Gå til innhold

Fredrik 90 sin G30 540d xDrive M-Sport. Solgt!


Anbefalte innlegg

Her er det bare å telle til 10 og puste dypt Fredrik. Flott at du legger æren din i å ha en plettfri bil, men det er det det er - en bil. Shit happens, det kunne like gjerne vært deg som var uheldig og feilberegnet en gang. Bit det i deg og tenk heller at kona di og ungene dine er så trygge som de kan være i en bil som G30’en. Det i seg selv er grunn nok til å ikke sende de av gårde i en liten konebil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gi henne en Ford Fiesta på leasing. 

Eller kjøp en Focus innbytte-bil dere kan bruke som slengebil. 

 

5-serie er og blir for stort for kvinnfolk.  Henvend henne til 130ien, la 1-serien gå som brukis hele året. Gi den understellsbehandling og la den leve livet som konebil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig når det skjer, men det kunne jo vært verre og, uansett, skjønner frustrasjonen din. Tanta mi satte en av jentene deres i barnesetet for en del år siden og rygget ut av garasjen. Da var det en mann der og som ble rimelig oppgitt over at hun hadde glemt å lukke bakdøren. 🥴

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også pedantisk når det gjelder min BMW, og for både min og samboers del var det best at jeg kjøpte en Yaris hybrid til henne så vi slapp en lignende situasjon. Det går ikke å være pedantisk og samtidig la andre låne bilen, for det blir urettferdig ovenfor den som låner bilen. Man kan ikke forvente at andre ikke gjør feil eller har den samme interessen og perfeksjonismen som flere av oss her inne har. Angrer ikke et sekund på at jeg kjøpte egen bil til samboer som hun kan bruke som hun vil, og fort være borti litt her og der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.1.2024 den 23.13, Tony Soprano skrev:

Selvklart er dette gjort med vilje ! Hun er lei og vil ha G05 👋

Hehe, ja hun har veldig lyst på en G05 X5 45e. Hver gang en dukker opp på Finn.no i nærområdet så får jeg tilsendt link til annonsen 😅 Tror ikke ho er lei av G30en, bortsett fra størrelsen så liker hun veldig godt å kjøre den. Dessuten så sier hun at ho føler seg veldig trygg i den..."bilen passer liksom på meg" som ho sier og referer til alle sikkerhetssystemene. Alle de systemene som jeg synes bare er i veien 😬 

På 24.1.2024 den 23.14, papertiger skrev:

Her er det bare å telle til 10 og puste dypt Fredrik. Flott at du legger æren din i å ha en plettfri bil, men det er det det er - en bil. Shit happens, det kunne like gjerne vært deg som var uheldig og feilberegnet en gang. Bit det i deg og tenk heller at kona di og ungene dine er så trygge som de kan være i en bil som G30’en. Det i seg selv er grunn nok til å ikke sende de av gårde i en liten konebil. 

Ja denne gangen måtte jeg telle til 100, men det har nok litt med at det er ikke lenge siden sist gang noe skjedde og timingen var veldig dårlig ettersom jeg egentlig hadde tenkt å legge den ut for slag. Men som du sier, shit happens og denne gangen led jeg i stillhet. Ho vet ikke hvor irritert jeg egentlig ble, med mindre ho leser denne tråden da...i såfall..Hei Camilla, jeg er fortsatt glad i deg 😍

På 24.1.2024 den 23.17, Werther skrev:

Gi henne en Ford Fiesta på leasing. 

Eller kjøp en Focus innbytte-bil dere kan bruke som slengebil. 

 

5-serie er og blir for stort for kvinnfolk.  Henvend henne til 130ien, la 1-serien gå som brukis hele året. Gi den understellsbehandling og la den leve livet som konebil. 

Fiesta er ett veldig godt alternativ, og selv om ho føler seg trygg i G30 så liker ho å ratte små biler. Hennes egne biler har kun vært småbiler, to VW Polo og en e-UP som vi solgte i 2019. Siden har ho kun kjørt mine biler og det har gått fint. Ho låner sin mors Ford Fiesta av og til og sånn mellom hjem, nærbutikk og barnehage så er det en ypperlig bil, men plassen i baksetet blir jo begrenset med to barnestoler. Men igjen kun for korte turer så går det bra...

Men for å være ærlig så blir det nok en elbil om vi skal ha en småbil, tenker i retning e-UP eller e-Golf. Ho maser veldig om elbil og har alltid vært litt elbil entusiast...selv om ho i skjul liker å kjøre 130en fordi den låter så tøft. Men jeg vet jo at VAG ikke er så bra, men jeg vil ikke eie Leaf eller noe fransk eller Kinesisk. Men...så har du meg da.. typiske meg. Jeg tenker for 80 000,- får vi en grei liten elbil som ho kan bulke og ungene kan grise i, ryker batteriet så kan vi kaste bilen uten å ruinere oss helt. Men så tenker jeg...har 80 000,- å handle bil for...hmmm. Inn på Blocket.se, velge BMW, makspris 65 000 SEK, minimum 250 hk...så dukker det opp en 2004 E61 545i sort med komfortseter og service historikk siden ny. Åååå...savner E6x med V8 og komfortseter, at på til en Touring som er praktisk Da er liten elbil glemt, jeg er uhelbredelig når det kommer til dette  😂

På 24.1.2024 den 23.19, Ampera skrev:


Synd!

Det er ikke bilen, garasjeporten er for liten!🤑

Ja det synd, men sånn er det. Ja jeg får bygge ut garasjen, eller kanskje sette opp noen gummifendere langs åpningen 🤣

På 24.1.2024 den 23.44, Olaandref skrev:

Kjedelig når det skjer, men det kunne jo vært verre og, uansett, skjønner frustrasjonen din. Tanta mi satte en av jentene deres i barnesetet for en del år siden og rygget ut av garasjen. Da var det en mann der og som ble rimelig oppgitt over at hun hadde glemt å lukke bakdøren. 🥴

Den er lei. Onkelen min skulle øvelseskjøre med kusina mi for mange herrens år siden, men ho valgte da Drive i stede for revers kjørte den Oxfordgrønne E39 528ien dems igjennom garasjeporten. Det ble dyrt..😅 

På 25.1.2024 den 7.02, sveigis skrev:

Aiai kjipe greier ,men igjen ting skjer Fredrik og sikker på at hun var like frustrert som deg om ikke verre .

 

Faktisk, så var vi i starten ikke helt sikre på hvem av oss det var. Fordi ho hadde ikke merka det, og da ble jo jeg usikker på om det kunne vært meg. Det var pappa som oppdaget det da jeg var en tur oppe hos han for å se til Alpinaen på vinterlagring, han bare "Hva er det du har gjort her?" Jeg kom da fra butikken og tenkte umiddelbart at noen hadde kjørt i meg og stukket av. Men så kom jeg hjem og så lakken på garasje åpninga, vi måtte inn på overvåkingskameraet for å identifisere hvem av oss det var.  

På 25.1.2024 den 8.22, Krisfje skrev:

Jeg er også pedantisk når det gjelder min BMW, og for både min og samboers del var det best at jeg kjøpte en Yaris hybrid til henne så vi slapp en lignende situasjon. Det går ikke å være pedantisk og samtidig la andre låne bilen, for det blir urettferdig ovenfor den som låner bilen. Man kan ikke forvente at andre ikke gjør feil eller har den samme interessen og perfeksjonismen som flere av oss her inne har. Angrer ikke et sekund på at jeg kjøpte egen bil til samboer som hun kan bruke som hun vil, og fort være borti litt her og der.

Faktisk så har kona mi i alle år vært veldig flink til å passe på bilen, ho finner seg på en måte i all "bullshiten" min om å parkere langt unna andre biler, ikke høyt turtall på kald motor, ikke bare kjøre korte turer men også ta lengre turer og noen ganger omveier for at motor skal blir varm. Ho løfter bena over dørterskelen, løfter 3 åringen inn i setet i stede for at ho skal klatre inn i bilen med dertil opp skraping av kanalskjørt og innstegslister, bruker ikke håndkrem før ho skal ut å kjøre. Så ho er godt opplært og veldig tålmodig, ho har respekt for at jeg er nøye med bil og liker å holde ting i godt stand. Men så har ho vært uheldig to ganger nå, og som flere har påpekt så kunne det gjenre ha vært meg (selv om sist jeg selv var skyld i skade på egen bil var i 2009) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med tanke på hvor mange moderne BMWer som tar fyr om dagen - har du tenkt noe på eventuell risiko ved å ha G30en med kjølevæskeforbruk parkert i garasjen din? 

Sett at denne en dag tar fyr etter at du har hentet i barnehage og tar med seg E34en/Alpinaen og garasjen i samme slengen - det er jo faktisk en viss risiko. Har sett flere BMWer siste årene/månedene som har brent opp både langs veien og i carporter og holdt på å ta med seg huset i samme slengen.  Ikke meningen å være hysterisk, men hvis jeg hadde hatt 2-3 andre strøkne BMWer vet jeg ikke om jeg ville parkert de sammen med G30en faktisk.  Bare en tanke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Werther skrev:

Med tanke på hvor mange moderne BMWer som tar fyr om dagen - har du tenkt noe på eventuell risiko ved å ha G30en med kjølevæskeforbruk parkert i garasjen din? 

Sett at denne en dag tar fyr etter at du har hentet i barnehage og tar med seg E34en/Alpinaen og garasjen i samme slengen - det er jo faktisk en viss risiko. Har sett flere BMWer siste årene/månedene som har brent opp både langs veien og i carporter og holdt på å ta med seg huset i samme slengen.  Ikke meningen å være hysterisk, men hvis jeg hadde hatt 2-3 andre strøkne BMWer vet jeg ikke om jeg ville parkert de sammen med G30en faktisk.  Bare en tanke. 

Tilfellene på disse bilene med disse motorene er så si ikke eksisterende så dette ofrer jeg ikke en tanke. Dessuten så er det jo under kjøring bilene tar fyr.

Bavaria sjekket ut kjøler og EGR ventil for meg i høst og begge deler var helt strøkne. Han hadde ikke sett en så ren EGR ventil på en bil med såpass kjørelengde på veldig lenge. Hjelper å la bilen strekke ut litt på Autobahn noen ganger i året. 

8 timer siden, BMWE39turbo skrev:

Bilen er vel tilsalgs så ikke sikkert den står i garasjen så mye lengre

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=338251612

Nå får vi se da, selger ikke før jeg finner rett kjøper. Jeg driver å rister av meg frekke utlendinger med skambud, i4 eiere som vil bytte og utenlandske aktører som vil kjøpe bilen for eksport ut av landet. Særlig siste har blitt ett problem og jeg ønsker ikke å bidra til at det norske bruktbilmarkedet tømmes for bra brukte biler samtidig som prisene drives opp til kunstige nivåer. Denne bilen blir i Norge om jeg så må beholde den selv. 

Men jeg skal prøve å finne ett godt hjem til den. En bil som har servet oss så utrolig bra og gitt oss så mange problemfrie mil fortjener ett godt hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det enda trykk fra utlandet?trudde det ble rolig nå som regjeringen hadde stoppe tilbakeføring av avgifter:) kanskje noen som ikke har fått med seg at de ikke får pengen tilbake på avgift som enda prøver seg:) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, skoglund skrev:

Er det enda trykk fra utlandet?trudde det ble rolig nå som regjeringen hadde stoppe tilbakeføring av avgifter:) kanskje noen som ikke har fått med seg at de ikke får pengen tilbake på avgift som enda prøver seg:) 

Det er ikke stoppet, vilkår er endret!

Beregning av refusjon endret fra 1. januar 2024

Fra og med 1. januar 2024 er beregningsmetoden for refusjon av engangsavgift ved eksport endret. Det ligger i endringen at Skatteetaten skal ta utgangspunkt i tidligere innbetalt engangsavgift og redusere denne med utgangspunkt i kjøretøyet alder og bruksfradrag for perioden kjøretøyet har vært registrert i Norge.

Dette betyr at Skatteetaten ikke vil beregne refusjonsbeløpet etter dagens satser på tidspunktet for utførsel, men redusere tidligere innbetalt engangsavgift med en gitt prosentsats. 

Eksempel:
For et fem år gammel kjøretøy hvor tidligere innbetalt engangsavgift var kr 100 000, vil dette beløpet reduseres med 50 prosent ved bruk av tabell og refusjonsbeløpet vil da være kr 50 000.
 
Hvis det samme kjøretøyet var tidligere bruktimportert, vil tidligere innbetalt engangsavgift reduseres ut fra bruksfradragstabellen, for den perioden kjøretøyet har vært registrert i Norge.

Endringen trådte i kraft 1. januar 2024 og er gjeldende for attesterte utførsler fra og med denne dato. Det er ingen andre endringer knyttet til frister, vilkår eller dokumentasjonskrav.
Den nye beregningsmetoden fremkommer av kalkulatoren under ved valg av dato for 2024. For valg av alternativ beregning, har vi dessverre ikke på plass ny beregningsmetode ennå.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Fredrik 90 changed the title to Fredrik 90 sin G30 540d xDrive M-Sport. Solgt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...