Gå til innhold

i4 tråden


wabby
 Share

Anbefalte innlegg

2 hours ago, Walkabout said:

Håper det blir mulig å få denne i en eller annen form for M-sportutgave, for utgangspunktet har var ganske så trist med plastdetaljer i skjermene, krom, lite aggressive fangere og dølle felger.

Ser man bort fra det er det potensiale her på grunn av fin linjeføring. 

image.png.22e58eb97a9540bd54645fdf6e67f25a.png

Den kamuflerte utgaven avbildet med mer kledelige hjul, så det er lov å håpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir interessant å se hva slags kosmetiske endringer i4 M50 vil få, men jeg håper inderlig ikke at den vil få fronten fra vanlig M-sport. Synes faktisk både standard G22 (med sort folie på nedre del slik at den får en sur munn) og i4-fanger er langt finere enn M-sport som jeg får litt Angry Bird-vibes av.

2021_bmw_i4_03.jpg
2021-bmw-430i-02.jpg
ea45b4077f556e89ccf01447e0c99a87.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merker at jeg bare blir lei meg av å se på disse bildene.

Husker da F20 kom og jeg ikke helt skjønte hva BMW hadde tenkt. Da var beskjeden at jeg kom til å bli vant med designet etter litt tid. Lurer på hvor lang tid det tar, egentlig. Mangler fortsatt litt på at jeg synes dette er fint.

BMW-1-serie-7625_18456.jpg.c0270d509171a703493e735ee0fcf86d.jpg

Endret av ogee1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, ogee1 skrev:

Merker at jeg bare blir lei meg av å se på disse bildene.

Husker da F20 kom og jeg ikke helt skjønte hva BMW hadde tenkt. Da var beskjeden at jeg kom til å bli vant med designet etter litt tid. Lurer på hvor lang tid det tar, egentlig. Mangler fortsatt litt på at jeg synes dette er fint.

BMW-1-serie-7625_18456.jpg.c0270d509171a703493e735ee0fcf86d.jpg

Her er du på ball. Mye som minner om designet her, bare at grillen er enda styggere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De nye "bever-frontene" vokser på meg allerede.  El-motor er også helt greit.

Har vel til en viss grad akseptert at BMW lager SUV. Ikke det at jeg noen gang kommer til å kjøpe en.

F20 og E46 compact er ikke akkurat designvinnere for å si det pent, men fundamentalt mye bra ellers. Med de riktige boksene krysset og eventuelt en mod eller tre så er det jo artige biler. Hvordan en bil kjører og oppleves bak rattet er jo uten tvil det viktigste.

Ellers jobber jeg fortsatt med å venne meg til at BMW selger biler med diesel, firehjulstrekk, slappe automatkasser og åpen diff kombinert mye hk. Bare sånne småting som nesten ikke berører noen modeller. 😂

Endret av PetrolSix
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser frem til interiør bilder av i4.

Gitt at dette er omtrent som konseptet (skjermen fra iX er der jo allerede) så bør kombinasjonen av pris (forventer en aggressiv prising som iX) volum og drivlinje være en svært attraktiv kombinasjon for mange.

Konseptet var skarpere visuelt, men innstegsdrivlinjen fra iX3 er et fantastisk bra utgangspunkt.

Slik at som helhet, tror jeg denne vil stå fjellstøtt også mot dyrere og kanskje mer nisjemodeller som Audi GT e-tron.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, PetrolSix skrev:

F20 og E46 compact er ikke akkurat designvinnere for å si det pent, men fundamentalt mye bra ellers. Med de riktige boksene krysset og eventuelt en mod eller tre så er det jo artige biler. Hvordan en bil kjører og oppleves bak rattet er jo uten tvil det viktigste.

Det virker som at folk blir mindre opptatt av utseende på biler, men for meg er det fortsatt en viktig faktor. Hadde jeg hatt en preface F20 M135i så hadde jeg sikkert kunnet kose meg under kjøring, men jeg ville irritert meg over utseende hver gang jeg så bilen utenfra.

3 timer siden, Ron Jeremy skrev:

Slik at som helhet, tror jeg denne vil stå fjellstøtt også mot dyrere og kanskje mer nisjemodeller som Audi GT e-tron.

Tror jeg skjønner hva du mener, men jeg tror ikke det er så relevant likevel. Jeg lurer på hvor mange kjøper e-tron GT fordi det er ei fornuftig totalpakke? Tipper de fleste kjøper den fordi det er en av de kuleste bilene du kan få tak i for tida. Og i den kategorien havner vel ikke i4?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 3/20/2021 at 11:26 AM, ogee1 said:

Tror jeg skjønner hva du mener, men jeg tror ikke det er så relevant likevel. Jeg lurer på hvor mange kjøper e-tron GT fordi det er ei fornuftig totalpakke? Tipper de fleste kjøper den fordi det er en av de kuleste bilene du kan få tak i for tida. Og i den kategorien havner vel ikke i4?

Nemlig. i4 er rett og slett ikke stilig nok til å kunne forsvare en pris i nærheten av eTron GT eller Taycan. Selv om de to sistnevnte nok sikter mot en litt annen kundegruppe. Som BMW-entusiast tar jeg meg selv i å heie litt ekstra på bilene derfra (så også med i4, ja, selv iX), men legger jeg bort min "bias", så fremstår egentlig i4 som temmelig ordinær, med en noe kontroversiell front. Derfor må den være billigere. Mye billigere. Jeg sliter egentlig med å se hvordan i4 kan forsvare å være særlig mye dyrere enn Polestar2, bortsett fra at den er noe større. Polestar2 er litt rar, men mest tøff, den er stor nok*, OG den trekker 1500kg henger. Alt dette til drøyt 500.000,- for en kurant utstyrt bil. Må man ut med 700k eller mer for en greit utstyrt i4, samt at den kun trekker 750kg henger, så er jeg redd den vil floppe, selv om den skulle ha bedre rekkevidde.

*i hvertfall om man også vurderer i4.

Endret av *MrB*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis vi ser størrelse, vekt, modellhierarki på en i4 opp mot iX3 og prising av denne, samt prising av iX så burde i4 legge seg godt begge sistnevnte i pris. Utfordringen til i4 sett opp mot naturlige konkurrenter som TM3 og PS2 er nok mangelen på AWD på de rimeligere utgavene, sett ut fra det kunstige behovet nordmenn har laget seg for dette (meg inkludert).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Jeg er selv meget sugen på i4 og kjører nå en 2021 TM3P. 

Men mye bunner i grunn på hva sluttsummen blir for en i4. 
Er i utgangspunktet godt fornøyd med TM3P, men den største irritasjonen er den trange åpningen til bagasjerommet. Jeg har hatt hatchbackåpning siste 11 åra og merker først nå hvor mye jeg savner dette. 
Men, jeg har ikke interesse av å bruke mer enn 600K på bil, det er der jeg legger budsjettet mitt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, E.C. skrev:

Veldig likt her, tror at den absolutte smertegrensa vil gå på 600k, men lurer på om ikke M-sport utgaven kommer til å havne noe over.

Er vel bare å sammenlikne med iX3 og IX.

iX3 koster med alt utstyr under 600.000.- og IX koster fra 750.000.-

Vil tro i4 begynner ca 100.000.- under iX3, vil nok bli solgt endel i4 i sommer.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Saltkjelen changed the title to i4 tråden

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...