Fredrik 90 Skrevet Januar 17, 2023 Share Skrevet Januar 17, 2023 12 minutter siden, E.C. skrev: samt at levetiden til bilene estimeres til var det 8 år Er dette tilfellet? Synes jeg hørte en BMW sjef snakke om at estimert levetid på BMW sine elbiler skulle være 8 år. Men jeg kan ikke tro at dette stemmer? I såfall så må jo noen våkne opp og ta en fot i bakken å pålegge produsentene lenger levetid på produktene sine. Dette er ett vel så viktig miljøtiltak som å fase inn elbiler. Myndigheter i alle land er forferdelig opptatt av å tvinge folk til å kjøre elbil og dusje mindre, mye kunne vel blitt gjort med å la vanlige folk være i fred og heller gå løs på bruk og kast mentaliteten som de store internasjonale selskapene legger opp til…kun for profittens skyld. skoglund reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Januar 17, 2023 Share Skrevet Januar 17, 2023 Mener at det var dette som var diskutert tidligere, men finner selvfølgelig ingen konkret link nå. Mulig jeg husker feil, men det er nå ved salg av en ny bil produsentene primært tjener penger, så det hadde ikke vært utenkelig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eystein Ose Skrevet Januar 17, 2023 Share Skrevet Januar 17, 2023 Noen som har erfaring med Wilfa varmepumpe? Vurderer den her i garasjen. https://www.obsbygg.no/varme-og-ventilasjon/varmepumper/2523063?v=ObsBygg-97926 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius2002 Skrevet Januar 17, 2023 Share Skrevet Januar 17, 2023 (endret) 1 time siden, E.C. skrev: Mener at det var dette som var diskutert tidligere, men finner selvfølgelig ingen konkret link nå. Mulig jeg husker feil, men det er nå ved salg av en ny bil produsentene primært tjener penger, så det hadde ikke vært utenkelig. Etter det jeg kan lese så skrives det 15 år forventet gjennomsnittlig levetid på elbiler. Jeg tror tallet 8 kommer fra 8 års garanti på batteri. https://www.bmw.com/en/innovation/life-cycle-of-a-battery-cell.html Ellers er snittalderen på bilparken i Europa 8,3 år og snittlevetid på 14, mens i Norge er snittalderen på bilparken 10,5år, mens levetid er på 19,2 år. https://autoretur.no/24-millioner-kjoretoy-gjenvunnet-norge-1996/ Endret Januar 17, 2023 av Marius2002 skoglund, Lars89 og Ron Jeremy reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Januar 17, 2023 Share Skrevet Januar 17, 2023 Sikkert fra diskusjonen her jeg hadde fått tall i hodet fra, i så fall nesten rart om jeg husker slikt fra 5 år tilbake. Marius2002 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HakonLimseth Skrevet Januar 18, 2023 Share Skrevet Januar 18, 2023 Står på Biltema, har tenkt til å kjøpe jordingskabel til motor og chassis. Hvilken diameter burde jeg gå for? 35mm eller 70mm? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rune-K Skrevet Januar 18, 2023 Share Skrevet Januar 18, 2023 Like tykk som den fra plusspolen til starter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HakonLimseth Skrevet Januar 18, 2023 Share Skrevet Januar 18, 2023 Akkurat nå, Rune-K skrev: Like tykk som den fra plusspolen til starter. Hehe, litt usikker på hvor tjukk den er. Tar med både 35 og 70mm, blir vel ikke min siste tur på biltema så kan bare bytte hvis det blir feil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Januar 18, 2023 Share Skrevet Januar 18, 2023 Er man usikker så tar man den tjukkeste HakonLimseth og Marius2002 reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eystein Ose Skrevet Januar 19, 2023 Share Skrevet Januar 19, 2023 Skal ha nye sommerdekk på E36en, og nå står det mellom Toyo Proxes Sport og Falken FK520(foran) og FK510(bak) Dekkdim 215/45-17 og 235/40-17. Noen som har erfaringer med desse? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StigJ Skrevet Januar 19, 2023 Share Skrevet Januar 19, 2023 Har god erfaring med FK510 på F30en jeg hadde. Dog var dette 19". Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snagg30 Skrevet Januar 19, 2023 Share Skrevet Januar 19, 2023 1 time siden, Eystein Ose skrev: Skal ha nye sommerdekk på E36en, og nå står det mellom Toyo Proxes Sport og Falken FK520(foran) og FK510(bak) Dekkdim 215/45-17 og 235/40-17. Noen som har erfaringer med desse? Jeg tipper det ikke er store forskjellen på FK510 og Michelin pilot sport 5. jeg kjøpte sist nevnte i fjor sommer til min E36, svært fornøyd og de kostet heller ikke særlig mye. Og som alltid er Michelin bedre en alle andre fupsaker reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eystein Ose Skrevet Januar 19, 2023 Share Skrevet Januar 19, 2023 12 minutter siden, Snagg30 skrev: Jeg tipper det ikke er store forskjellen på FK510 og Michelin pilot sport 5. jeg kjøpte sist nevnte i fjor sommer til min E36, svært fornøyd og de kostet heller ikke særlig mye. Og som alltid er Michelin bedre en alle andre Var PS4/5 som var planen, men fant ikke i rett dim bak.. Stemmer ikke det @turbojugen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingvaldsen Skrevet Januar 19, 2023 Share Skrevet Januar 19, 2023 40 minutter siden, Eystein Ose skrev: Var PS4/5 som var planen, men fant ikke i rett dim bak.. Stemmer ikke det @turbojugen? på mindre dekkdimensjoner så må du nokk tilbake på eldre generasjoner som pilot supesport og vanlige pilotsport 4, men du har fortsatt et bra dekk iforhold til falken Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StigJ Skrevet Januar 19, 2023 Share Skrevet Januar 19, 2023 Jeg satte PS5 på G20en i vår. Ble overrasket over støynivået på de. Ja i negativ forstand altså. De støyer mer enn FK510, men bedre veigrep. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå