magneten Skrevet Juli 24, 2018 Forfatter Share Skrevet Juli 24, 2018 (endret) Skrev @andreaskarm et eller annet om bremsestøv? Det fikk jeg dessverre ikke med meg Jeg hadde Yellowstuff på Z4 også, veldig fornøyd! Men den ble kun brukt til kosekjøring. Dagens prosjekt er montering av EBC Yellowstuff-bremseklosser Kontaktflateforskjellen igjen Good times Farvel, helt nye OEM BMW-bremseklosser. Hello, Yellowstuff! Felgene får seg en kattevask når de først er av Så sexy! Første brems ferdig Gult er kult! Så var det fremme... Fjerner først pinsene som holder klossene i sjakk. Så var det kalipperboltene. De satt som bare juling! Til og med gummislegga måtte gi opp! Men så kom jeg på at Kraft x Arm = Newtons Eple. Da skjedde det noe Vipps så var yellowstuff på Very nice Gjentar samme prosess på andre siden Følte for en liten pause, og har alltid lurt på hva en spacer egentlig veier, de føles så lette ut. Men jeg hadde aldri trodd den skulle veie så mye som 398 gram! Her må det handles titan-spacere for å komme under 2 minutt på Rudskogen Siste bakbremsen ferdig også Kjører inn bremsene på en handletur til Vinmonopolet Den røde der er veldig god! Blir spennende å prøve den grønne Vinene er Økologiske! Perfekt for meg i Elbilen min Etter to mil med kraftige innbremsinger så er det veldig lite støv å hente! Det sorte er vel noe fyskap? De funket hvertfall som rakkern! Blir spennende å se med bremsestøvet Endret Juli 24, 2018 av magneten fupsaker, Walkabout, AlexHD og 1 annen reagerte på dette 4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ahj Skrevet Juli 24, 2018 Share Skrevet Juli 24, 2018 Dette ble bra! Min anbefaling er å løsne kalipern foran i selveholderen som går til navet. De boltene til som går fra kaliper til holder sitter noe j**** 😃 magneten reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
magneten Skrevet Juli 24, 2018 Forfatter Share Skrevet Juli 24, 2018 Fikk prøvd bilen i skikkelig regnvær i dag! Kan rapportere at den er en bitteliten smule lett på rumpestumpen med Cup 2-dekka Marius2002, AlexHD, fupsaker og 1 annen reagerte på dette 4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andreaskarm Skrevet Juli 25, 2018 Share Skrevet Juli 25, 2018 Den er vel litt lett på tørr asfalt også? eller hva? Ellers pent pent arbeid som vanlig magneten reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
magneten Skrevet Juli 25, 2018 Forfatter Share Skrevet Juli 25, 2018 2 timer siden, andreaskarm skrev: Den er vel litt lett på tørr asfalt også? eller hva? Hva behager?! Det er ikke alltid like lett å bare kjøre forbi denne utsikten... Larsinnj, 23732, fupsaker og 4 andre reagerte på dette 3 4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Slavearbeider'n Skrevet Juli 25, 2018 Share Skrevet Juli 25, 2018 Også de øya, haha.... 😁 magneten reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
magneten Skrevet Juli 25, 2018 Forfatter Share Skrevet Juli 25, 2018 (endret) Det ble en ny photoshoot i kveld Utrolig unødvendig å legge ut så mange bilder, men jeg synes det er gøy å samle alle de beste i tråden Minner for livet! Super-VIC-parkering på Amfi Grei pris på blåbær også forresten! På plass i sengen sin Endret Juli 25, 2018 av magneten fupsaker, Hpi, mcelg og 4 andre reagerte på dette 7 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
magneten Skrevet Juli 26, 2018 Forfatter Share Skrevet Juli 26, 2018 Fikk endelig antennen jeg hadde bestilt fra Koed i dag! Nå skal det bli TV i bilen Det var visst feil varer oppi, men pytt pytt! Fram med tersen! Magne-spesial vs OEM Så var det det jeg trodde skulle være så vanskelig. Få korrekt vinkling på disse to kompisene! Slår den ut med mine to favorittverktøy. Det ultimate multi-skrujernet og gummischlægga Etter et par bestemte klakk. Nokså likt det. Prøver å dunke den inn, men det var håpløst Fram med tvinga Det gikk bedre! Plomper den nedpå. Skrur til, men ja.. Dette var jo helt på trynet! Skrur den utav igjen, og prøver ny vinkel igjen Men når jeg satt den nedpå denne gangen, så løsnet den, og jeg fant ut jeg hadde vært en komplett idiot! Nå har jeg jo frie tøyler til å justere viskerarmen 100% før jeg strammer til! Nå gjelder det å få viskerbladet i 10000% 90 grader! Yes, vi strammer til der! Så var det passasjer-armen sin tur! Etter litt grubling over vinkling, fant jeg ut at det må jo være samme avstand fra det sorte nederst på ruten som gjelder. Så da ble det slik Funksjonstest bestått! Ut i sola! Nå er de jo fulle av fett fra mine grisete hender, da! Perfect Det var bedre! mslello, MGunders, lagunilla og 8 andre reagerte på dette 11 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
norbakken Skrevet Juli 26, 2018 Share Skrevet Juli 26, 2018 Veldig kjekt å følge denne her, og den blir jo bare bedre og bedre. Personlig er jeg utrolig fornøyd med at du ikke har AE i parklysene, ser mye bedre ut med halogen. Det eneste er kanskje at skiltlysene dine er litt sterke? 😉 magneten og awt reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
magneten Skrevet Juli 26, 2018 Forfatter Share Skrevet Juli 26, 2018 (endret) Tjuvstarter litt på dagens prosjekt Setene er ute! Under førerstolen var det mye rart, blant annet en tapetkniv og en nacho-chips. Dessverre ingen penger.. Det var ikke så mye spennende under passasjersetet. Her var det noe muffins! En Y som er klippet, og en loddet skjøt. Stolene er festet med 2 bolter og 2 muttrer. Av en eller annen grunn så var jeg livredd for at stolene plutselig skulle falme i solksinnet... ...så mekketeppet kom til unsetning Fyrer opp Dyson V6! Mye groms, ser det ikke så godt på bildet. Fyrer opp carpet cleaner og børste. Clean! Groms på førerside. Rent og pent! Så var det dette rare greiene. Klipper opp loddemekken og tar fram en Wago-klemme jeg hadde liggende. Nå er den skjøtet isolert og sikkert hvertfall! Så fikk jeg lagt ledningene på rett sted også Very clean! Freser til lakkhallen og tar meg en kopp kaffe! Venter jeg på noe som lakkeres? Hva er dette her da?! Er det kanskje et halvbur, da?! Lakkeres i BMW Phoenix Yellow Fyrer opp i3s-magi! Plass til alt! Fikk låne kjempedyr duct-tape som virker som maskeringstape, ingen limrester Hoho! Ferdig? Måtte en tur til svigers for å låne Torx T50-bit. Og der hadde han endelig fått skilt på beistet Nå får vi det løst! Festet til buret skal tres innpå denne. Man kan se tre-innpå-hullet nederst. Men det var litt for trangt, jaja. Sikkert bare litt lakk tenkte jeg, og tok fram pussekluten. Neida, det gikk ikke det heller. Frem med drillen! Ble ikke nok det heller. Frem med min trofaste Dremel Endelig! Der smatt den rett innpå, men har jeg glemt noe? Jada, selen Andre delen av buret festes i setebeltefestene til baksetet. Men her var det noen rare knotter i veien. De fjernes med et av mine favorittverktøy! Snekkerhammeren Borte Da har jeg fire flotte hull i bilen Skrur på buret! Skjøytene mellom de to bur-delene. Boltene må selvfølgelig lakkeres sort! Håhååå! Men baksetet mangler jo! Smack! Fot-festet Rygg(?)-festet Tadaa! Ganske greit å klaske inn Så jeg rekner med det er greit å klaske ut også Halvburet er lakkert i samme farge som bremsekalipperene BMW Phoenix Yellow Må få tatt noen frekke bilder snart Og få lakkert boltene! Endret Juli 26, 2018 av magneten mcelg, Erlandhaugen, BjornarHS og 9 andre reagerte på dette 12 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mcelg Skrevet Juli 26, 2018 Share Skrevet Juli 26, 2018 Oi oi, der ja! Alternativ til å lakke boltene kan være sorte 12.9-bolter og. magneten reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
magneten Skrevet Juli 26, 2018 Forfatter Share Skrevet Juli 26, 2018 1 time siden, norbakken skrev: Veldig kjekt å følge denne her, og den blir jo bare bedre og bedre. Personlig er jeg utrolig fornøyd med at du ikke har AE i parklysene, ser mye bedre ut med halogen. Det eneste er kanskje at skiltlysene dine er litt sterke? 😉 Takk takk! Veldig enig i det Skiltlysene er ganske bra in real life! Lyset blir ganske forsterket på slike bilder 30 minutter siden, mcelg skrev: Oi oi, der ja! Alternativ til å lakke boltene kan være sorte 12.9-bolter og. Ja! Genialt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
magneten Skrevet Juli 26, 2018 Forfatter Share Skrevet Juli 26, 2018 Måtte ut å ta bilder med en gang Jeg syntes det ble RÅTT! Mathiseen, mcelg, sluquet og 7 andre reagerte på dette 10 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Walkabout Skrevet Juli 26, 2018 Share Skrevet Juli 26, 2018 Nå skjønner jeg hvorfor du skulle ha gulstripa på rattet Bare å få matchende interiørlys og skiltlys på bilen nå da Ble meget pent dette! Eller som tanten din ville sagt - nå så den enda mer racerbil-aktig ut! magneten reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwgreg90 Skrevet Juli 26, 2018 Share Skrevet Juli 26, 2018 Deilig!🤤🤤 magneten reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå