Gå til innhold

i4 tråden


wabby
 Share

Anbefalte innlegg

20 minutter siden, Chris A skrev:

Slik jeg tolker dette er det bare toppmodellen m performance som kommer med xdrive?

Ja, ser slik ut. 
Er et forventet ytre, litt for anonymt, kanskje andre farger får den mer frem? Men er interiøret jeg ser mest frem til.

Var hos Bilia isted, satt opp en ix40 vs iX3. Forøkte å lirke ut info om i4, men lite matnyttig. 
Kunne ikke gi meg mye info på iX’n heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan i hvert fall se på dette bildet at interiøret har den nye dobbelskjermen. La oss inderlig håpe at de har opprettholdt et tilsvarende detaljnivå som konseptet, for da er det jo i så fall bare fronten som trenger et redesign av 3D design og disse her. :)

161983927_10164726980275153_442523262331

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt dumt at modellene som skal vise fram bilen ser såpass skuffet ut.

Ellers synes jeg dette ser ganske bra ut. Hvis vi ser bort fra grillen er det mye bra linjeføring, og proposjonene er bra.

Ser ut som BMW har bestemt seg for at ladeluka skal sitte på høyre side. Noe jeg synes er dumt. Når man skal lade hjemme står man ofte trangt, og da er det på førersida man prioriterer å ha litt plass til omgivelsene. Ved en hurtiglader er det ofte mer plass, så der er det viktigste at ladeluka ikke er midt på langsida av bilen.

Endret av ogee1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@ogee1 Ladeluke er plassert høyre bak der tanklokket normalt sett er. For BMWs del er det vel bare hybridene som har ladeluken på venstre forskjerm. Jeg er helt enig med deg i at dette er en idiotisk plassering og at venstre bak (motsatt av tanklokket på høyre side) ville vært det beste. Selv på hurtigladestasjoner er plassering foran (slik Taycan og e-Tron GT) idiotisk ettersom det er begrenset lengde på kabel, og at ladelukene ville kommet nærmere ladestasjonen ved å ha de plassert bak. Mercedes lærte for øvrig sin lekse vedrørende ladelukene (tidligere plassert i hjørnet på bakfangeren) der de nå plasseres på motsatt side av tanklokket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Ron Jeremy skrev:

Ja, ser slik ut. 
Er et forventet ytre, litt for anonymt, kanskje andre farger får den mer frem? Men er interiøret jeg ser mest frem til.

Var hos Bilia isted, satt opp en ix40 vs iX3. Forøkte å lirke ut info om i4, men lite matnyttig. 
Kunne ikke gi meg mye info på iX’n heller.

Hva kom ix40 på🙈? Hva slags utstyr er tilgjengelig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Chris A skrev:

Hva kom ix40 på🙈? Hva slags utstyr er tilgjengelig?

I følge en artikkel jeg leste om iX tidligere i dag, vil modellen i starten kun bli utstyrt som Fully Charge (med mulighet for noe mer utstyr). Dette for å ikke lage for mye kompleksiteter for fabrikken i startfasen og for at man skal få pushet ut biler fort nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Saltkjelen skrev:

I følge en artikkel jeg leste om iX tidligere i dag, vil modellen i starten kun bli utstyrt som Fully Charge (med mulighet for noe mer utstyr). Dette for å ikke lage for mye kompleksiteter for fabrikken i startfasen og for at man skal få pushet ut biler fort nok.

Ja, leste det. Men det stod ikke noe om stereo feks.:) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I motsetning til IX3, synes jeg det er helt ok at denne kommer med rwd som basis. Rwd kler en slik biltype godt, og det vil potensielt kunne gi den en mer konkurransedyktig startpris.

Blir det for dyr, er jeg redd den taper mot eTron GT og Taycan, som enkelt og greit er langt flottere biler å se på. Jeg har sånn halvveis ventet på denne bilen i flere år nå, og har hele tiden tenkt at jeg skulle ha en selv. Men når det først er her, så må jeg medgi at den rett og slett ikke er pen/attraktiv nok til at jeg er villig til å kjøpe den "uansett pris".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal unngå å bli "fanboy" men jeg må si jeg likte den! Har ennå litt tilvenningstid på fronten, men bilen i sin helhet appellerte til meg. Ja, litt for tonet ned sammenlignet med konseptet, men basert på de spionbildene som hele tiden har versert forventet jeg ingenting annet, når den også i tillegg i utgangspunktet skal være lik G26, men som et derivat tilsvarende iX3 vs X3.

Blir spennende å se prisene på denne, men en kan jo regne med at den blir en god del billigere enn iX, som starter på 659k for basis xDrive40 med 795k for en FC xDrive40.

Når kommer bildene av interiøret?! Er det jeg er mest spent på egentlig. iX er jo etter min mening rålekker og fremtidsrettet innvendig.

Endret av papertiger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil kanskje være aktuelt å bytte ut Model 3 med noe slikt om prisen blir riktig og livssituasjonen tilsier enda en elbil. Den største nedturen blir i så fall å miste tilgang til superladere. Jeg blir bokstavelig talt oppgitt når jeg ser hvor mye styr det er å få ladet andre bilmerker når man er på tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det blir mulig å få denne i en eller annen form for M-sportutgave, for utgangspunktet har var ganske så trist med plastdetaljer i skjermene, krom, lite aggressive fangere og dølle felger.

Ser man bort fra det er det potensiale her på grunn av fin linjeføring. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.3.2021 den 14.29, E.C. skrev:

Den største nedturen blir i så fall å miste tilgang til superladere.

BMW har sitt eget ladesystem, det er ikke unikt som Tesla har. For BMW har bare samarbeidspartnere.

https://bmw-public-charging.com/web/bmw-no

Det finnes riktignok flere slike typer "lade-avtaler" rundt om og jeg tør ikke si om BMWs opplegg er best. Til det har jeg ikke undersøkt og sammenlignet nok. Jeg registrerer også at ladestasjonene i min by ikke er med i BMWs oversikt her på nett. Med det sagt fikk jeg opp alle ladestasjonene i byen på kartet i bilen :) Jeg tror ikke det skal by på større problemer med BMW enn med Tesla. En må planlegge litt. Joda, beregner man nødvendig lading på Dombås(E6) kl. 12:00 i fellesferien så må man regne med kø.

Jeg likte i4 og er spent på interiøret. Jeg tror den kurvede skjermen som BMW sier i4 får også blir kult :) 

https://www.press.bmwgroup.com/global/article/detail/T0327315EN/the-all-new-bmw-idrive

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Saltkjelen changed the title to i4 tråden

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...