Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)

awt
 Share

Anbefalte innlegg

Ble svindlet for 2000 for ett halvt år siden av en på Finn som solgte noe spacere. Kan trygt si jeg er "ferdig" med og forhandsbetale nå ja🙄 Har generelt troen på at folk flest er ærlige sjeler, men må visst slutte med det

Sitter dessverre med null info om svindleren foruten ett kontonummer.. Om noen her jobber i SpareBank Vest så send meg gjerne en PM 😉

Endret av Skulebollen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver å kjøpe mest mulig fra folk med god rating på finn om jeg ikke kan hente. De fleste, meg selv inkludert, forventer nok forhåndsbetaling om man skal sende i vei noe. Sånn sett er det bare å be selger om å endre til "fiks ferdig" før kjøp om det allikevel skal sendes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, Skulebollen skrev:

Sitter dessverre med null info om svindleren foruten ett kontonummer.. Om noen her jobber i SpareBank Vest så send meg gjerne en PM 😉

Kan vel prøve å ringe de på mandag, men spørs om du kommer så langt på grunn av personvern og alt det der 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøper ALDRI noe fra noen hvis jeg ikke kan møte opp personlig og betale face to face. Da lar jeg heller objektet gå hvis avstanden skulle være stor. Jeg skulle kjøpe noen E60 felger til 545en av en skøyer i Oslo. Passer meg fint å ta en tur til Oslo en lørdag. De kosta 7000 og jeg sa jeg bodde i Arendal. Da fikk han plutselig veldig dårlig tid ville at jeg skulle vippse han 2000 kr så kunne han reservere dem…var så mange som ringte på dem. Ble plutselig veldig mye interesse….😅 Jeg sa jeg tok sjansen og kunne komme med en gang det passet for han, da ble det plutselig veldig vanskelig. Jeg bare…du skal ha 2000 kr i forhåndsbetaling men kan ikke si når det passer at jeg kommer å henter? Jeg tar sjansen på at de ikke blir solgt, men møter deg gjerne for en handel og oppgjør face to face når du har tid. Da hørte jeg ikke noe mer fra han, jeg purra og purra men uten respons. 

Når det er sagt, har møtt mye snåle folk på min ferd rundt i landet for å kjøpe deler til BMW. Det særeste må vel være når jeg kjøpte E34 dører av selveste "jugern"….for en type. Eller da jeg kjøpte nye ubrukte 19" til G30en, og måtte hente dem i kjelleren på Islamsk senter i Hønefoss. Pengene for felgene vippset jeg til en fyr som viste seg å være leder i Syrisk støtteforening..så nå har jeg vel vært med på å finansiere krigen i Syria 😂😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har blitt svindlet én gang på finn.no, og det var en grill til x5en. Fikk grillen, men alle klips var knekt så den kom i deler.

Sendte meldinger med karen, men han stilte seg selvsagt utenforstående til min påstand. Den var 100% da han pakket den.

Aldri mer forhåndsbetaling!

Endret av Otis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg for min del sender (naturligvis?) ingenting uten at jeg har fått pengene først. Sender heller aldri noe i postoppkrav. Om noen er uenig i dette får de heller kjøpe hos noen andre. Tror aldri jeg har fått noen problemer når jeg tenker meg om, annet enn at jeg solgte samme vare to ganger en gang, det ble litt styr (hadde avtalt kjøp, hørte ingenting på en uke, så solgte til en annen. Plutselig fikk jeg penger fra første kjøper). 😛

Har dessverre blitt lurt selv ved kjøp, men ikke noen enorme summer. Har en lei tendens til å glemme fort, men mener på det finnes en grill på en e81 rundt Hamar et sted som er "min".

Ble også litt sånn halv-venn med en "entusiast" som etterhvert lånte spacere av meg, har hverken sett spacere eller mann siden. 🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sendte for moro skyld en e-post til Strandveien Auto i Trondheim i helgen, fikk opp forslag på finn på en X3 M40d. Import, reklamerte med fem års garanti. Og 200k km, som kjøpt i Norge. Fikk forklart at den hadde blitt kjøpt i Tyskland med One year extended warranty, og at Strandveien (som autorisert BMW-forhandler) har mulighet til å kjøpe en tilleggsgaranti. DVS: Repair inclusive i to år, ca 30k på en G01 X3. Men kun om første service (30k) enda ikke er tatt. Noe slikt som ble gjort på din @Fredrik 90? :) Morsomt å vite at det går om man finner brukte BMW'er i Tyskland som har gått sine første km før service. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, fupsaker skrev:

Noe slikt som ble gjort på din @Fredrik 90? :) Morsomt å vite at det går om man finner brukte BMW'er i Tyskland som har gått sine første km før service. 

Nei dette var ikke på min bil, men det var vel en sånn løsning jeg ble tilbydd til min bil da jeg importerte den. Jeg husker ikke detaljene ettersom dette var tilbake i 2019. Men iallfall så er det nå mulig og ikke minst langt oftere at 5 års garanti tilbys også på importbiler. Så lenge visse forutsettinger ligger til grunn selvsagt :) 

Jeg forstår at de som har kjøpt norsksolgt bil prosesserer for at dette er best, men når man kan importere seg en bil og atpåtil få 5 års garanti så ser jeg ikke problemet? Jeg har blitt sånn at jeg helst ikke vil ha en norsk bil som har gått i salt og med norsk småkjøring og kaldstarter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen her som har defa motorvarmer og kan dele sin erfaring? Fått pris på 4851 inkl deler og montering. Er det verdt det? Forstår det slik at oljen varmes opp til 20-30 grader, som selvsagt er bedre enn minusgrader, men vil det ha så mye å si slitasjemessig kontra kaldstart? bur på vestlandet så gradene ligger stortsett fra +5 til -10, men forekommer også kaldere temperaturer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, BMWE39turbo skrev:

Noen her som har defa motorvarmer og kan dele sin erfaring? Fått pris på 4851 inkl deler og montering. Er det verdt det? Forstår det slik at oljen varmes opp til 20-30 grader, som selvsagt er bedre enn minusgrader, men vil det ha så mye å si slitasjemessig kontra kaldstart? bur på vestlandet så gradene ligger stortsett fra +5 til -10, men forekommer også kaldere temperaturer.

Jeg har det på min, og mener det er verdt det spesielt hvis man monterer det selv. Vet ikke hvorvidt jeg hadde fått det utført for nesten 5000 kr. Varmeeffekt for kupé er bare å glemme, men motoren har veldig godt av det. Mener å ha lest at alt under 10 grader er beregnet som en "kaldstart" med tanke på slitasje.

Vet ikke effekten på varmeren du har fått tilbud på, men på min som er 250W, klarer den maks å øke temp med 30 grader. Er det -10 ute, får man c.a 20 grader oljetemp hvis den kjøres i mange nok timer. 

Du har ikke vurdert en som varmer kjølevannet med pumpe? Det er mye mer effektivt. Monterte en slik etter å ha hatt DEFA varmeren i et år, og de to sammen gir en heftig god lunk i motor. Mener de dro 1880W sammen når det var kaldt ute iflg måleren. 

Eksempel etter å ha stått på i litt over en time. 

20221019_212334.thumb.jpg.8a2c889d71647f1db474b50b1a0389e8.jpg

Endret av ///M-ini95
Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://www.mekonomen.no/blokkvarmer-230-v-defa-10166480 er denne det er snakk om, fant ikke antall watt

Vurdert kjølevann ja, men den hjelper vel lite på oljetemperaturen? Har ingenting imot kald bil i kupé, og den står i carport, så gjør det egentlig kun for motorslitasjen sin del. Hvilken varmer var det du kjøpte til kjølevannet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, BMWE39turbo skrev:

https://www.mekonomen.no/blokkvarmer-230-v-defa-10166480 er denne det er snakk om, fant ikke antall watt

Vurdert kjølevann ja, men den hjelper vel lite på oljetemperaturen? Har ingenting imot kald bil i kupé, og den står i carport, så gjør det egentlig kun for motorslitasjen sin del. Hvilken varmer var det du kjøpte til kjølevannet?

Ser ut som 300W, så ikke store greiene det heller. 

Den som varmer opp kjølevann hjelper nok ikke direkte på oljetempen, men hvis det varme vannet sirkulerer i blokka vil du jo få en mer stabil motortemperatur - og sånn sett få økt oljetemperatur.

Min motor får ganske god varme allround, ting som EGR kjøler, turbo, varmeregisteret i kupe og generelt hele blokka får varme i seg. Den DEFA varmeren jeg har itilegg gjør ikke store greiene annet enn å varme bunnpannen og olje som ligger nede der. 

Har ikke noen link dessverre, men er en universal varmer. Mange som selger slike, da den kobles inn i returslangen fra kupé, og krever sånn sett ingen spesifike deler for spesifike biler. 

Endret av ///M-ini95
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   3 medlemmer

• Opprett ny...