Gå til innhold

i4 tråden


wabby
 Share

Anbefalte innlegg

5 hours ago, KAB57 said:

Leste på i4 talk at cognacfarge på interiør blir borte på 2023 mod. Noen som har hørt det samme?

I min snart ett år gamle kontrakt er det spesifisert cognac interiør, som betyr at...  jeg har bestilt cognac interiør! Fordi det var et tilgjengelig alternativ. Og da har leverandør forpliktet seg til å levere cognac interiør i min bil! De kan da ikke bare sjonglere helt fritt med signerte kontrakter. 

Om dette stemmer må det vel i så fall bare gjelde de som bestiller nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva sier forumet?
Hvite Mercedes Benz EQS 450 er et bedre alternativ enn denne hvite  i4 M50 med cognac farget interiør?

.. ''alle'' vet helt sikkert nå at jeg  har jeg vert uten bil i noen uker nå 😄
Det har vert et bevisst valg.
Etter hvert som ''abstinens-tåken'' med det å være uten bil begynner å ''lette'', har jeg maktet å fokusere på hva jeg skal ha.
(NB. Ha og ikke trenger, for jeg trenger ikke bil. Bil for meg er en kostbar luksus hobby i.o.m. jeg bor i tjukke sentrum ;-)

Merker meg at MB'n skryter av at den er forberedt for Ionity!?
BMW har sikkert dette allerede?

Til slutt; er dette hellig brøde - ''banne-i-kjerka''?😏

Endret av Mr. Erling
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det helligbrøde å måle BMW opp mot konkurrenter på et merkeforum, så begynner ekkokammeret i såfall å bli trangt. EQS og EQE er ganske fine biler*. Flere hestehoder foran det BMW holder på med om dagen, men de er for dyre. Også med i betraktningen at de er 1-2 klasser opp. (5 og 7-serieekvivalenter). Hadde nok tatt BMW'en av disse to. Og det uten at jeg har satt meg inn i detaljer rundt lading.

 

*Fint er relativt. I et marked der jeg føler designet roper til meg, så er det knapt noen skikkelig fine biler lenger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke EQS er en bedre bil, om du er på utkikk etter litt sportslighet. Komfort, helt sikkert. Rekkevidde? Antakelig lengre. Men den er jo da godt og vel 350k dyrere enn en litt brukt i4M50. BMW og MB, Ford osv har etablert IONITY, så ingenting skiller der.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De gutta i Elnesvågen der hvor den hvite BMWen står er iallefall skikkelige folk. Har handlet biler der før og bare gode ord å si om de. Jeg synes pr. idag at Mercedes sine elbiler er dønn kjedelige og at BMW i4 er skikkelig sexy. Det er noe annet å se den live enn på bilder. BMW er 100% med en gang en setter seg ned bak rattet, man føler seg skikkelig tilrette og den byr på pur kjøreglede i øverste klasse i forhold til pris. Har fått kjørt litt M50 og har bare lovord om bilen som daily og litt til, det ser jeg flere synes også som faktisk har bilen. :) Helt konge å dra vogn med er i4 også.

Men vi er forskjellige, så…

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Marius2002 skrev:

De gutta i Elnesvågen der hvor den hvite BMWen står er iallefall skikkelige folk. Har handlet biler der før og bare gode ord å si om de. Jeg synes pr. idag at Mercedes sine elbiler er dønn kjedelige og at BMW i4 er skikkelig sexy. Det er noe annet å se den live enn på bilder. BMW er 100% med en gang en setter seg ned bak rattet, man føler seg skikkelig tilrette og den byr på pur kjøreglede i øverste klasse i forhold til pris. Har fått kjørt litt M50 og har bare lovnad om bilen som daily og litt til, det ser jeg flere synes også som faktisk har bilen. :) Helt konge å dra vogn med er i4 også.

Men vi er forskjellige, så…

Her er vi helt enig, EQS er et skikkelig dårlig design. Et mer rundt og kjedelig design skal man lete lenge etter, alt for å oppnå litt mindre CD. Hadde lett valgt den mye omdiskuterte og vulgære i4’n. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Fredrik 90 said:

Kan man virkelig gi så mye penger for en bil som er så hinsides stygg? Hvorfor ikke Taycan, eller e-tron GT hvis du først skal spenne over 1,1 mill på elbil…

Kanskje dersom el-rekkevidde er den eneste tanken som snurrer rundt i hodet, så kan EQS være et alternativ... :) Ellers synes jeg disse EQ-MBene er ganske generiske av seg. EQS og EQE er formet ut av samme støpeform ser det ut som, der eneste formål er å skape et aerodynamisk design, på bekostning av... alt annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nok også av de som syns EQ serien er lite imponerende.

EQE og EQS er jo gjennomførte elbiler og ikke elektrifiserte fossilbiler, men aerodynamikken har ødelagt utseendet totalt og for hva, et par lusne km…?

Taycan er det en million av, E-tron GT er intet annet enn «fattigmanns» alternativet. 
Det er ikke mange elektriske alternativer til i4 M50 som er edruelige, ville kanskje sett på en 8 serie var jeg deg?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Fredrik 90 skrev:

Kan man virkelig gi så mye penger for en bil som er så hinsides stygg? Hvorfor ikke Taycan, eller e-tron GT hvis du først skal spenne over 1,1 mill på elbil…

Prøvde E-tron GT, Fredrik for noen uker siden. 
Testa den før jeg solgte 650'n og den er  pinadø lavere enn 650'n og kun noen få tiendeler kjappere på 0-100 aksen.
Men jeg må opp i RS utgaven for å unngå et uskjermet panorama tak. (+200k)
Ufattelig at de ikke har innebygd blending av panorama taket på en bil til kr. 1.1 mill.
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Ron Jeremy skrev:

Jeg er nok også av de som syns EQ serien er lite imponerende.

EQE og EQS er jo gjennomførte elbiler og ikke elektrifiserte fossilbiler, men aerodynamikken har ødelagt utseendet totalt og for hva, et par lusne km…?

Taycan er det en million av, E-tron GT er intet annet enn «fattigmanns» alternativet. 
Det er ikke mange elektriske alternativer til i4 M50 som er edruelige, ville kanskje sett på en 8 serie var jeg deg?!

Har fundert meg frem til at det er elektrisk jeg skal ha..... 😏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Marius2002 skrev:

De gutta i Elnesvågen der hvor den hvite BMWen står er iallefall skikkelige folk. Har handlet biler der før og bare gode ord å si om de. Jeg synes pr. idag at Mercedes sine elbiler er dønn kjedelige og at BMW i4 er skikkelig sexy. Det er noe annet å se den live enn på bilder. BMW er 100% med en gang en setter seg ned bak rattet, man føler seg skikkelig tilrette og den byr på pur kjøreglede i øverste klasse i forhold til pris. Har fått kjørt litt M50 og har bare lovord om bilen som daily og litt til, det ser jeg flere synes også som faktisk har bilen. :) Helt konge å dra vogn med er i4 også.

Men vi er forskjellige, så…

Takk Marius, det trengte jeg å høre, at ''gutta' i Elnesvågen er skikkelig folk, for jeg hadde avskrevet dem!
Grunnen er  hvordan de artikulerte seg på min ydmyke og vennlige forespørsel vedr. i4'n.
Men de tok ''rev -i -seilet'' , fikk tenkt seg om, og kom med et bedre svar etterpå.

 



 

Endret av Mr. Erling
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Ron JeremyTaycan har lavere startpris enn e-Tron GT, bare til info. Riktignok med mindre motorpakke, men likevel.

Ellers er det ganske mange fordeler med å lage et rent EV chassis. Flatt gulv, mer bagasjeplass, coupeen kan vies mer plass for å nevne noe. Mercedes har valgt dette. Samme med Porsche og Audi. Om BMW sin løsning er best i lengden gjenstår å se. 

Design er forøvrig individuelt. Mercene er glatte, men der essensen virker å være buer, knekker og bretter i hytt og pine, så er de befriende sobre sammenlignet med mange alternativer. Litt flat i snuten til at det blir toppscore, riktignok.

NIO ET7 ser ut til å kunne bli et sjokk når den kommer. Bildene ser uforskammet bra ut. Må nok spise hatten min om jeg en dag kjøper Kinabil....

 

image.thumb.png.8b07cdfba0c815fa8a71dbf5f02bf8c9.png

Endret av *MrB*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Saltkjelen changed the title to i4 tråden

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...