Gå til innhold

Min BMW G30 530E


Arnie1981
 Share

Anbefalte innlegg

Er vel på "Save" den skal bruke mest bensin, da den også lader batteriet her. Kjørte 330e for litt siden, og den ladet tilsynelatende ganske raskt i det programet. Om den også lader på "Auto eDrive" vet jeg ikke, men tror ikke det.

Flott bil. Med visse kjøremønstre kan du fint klare NEDC-tallet, men det passer selvsagt ikke for alle. Mye langturer drar forbruket oppover, men alt under literen er uansett respektabelt for en så stor, tung og kvikk bensinbil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ett lite spørsmål. Har du turteller når du velger sport? Kjørte en 530e med det lille standard instrumentpanelet og da fikk jeg aldri opp noen turteller. 

Men så en video fra USA av en 530e og den hadde turteller i sportmodus. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, E.H.D skrev:

Ett lite spørsmål. Har du turteller når du velger sport? Kjørte en 530e med det lille standard instrumentpanelet og da fikk jeg aldri opp noen turteller. 

Men så en video fra USA av en 530e og den hadde turteller i sportmodus. 

Prøvde en norsk 530e, og denne hadde turteller i sportmodus (og comfort tror jeg?)

Kan godt være det er forbeholdt bilene med full digital display 

Screenshot_20180426-175156.thumb.png.297d300b72948318c169e15e8029d75b.png

Endret av ///M-ini95
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Ron Jeremy skrev:

Utvilsomt en flott G30. Fornøyd med bilen?

forbruk på en tung hybrid, vil dessverre alltid gå i disfavør ifht oppgitt rekkevidde. Kommer fra i3, slik er det også her. Føler du det likevel er «nok»? 

Tusen takk. Jeg er meget fornøyd med bilen. Angående rekkevidden så føler jeg at det ville vært optimalt med 50 km i ulik værforhold

1 time siden, E.H.D skrev:

Ett lite spørsmål. Har du turteller når du velger sport? Kjørte en 530e med det lille standard instrumentpanelet og da fikk jeg aldri opp noen turteller. 

Men så en video fra USA av en 530e og den hadde turteller i sportmodus. 

 

Med utvidet instrumentpanelet altså 6WB kan man ha turtelleren i alle modus ved å sette girspakken i m/s.

Se på den video snutten jeg har laget:

 

27 minutter siden, Amistad skrev:

Utrolig nydelig bil dette !

Mange takk!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
  • 9 months later...
4 timer siden, aplet86 skrev:

Hvor kjøpte du de nyrene? Pris? Er mye og velge mellom der ute 😅

https://www.aliexpress.com/item/G30-Grille-G38-Kidney-Front-Grille-Replacement-ABS-M5-Bumper-Grill-for-BMW-G30-520i-530i/32857208372.html?spm=a2g0s.12269583.0.0.646a373bbfWCKF

Jeg fikk prøvemontert de i dag og må si at jeg er meget fornøyd både med passformen og selve utførelsen av nyrene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir helt riktig med doble riller - sleng ut noen bilder :D 

Edit: Ville også forsøkt å fjerne skiltrammene (fest skiltene med dobbelsidig teip for eksempel), det har utrolig mye å si på hvit bil) :) 

Endret av Walkabout
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...