 uker ferie som starter nå til helga. 

IMG_20220705_190306.jpg

Ser bra ut de der, tittet litt på til ny-elsykkelen, men fant ut siden den går mest til og fra jobb på asfalt så får den klare seg med innstegsdemperen, som jeg tror nesten ikke gjør noe fornuftig.

Har fox dempere på full-demperen, men de har sittet på siden sykkelen var ny som er sikkert ti år siden, så sikkert kommet mye nytt og kult der også, men for en kar tidlig i førti åra som sykler litt begynner sti får det holde. Er ikke sykkelen som setter begrensingen for å si det sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, smashy said:

For å være på den sikre siden så er det disse produktene du snakker om? Vet ikke hvor "drøye" de er i bruk? Hvor lenge holder 125ml? Fjerner rensen noe av beskyttelsen som allerede er på skinnet? 

image.thumb.png.353b0c52c92f128ede38a0bacc546fb3.png

 

Kikka på posten når du fiksa rattet. Det ble kjempebra. Venter selvfølgelig på et montert i bilen og se hvor fint det ble bildet, men det gikk kanskje i vasken siden det ble litt krabbing og akrobatikk? :D

Har ikke hatt anledning i løpet av dagen, blir gjort i kveld :) 

Ble faktisk litt nupper, og tror ikke det andre laget med Shield var en god idé. Lurer på om det faktisk var fargen som nuppet seg når jeg brukte hårføner for hurtigtørking mellom lagene. Time will show. 

Både Swissvax og Colourlock har ferdig kit som kan kjøpes, Fenice likeså. :) 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, flobben skrev:

Ser bra ut de der, tittet litt på til ny-elsykkelen, men fant ut siden den går mest til og fra jobb på asfalt så får den klare seg med innstegsdemperen, som jeg tror nesten ikke gjør noe fornuftig.

Har fox dempere på full-demperen, men de har sittet på siden sykkelen var ny som er sikkert ti år siden, så sikkert kommet mye nytt og kult der også, men for en kar tidlig i førti åra som sykler litt begynner sti får det holde. Er ikke sykkelen som setter begrensingen for å si det sånn.

Er ikke sykkelen som setter begrensninger her heller men har holdt på i noen få år og kjenner jo forskjell på oppgraderinger. Og eierglede skal man heller ikke kimse av 👍
Sykkelen min er en 2019 YT Decoy, fulldemper elsykkel, med det kjipeste utstyret originalt som alt er oppgradert på underveis, og gaffelen er nå oppgradert for andre gang  :)
 

Her er noen minutter med kos jeg filmet på en stisykkelfestival vi hadde her for etpar uker siden.
 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Driver å titter på ny bil i disse tider eller å ha en som avlaster 140i. Hvis 140i skal selges må neste bil ha plass til en 40kg hund og bagasje. Har noen forslag der som er BMW? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, ahj skrev:

Driver å titter på ny bil i disse tider eller å ha en som avlaster 140i. Hvis 140i skal selges må neste bil ha plass til en 40kg hund og bagasje. Har noen forslag der som er BMW? :) 

Enkelt, G21 M340i 👍 For dyrt? F31 340i 👍 Fortsatt for dyrt? E91 335i 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...