Gå til innhold

Mslellos gårdsplass BMW i4 M50 |

mslello
 Share

Anbefalte innlegg

• mslello changed the title to Mslellos gårdsplass BMW i4 M50 | E88 118i | BMW Active hybrid E-bike |

Tusen takk for alle gratulasjoner. Ble plutselig litt mer hektisk med ny bil enn jeg så for meg. Mange henvendelser og folk som vil se. Så litt dårlig med tilbakemeldinger fra meg.

Virker som folk som ikke er spesielt opptatt av BMW liker den mye bedre enn gamle BMW entusiaster. Ingen har kommentert grillen bortsett fra de. I går når jeg kjørte minste jenta til stallen (hun holder på mye med hest) så opplevde jeg at flere av tenåringsjenter tok bilder av bilen. Kan jeg ikke huske ha skjedd med noen annen bil jeg har hatt.

Den som har kjørt G2* kjenner seg nok igjen. Like godt skrudd sammen og kompakt. Litt mer komfort med luft bak tror jeg. Men nå har jeg kjørt E88 med Msport understell siden juni, så ta det med en klype salt.

Liker bilen utrolig godt, stille komfortabel. Det aller herligste på denne årstida, er jo å bestandig ha varm bil. Synes forbruk ser lovende ut, men nå blir det jo mest småkjøring og mye varming, så vanskelig å si så mye om det enda.

Nå har jeg holdt på en hemmelighet lenge da, bilen ble plukket ut til å bli levert før jul i juli. Så vi fikk to dager på å bestemme oss for spesifikasjoner før bilen ble låst. Det var to krav fra BMW, 19" hjul og supercharged. Det hørtes ut som en grei deal for min del. Byttet ut Msport setene med Aventurin rot lakk. Feiget ut på oyster skinn og gikk for sort.

Av en eller annen grunn, så er ikke gesture controll tilgjengelig på i4, det savner jeg faktisk fra 330e'n. Virker ikke å være relatert til brikkemangel heller. Det vi har mistet er jo breddejustering av setet på passasjersiden og korsryggstøtte på passasjersiden. Korsryggstøtte har jeg aldri hatt før og ingen av oss er så smale at breddejustering føles som ett savn. Esim bestilte jeg aldri.

iDrive 8 er jeg ikke helt venn med enda, men det tror jeg kommer seg.

Klimastyring er jo endret ganske mye. Jeg bruker å ha på setevarmen i 2 minutter før jeg må slå den av. Nå styres dette på annet vis. Setevarmen har "auto" funksjon. Så jeg har satt den på svak og har enda ikke følt behov for å slå den av. På i4 må du slå rattvarme av/på selv. iX har auto funksjon på det også. Tempratur bruker jeg sjelden å justere, så så langt, godkjent å flytte den opp på skjermen.

Bilen går utrolig godt da, så her må man virkelig passe på fartsgrensene. Testet Sport Boost i går. Hun jeg deler bilen med har slitt litt med krystallsyke og likte ikke den aksen i det hele tatt 😅 Så den får jeg nok bruke på egen hånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Ron Jeremy skrev:

Hva er foreløpige erfaring ifht rekkevidde og vinterstid?
Skjønner en såvidt sprek og morsom bil fort kan få mindre bra forbruk i starten 😂

Vår iX3 holder seg bra, 4-450km sommerstid, i disse dager snakker vi 350 + km ca. 

Demobilen til Bavaria Lillestrøm er grisekjørt i rundt 500km, og denne hadde 402km rekkevidde ved full tank nå ved utstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• mslello changed the title to Mslellos gårdsplass BMW i4 M50 |

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...