Gå til innhold

Hvilket BMW originalt utstyr gir deg mest glede ?


Tony Soprano
 Share

Anbefalte innlegg

26 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Det er da det er greit men slik aktiv cruise hvor man kan justere ned avstanden til bilen foran, slik at bilen følger bilen foran ganske tett. Da er det ikke plass til dere og skal presse dere inn alle veier, og man utnytter plassen køen mer effektivt :) Ute på åpen motorvei så justerer man opp avstanden til bilen foran igjen. 

På min 330e med aktiv cruise blir det ofte luker til bilen foran i kø om jeg lar den holde på helt på egenhånd, selv med avstanden stilt på laveste innstilling. Løser det med å bruke gasspedalen men det er et lite irritasjonsmoment allikevel.

Endret av sluquet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, sluquet skrev:

På min 330e med aktiv cruise blir det ofte luker til bilen foran i kø om jeg lar den holde på helt på egenhånd, selv med avstanden stilt på laveste innstilling. Løser det med å bruke gasspedalen men det er et lite irritasjonsmoment allikevel.

På min F10 så blir luka forholdsvis tett, men det er klart at kjører man i veldig tett kø trafikk så blir det jo plass til en bil der. Men da slår jeg som regel av cruisen da jeg i så tett trafikk foretrekker å ha kontroll over skuta selv ;) Men i vanlig køkjøring eller vanlig tett trafikk så blir luka såpass at folk ikke legger seg inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 27.1.2017 at 21.01, Werther skrev:

CC-bruk på motorveier i Oslo/Akershus/Østfold er bortkastet ja. Går 45 sekunder før man må justere hastigheten, så det ender med at CCen blir et unødvendig stressmoment.  Jeg bruker den kun på strekningen Gøteborg-København...På Autobahn er også CC bortkastet pga manglende trafikkflyt.

Da har vi totalt forskjellig opplevelse. Kjører en god del på E6 mellom Sarpsborg og Oslo og bruker CC hele tiden. Legger meg stort sett en 5-7 km over fartsgrensen og da holder jeg greit flyten i høyre feltet. Tar jeg igjen en treg bil så er det bare og legge seg ut og sige forbi. Noen gangen må jeg ligge i venstre felt lenge fordi de i høyre felt kjører alt for sakte Da hender det at det kommer en i høy fart bak og vil forbi. Det enkleste da er og gi på ganske mye og legge seg inn i første åpningen for og slippe de forbi. Da kan man legge seg ut igjen og fortsette forbikjøringen av alle som kjører for sakte. 

Skal sies at jeg sjelden kjører i rushen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker stort sett akkurat den samme strategien og bruker CC hele tiden. Da vi var i Norge siste uke kjørte vi Larvik-Harpefoss (Gålå) direkte via Oslo og da brukte jeg CC stort sett uten unntak. Stressnivået går ned, drivstofforbruket går ned og antall bøter for å kjøre for fort er totalt fraværende... :)

Vedr. originalt BMW utstyr som betyr mye for meg er dette ullteppet som jeg kjøpte hos BMW Norge på Østerås/Grini til min daværende E30 320i i 1988 ganske viktig. Det har fulgt meg i alle mine biler siden den gangen for snart 30 år siden. Meningen med teppet var å kunne legge det over førersetet hvis man manglet setevarmer hvilket de fleste bilene ikke hadde på den tiden... :)

large.IMG_0679.JPG.306a1cbd875d1f45f38aa

 

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det pleddet begynner og bli sjeldent. Såvidt jeg har skjønt så var det spesiallaget for Norge. Var vist et firma  i Vestfold som vevde det. Jeg har et liggende i syvern og har hatt endel forespørsler om og få kjøpt det. Foreløbig ligger det fint på hattehylla. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

Jeg har nok et noe kjedelig forhold til dette. Det er mye utstyr som er kjekt å ha, og som gjør hverdagen enklere. Men det er en ting jeg "må ha", og som jeg har hatt på det meste av biler og det er M-Sport pakken. Denne inneholder det viktigste; bilen kjører bedre (understell og hjul), du sitter bedre (seter), rattet er mer fornuftig, sort taktrekk som gjør det triveligere i kupeen, bilen ser bedre ut (fangere/skjørt/hjul), og ikke minst har den faktisk noe mer fornuftig aero.

 

Mtp effekt (som MPPK) så er jeg nok litt bortskjemt med at jeg ikke har det problemet (2,5d 177hk = 280hk), men det er klart at man alltid ønsker seg så mye effekt som mulig innenfor budsjettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aktic cruisecontroll med stop og go, uten tvil at den er best for min del, har sluppet unna bøter bare ved bruk av den.

Ellers er M-Sport Package/M Aerodynamics Package noe jeg foretrekker på BMWer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

Topp 5:

1. Adaptiv Cruicekontroll (skal aldri ha bil uten igjen)
2. Soft Close (merker det første når du aldri klarer å lukke igjen andre biler skikkelig)
3. Comfort Access (hater å finne frem nøkkel nå med midlertidig bil)
4. HUD (tok sikkert ett år før jeg vennet meg til å se der i stedet for konsollet)
5. Apple Car Play

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  1. Sort taktrekk - skal ikke ha en bil uten igjen. 3 av 3 BMWer vi har hatt har dette, og Minien har det heldigvis. Det gjør MYE for interiøret.
  2. Comfort access - vente oss til dette på E91’en, og aldri mer uten (selv om Minien ikke har det, men den er unnskyldt). Herlig komfortabelt! 
  3. HUD - ser sjelden på speedometeret lengre nå når fartsgrenser, radiokanal, siste i telefonbok og navigasjon kommer opp her. Genialt! 
  4. Automatkassen til BMW - var bestemt på at jeg skulle ha sportsautomat pga paddlene, men de har jeg knapt brukt etter at vi kjøpte bilen. 
  5. Adaptiv cruise - deilig i saktegående køkjøring og langkjøring på motorveier. 

Problemet når en kjøper seg opp i utstyr for hver bil, og får mer på «må-ha-listen» for hver gang er at det blir dyrere og vanskeligere å finne bil for hver gang :P 

Endret av papertiger
måtte endre litt på lista - glemte et par ting!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg setter pris på keyless entry og go, ingen nødvendighet, men det er godt å ha kjenner jeg.

Sportsseter er absolutt godt å ha siden man bor langs svingete vestlandsveier.

A/C er greit å ha de få dagene i året det er varmt her på vestlandet.

Sort taktrekk øker trivselen i kupéen betraktelig, og om det befinner seg et panoramatak oppi der også på større modeller skal jeg ikke klage.

Alt annet er unødvendig vekt, distraksjoner og tull jeg ikke har behov for. Minst mulig skjermer og duppeditter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...