Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

2 timer siden, Saltkjelen skrev:

Finnes det en guide/visualisering der man kan se hvor konkav en felg blir? Den aktuelle felgen er 9x20 ET25, så jeg antar at dette kun er matematisk anliggende og at en felg fra A vil være like konkav som B gitt nevnte dimensjon? 

Er kanskje litt vanskelig å regne seg frem til, da det kan ha mye å si hvordan felgen er designa?  Nokon felger så er det bare anleggsflata mot bremseskive som blir justert ved ET forandringer, slik at felgdesignet kan være likt både på ET45 og ET25 f.eks. Andre felger blir designet ut i fra hvilket ET de skal ha.

Endret av GtiGtr
Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, GtiGtr skrev:

Er kanskje litt vanskelig å regne seg frem til, da det kan ha mye å si hvordan felgen er designa?  Nokon felger så er det bare anleggsflata mot bremseskiveso m blir justert ved ET forandringer, slik at felgdesignet kan være likt både på ET45 og ET25 f.eks. Andre felger blir designet ut i fra hvilket ET de skal ha.

Takk for input, det gir jo egentlig mening. I min desperate jakt etter vinterhjul til i4en får jeg bare hoppe i det og satse på det beste. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, Saltkjelen skrev:

Takk for input, det gir jo egentlig mening. I min desperate jakt etter vinterhjul til i4en får jeg bare hoppe i det og satse på det beste. :) 

Her har du komplett 19, mangler bare senterkopper.

https://www.or24.de/nn/bmw/bmw-i4-4-serie-gran-coupe-g26-vinterhjul-19-tommers-vinterdekk-859-m-8747304/a-33994/

Endret av Ampera
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Marius2002 skrev:
31 minutter siden, Ampera skrev:

Å betale 40k (25k også for den saks skyld) for originale 19” felger er like lite aktuelt som at jeg flytter til Kongo.. eller.. det er faktisk større sannsynlighet for at jeg flytter til Kongo enn å kaste bort penger på det der.. :P 

Her må det minimum 20” til. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ChatGPT har det litt mixed up her. Større ET gir en flatere felg. Har du høy nok ET så kommer framsiden på felgen til å være helt flat. Bare se på Style 135. Disse finnes med ET20 og ET43 (xdrive e6x). Sistnevnte er mye flatere. Jeg har begge på E61 og der ser man tydelig forskjell.

Du kan ikke avgjøre på ET alene om en felg er konkav, men hvis du har en grense (som du selv har satt) der du mener at felgen kan kalles konkav så kan man tegne og regne litt på det. Da blir det et ca. tall som ET må være lavere enn for å være konkav. Her kommer dog designet på eikene inn i tillegg, så det blir ikke bombesikkert. Orker ikke å tegne opp noe nå, så til kilde får jeg oppgi "trust me bro".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Saltkjelen skrev:

Å betale 40k (25k også for den saks skyld) for originale 19” felger er like lite aktuelt som at jeg flytter til Kongo.. eller.. det er faktisk større sannsynlighet for at jeg flytter til Kongo enn å kaste bort penger på det der.. :P 

Her må det minimum 20” til. :) 

Haha! Du får sagt det :lol: Vel, synes de der er veldig kledelig til i4, men klart at de var dyre der som et enkeltkjøp(ikke fulgt med bil). Men er vinterdekk for 12-13’ også da på de på finn. Ellers så synes jeg i4 passer de originale felgene best, uansett hvilken dim vi snakker. Men kanskje du klarer å overbevise meg med et annet felgdesign :) 

Felgene til cabrioletutgaven er jo fin da, men tviler på de vokser på trær. Passer de i det hele tatt? Går under kategorien originalfelger 🙃

IMG_2228.jpeg.d8bbc758ce73c9610cab04418d9dffda.jpegIMG_2227.jpeg.e82ee7aabfb3fa42bda7aa838d141732.jpeg

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Marius2002 skrev:

Haha! Du får sagt det :lol: Vel, synes de der er veldig kledelig til i4, men klart at de var dyre der som et enkeltkjøp(ikke fulgt med bil). Men er vinterdekk for 12-13’ også da på de på finn. Ellers så synes jeg i4 passer de originale felgene best, uansett hvilken dim vi snakker. Men kanskje du klarer å overbevise meg med et annet felgdesign :) 

Felgene til cabrioletutgaven er jo fin da, men tviler på de vokser på trær. Passer de i det hele tatt? Går under kategorien originalfelger 🙃

 

Hehe, de er for så vidt "helt ok", men føler dette er felger som knapt er verdt mer enn 10 000kr for et sett. Kjedelige og altfor små til i4 - på nivå med Style 351 til F1x. Kunne egentlig tenkt meg Style 817, Style 795 etc., men disse er ikke helt enkelt å oppdrive (i alle fall ikke til vettuge priser ettersom dekkene som ofte står påmontert disse må kastes). Får vel svelge kamelen og gå for noe uoriginalt frem til jeg finner riktig felgsett. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Saltkjelen skrev:

-felger

 Ja, jeg hadde vel kanskje ikke forventet annet enn noe sær-opplegg fra den kanten :lol: Vel, synes de 19" er er fint felgdesign og passer godt til i4. Men det er klart vi må ha forskjellig smak på noe. 817 og 795 er jo innertiere, men de koster sikkert deretter ja. Du finner sikkert noe uoriginalt med oem-look eller noe som kunne vært oem/acs osv.. Jeg vet du er såpass sær at det ikke kommer på 5-eikers Vossen cv3 look :D 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Saltkjelen skrev:

Hehe, de er for så vidt "helt ok", men føler dette er felger som knapt er verdt mer enn 10 000kr for et sett. Kjedelige og altfor små til i4 - på nivå med Style 351 til F1x. Kunne egentlig tenkt meg Style 817, Style 795 etc., men disse er ikke helt enkelt å oppdrive (i alle fall ikke til vettuge priser ettersom dekkene som ofte står påmontert disse må kastes). Får vel svelge kamelen og gå for noe uoriginalt frem til jeg finner riktig felgsett. :) 

Jeg har et sett dekk som gikk en kort vintersesong på X2'n du kan få billig. ;) Goodyear Ultragrip Performance+, 19". Har de på Taycanen, beste vinterdekket jeg har kjørt med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutes ago, Geir Anders said:

BSI.

Hvor lenge før serviceintervallet booker dere time? Får man time 3 måneder før oppgitt melding?

Du kan ikke booke time før bilen varsler om at den skal ha service, dvs verksted kan ikke utføre BSI service før bilen varsler om service. Jeg fikk opp varsel på vår 4-serie for noen dager siden, den varsler når det er 2000km igjen. Bestilte BSI storservice i dag (full pupp med Vehicle Check, Air Filter, Microfilter, Engine Oil, Fuel Filter), fikk time etter høstferien, om 3 uker. Fantastisk at jeg betalte den nette sum av 1900kr for å utvide BSI til å dekke denne servicen nevnt over + bremsevæskeservice til våren. 

Endret av papertiger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   1 medlem

×
×
  • Opprett ny...