Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

1 time siden, StigJ skrev:

Steikje, den banen var det ok størrelse på. 

Vi gikk tom for skinner, skinne gjerne hatt litt til. 😛 

37 minutter siden, papertiger skrev:

Har du tatt litt for mye Legoland du @awt? Det der var jo helt sinnsykt 😂

Haha, er vel best jeg ikke fotografer resten ser jeg. 😳

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedet meg på jobb for 2 år siden å bestilte en legobil, 2 år senere har det blitt en dyr hobby😅IMG_2835.thumb.jpeg.d27531cfc16e845cd28aa731919d3be7.jpeg

Kjellerstuen begynte å bli full, så snikra i hop noen veggplater til 1:8 bilene i håp om at de skulle få flytte opp i stuen. Men det ble med håpet😂 911 turboen har jeg klart å snike opp i hyllen, og har enda ikke blitt "tilfeldig" fjernet under støvtørk🤞🏻
IMG_2836.thumb.jpeg.374c9468917d46653b1fb39d193481b9.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Marius2002 skrev:

Jau, da kopierte jeg min far sin i4, som igjen kopierte @mslello. Bestilte Sparco universale skvettlapper, kastet klistermerkene så den er helt svart.


https://gundersenmotorsport.no/butikk/bil/eksterior/skvettlapper/sparco-skvettlapp-universal/

Formet og festet på originale fester. Fikk dekket litt lengre opp en originalt også, så da satser vi på at lakken min blir litt mindre perforert. Bilen var strøken og nypolert igår, men måtte ut å kjøre akkurat når det kom en regnskur i sted(som forøvrig ikke var meldt). 
 

IMG_2157.thumb.jpeg.6eb3eee879b27c51522d6711ed864933.jpegIMG_2156.thumb.jpeg.f6170eaa4deecfa9505f464d2d4bc29b.jpeg

Og ja, sjekk passasjerside-lappen som var der originalt. Der var den full siden jeg ikke tok den i forrige uke :) 

IMG_2155.thumb.jpeg.00dd006454fe90db0e23345614f6e9c1.jpegIMG_2154.thumb.jpeg.14304a662d2857b4a3c8bdc8ecde6817.jpeg

Ble jo veldig bra! Mine forble på i sommer også. Legger ikke merke til de lenger 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, papertiger skrev:

@Weltzin det var 3 fine biler! Har en motorsykkel på lur som jeg kjøpte på danskebåten på tilbud på vei hjem fra DK. Kunne også tenkt meg BMW M1000RR, den er utrolig komplett i utseende.

 

Problemet er jo at jeg har lyst på alt mulig, men det blir fort litt dyrt.

 

Nå var Ferrari Daytona SP3 på tilbud hos Lekekassen, så da er jeg ferdig med julepresangen til meg selv.. 😬

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Et britisk forbud mot nye bensin- og dieselbiler utsettes fra 2030 til 2035, ifølge statsminister Rishi Sunak."

https://direkte.vg.no/nyhetsdognet/news/storbritannia-utsetter-forbud-mot-fossilbiler-vil-ikke-forby-oljeleting-i-nordsjoeen.wc6YhPx6F

Kan ikke si at jeg er veldig overrasket!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, RNJ skrev:

"Et britisk forbud mot nye bensin- og dieselbiler utsettes fra 2030 til 2035, ifølge statsminister Rishi Sunak."

https://direkte.vg.no/nyhetsdognet/news/storbritannia-utsetter-forbud-mot-fossilbiler-vil-ikke-forby-oljeleting-i-nordsjoeen.wc6YhPx6F

Kan ikke si at jeg er veldig overrasket!

I forlengelsen av dette.. Jeg kjenner på er visst vemod når jeg tenker på dette og hva som skjer i årene fremover.

Frihetsfølelsen, lyden, mekanikken, følelsen.. så mange timer jeg har i, under og «oppi» sånne biler. All gleden det har gitt.

De som får barn i dag, vil oppleve at barnet aldri får kjøre fossil bil antagelig.

Også ser man nysalget nå og det er bilmerker som jeg, som liker å kalle meg entusiast, ikke har hørt om omtrent. Før var jeg innom forhandlere og tittet, leste meg opp og brydde meg - nå kan det bare dra til h… 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Ron788m skrev:

Frihetsfølelsen, lyden, mekanikken, følelsen.. så mange timer jeg har i, under og «oppi» sånne biler. All gleden det har gitt.

De som får barn i dag, vil oppleve at barnet aldri får kjøre fossil bil antagelig.

Trenger det egentlig å være så bekmørkt? Jeg synes allerede nå at nyere bensin biler er sinnsykt kjedelige, G80 fjerter på up-shift i høytalerne pga bilen åpenbart mangler alt av lyd og mekanisk følelse. Så allerede nå er nyere biler lite attraktiv for min del

 

Jeg ser ikke så mørkt på dette, jeg kjører selv en nå 20 år gammel M3 som selv i 2023 er temmelig rask originalt og ønsker man å få litt mer effekt er det heller ingen problem men dog kostbart. Denne type bil pisser på alt av nyere biler i mine øyne da den har en type sjel som man ikke får kjøpt den dag i dag (CSL innsug-NA motor).

 

Jeg er ikke redd lenger for at mine barn ikke skal få oppleve slike biler, de vil nok måtte nøye seg med biler med mindre sjel som feks F80, og G80 men med riktige modifikasjoner så våkner den bilen og til live. Og for min del er jeg overhode ikke bekymret lenger for å ikke få gleden av å kjøre det jeg vil, nyere biler blir kjedeligere og kjedeligere pga alle kravene de må følge så for min del har toget allerede gått når det kommer til nyere biler. Og eldre spesielle biler har aldri vært mer attraktive og det tror jeg de vil fortsette å være i lang tid fremover :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, RNJ skrev:

"Et britisk forbud mot nye bensin- og dieselbiler utsettes fra 2030 til 2035, ifølge statsminister Rishi Sunak."

https://direkte.vg.no/nyhetsdognet/news/storbritannia-utsetter-forbud-mot-fossilbiler-vil-ikke-forby-oljeleting-i-nordsjoeen.wc6YhPx6F

Kan ikke si at jeg er veldig overrasket!

Ikke uventet, og jeg forventer at EU gjør det samme og skyver dette latterlige forbudet til 2040. Bransjen trenger tid på å omstille seg og 13 år er ikke nok til å snu en slik "supertanker". Vi må innse at det grønne skiftet vil knekke oss helt og rulle ut en rød løper til Kinesisk industri og økonomi. Denne vendettaen EU kjører mot fossile biler kan i beste fall sammenliknes med å sage av grenen man sitter på. Det er snakk om hundre tusenvis av jobber som settes på spill her… 

Å flytte penger bort fra utviklingen utviklingen av fossile motorer og over på elbiler er slik jeg ser det kun en kortsiktig løsning som kun kommer til å knekke europeisk bilindustri. Å gjøre fossilmotoren med sin utprøvde teknologi nesten klimanøytral er fullt mulig…se bare på hvordan BMW og Mercedes nå klarer å produsere V8ere som tilfredstiller Euro 7. Ta så med en fullverdig satsing på E-fuel og man kan i prinsippet gjøre hele Europas eksisterende bilpark klimanøytral over natta (for å sette det på spissen). Bare å fylle e-fuel på eksisterende pumper og alle biler kan bruke det. 

1 time siden, Ron788m skrev:

I forlengelsen av dette.. Jeg kjenner på er visst vemod når jeg tenker på dette og hva som skjer i årene fremover.

Frihetsfølelsen, lyden, mekanikken, følelsen.. så mange timer jeg har i, under og «oppi» sånne biler. All gleden det har gitt.

De som får barn i dag, vil oppleve at barnet aldri får kjøre fossil bil antagelig.

Også ser man nysalget nå og det er bilmerker som jeg, som liker å kalle meg entusiast, ikke har hørt om omtrent. Før var jeg innom forhandlere og tittet, leste meg opp og brydde meg - nå kan det bare dra til h… 

Min interesse for nyere biler svinner hen, og det gir jeg elbilene skylden for. Jeg har alltid siden jeg var svært liten kunnet de fleste bilmodeller, jeg kunne sitte i bilen å si merke og modell på 98% av bilene man møtte på. Har fortsatt sånn passe god oversikt men jeg merker at interessen for nytt dabber av. Stadig dukker det opp farkoster langs veien som jeg ikke vet hva er. Jeg har prøvd å like elbil og jeg klarer det sånn passe. Men jeg liker ikke å få det tredd ned over ørene, jeg liker ikke å høre at dette er den absolutt løsningen. Dette gjør at jeg stritter i mot…ingen skal fortelle meg at jeg skal ha denne møkka.

Jeg har så lenge jeg kan huske vært fascinert av biler med litt motor, samt muligheten til å kunne skille en modell med stor motor fra en modell med liten motor. Vi snakker ikke om Cadillacer med big Block, men at det var kult at besøket hos naboen kjørte en 528i som jeg kunne avsløre på fasongen på bakre lydpotte. Eller at moren til en gutt i klassen på barneskolen kjørte Audi 80 Avant med V6 motor da den hadde to eksosrør kontra ett ovalt som ALLE andre Audi 80 hadde. Dette var hvis bilene ikke hadde emblemer på bakluka. Det var alltid fascinerende om det sto 2,8E, 4,2, 325i, 540i, 3,0i, T5, 2,5 V6. Da viste man at dette var litt mer spesielt, bilen hadde noe fysisk som gjorde den bedre, mer ekslusiv enn en 1,8 eller 316i. Fattern kjøpte ny A6 og da husker jeg at det ble besluttet å legge ekstra penger på bordet for å gå for 2,4 litern fremfor 1,8T….det var for å få V6 motor. Jeg husker til og med selgern gjøre ett poeng ut av at "en bil i dette segmentet kler helt klart en sekssylindret motor". Det var liksom det som gjorde bilen spesiell. Om man ikke hadde råd til en E46 330i så ga likevel en E46 320i litt av samme følelsen, man fikk på en måte litt 330i likevel. Forskjellen mellom i4 40e og i4 M50, eller Standard Range ett eller annet og Long Range er jo ingenting…så fordømt usexy og nitrist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...