Gå til innhold

i4 tråden


wabby
 Share

Anbefalte innlegg

På 14.1.2024 den 20.03, KireS skrev:

Skal være passe interessert for å gå for en i5 til over 1 mill nå med de prisene i4 går for både ny og nesten nye på Finn

Jeg må iallfall svelge mine ord. Jeg stilte spørsmålet om hvem som vil ha i4 når i5 kommer. Selveste big boss 5-serie i elektrisk versjon, atpåtil som Touring. Lite visste jeg da at BMW skulle gjøre sitt ytterste for å gjøre i5 uattraktiv for den typiske BMW kunde. Ved hjelp av begredelig interiør kvalitet og en pris som er helt hinsides (ikke ofte elversjonen er dyrere enn fossilversjonen) så har BMW lykkes. For min del fremstår i4 M50 fortsatt som den beste elektriske BMWen, både som produkt men også på pris. 

Noen som har sett i5 langs veien i Norge ennå, som ikke har vært en demobil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, RNJ skrev:

Takk for fint svar! Ja, mitt inntrykk er at hadde navnet på bilen vært i4 50e så ville alle være fornøyd - også på YouTube.

Joda, nå er jeg dessverre ikke så heldig å eie i4, men får kjøre litt når jeg vil. Leser på i4-gruppa på Facebook flere som klager på rekkevidde og fremkommelighet, men det er egentlig bare uvitenhet. Med så mye krefter så sier det seg selv at man må være lett på pedalen de glatteste dagene og med den vekten den faktisk har så må en ta det rolig. Man ser jo ofte elektriske biler tar det med ro nedover bakker og brå svinger på glatta, høy vekt og ingen clutch. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Jeg må iallfall svelge mine ord. Jeg stilte spørsmålet om hvem som vil ha i4 når i5 kommer. Selveste big boss 5-serie i elektrisk versjon, atpåtil som Touring. Lite visste jeg da at BMW skulle gjøre sitt ytterste for å gjøre i5 uattraktiv for den typiske BMW kunde. Ved hjelp av begredelig interiør kvalitet og en pris som er helt hinsides (ikke ofte elversjonen er dyrere enn fossilversjonen) så har BMW lykkes. For min del fremstår i4 M50 fortsatt som den beste elektriske BMWen, både som produkt men også på pris. 

Noen som har sett i5 langs veien i Norge ennå, som ikke har vært en demobil?

Å jada, så en hvit nedsnødd i5 40 idag som logret litt med stumpen i en rundkjøring.

Uten reklame og uten firmalogo.

I5 har jo en relativ ok leasingpris, men i4 er jo en bedre pakke som helhet, men komforten er særdeles bra i i5.
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, RNJ skrev:

Jeg har kort vei til jobb og har i dag en i3s som daily driver. Genial bil for kortere turer og bykjøring. Eneste jeg savner er firehjulstrekk og kanskje litt mer utstyr enn det som er tilgjengelig på i3/i3s.

Har aldri kjørt i4 men har sett en del tester på youtube og studert litt på finn. En del videoer er negative, men som jeg kan se er dette fordi i4 M50 blir målt som en M-bil og sammenlignet med M3/M4. Alle ser ut til å være enige om at som daily driver er det en glimrende bil. At den er trang på baksetet og har relativt kort rekkevidde er ikke noe problem for meg da jeg har andre biler hvis jeg trenger plass og/eller rekkevidde.

Det ligger mange på finn og så vidt jeg kan se er antallet økende. En fin M50 med kort kjørelengde og Supercharged-pakke fås for under 700’. Med tanke på hvor mange som ligger ute og hvor få som forsvinner fra finn så ville jeg anta at det var lett å presse pris og at man burde kunne sikre seg en til nærmere 600’ enn 700’.

Er det noe jeg overser eller er dette en no brainer? Skal selvfølgelig prøvekjøre før kjøp, men forventer egentlig ingen overraskelser.
 

Bare å gi gass å gå for en i4 M50, fantastisk vinterbil. Ekstremt morsom bil i traction mode 😀 Jeg har kost meg masse i dag 👍  Nå er det jo ikke en M bil så skjønner folk blir skuffa om de tror de kjøper det. Men at i4 er en bra bil er det lite tvil om.

Mye mer leken en F11 jeg hadde med xDrive. Er noe enig i plass i baksete, men nå har jeg små unger ( 4 + 8 ) så de har mer en nok plass. Kona klager litt på bagasjerommet for hun sammenligner med F11, men det overlever jeg.

Lader hjemme og på jobb, var innom en hurtiglader nå i helgen da vi var på tur oppe ved Beitostølen. 
Utover det var det ferien sist sommer vi måtte lade "ute". 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan absolutt anbefale i4. Gikk fra f10 men ferdig med unger, så plassen i baksetet er ikke tema. Bilen er passe leken på vinterføre, men oppleves som utrolig stødig på landeveien, også på vinterføre.

Rekkevidde er tema for mange, var også for meg. Jeg kjører mye langkjøring med min (bikket 42’ km nå siden juni 22) og savner innimellom 1000+ km i rekkevidde, men ikke nok tin at jeg vil tilbake til fosilbil. Fikk også testet den ut på  Europatur ned til Alpene,  og angrer ikke på bytte.

Kjørte ned fra Ålesund til Oslo idag, og opplevde det som var av vinterføre, og bilen oppførte seg eksemplarisk. God temp i kupeen, selv med -22, stødig på veien, tross dårlig brøytet innimellom. Og kryssing av sne mellom kjørebanene er null utfordring, ikke feil med trekk på alle 4 der.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Jeg må iallfall svelge mine ord. Jeg stilte spørsmålet om hvem som vil ha i4 når i5 kommer. Selveste big boss 5-serie i elektrisk versjon, atpåtil som Touring. Lite visste jeg da at BMW skulle gjøre sitt ytterste for å gjøre i5 uattraktiv for den typiske BMW kunde. Ved hjelp av begredelig interiør kvalitet og en pris som er helt hinsides (ikke ofte elversjonen er dyrere enn fossilversjonen) så har BMW lykkes. For min del fremstår i4 M50 fortsatt som den beste elektriske BMWen, både som produkt men også på pris. 

Noen som har sett i5 langs veien i Norge ennå, som ikke har vært en demobil?

står en litt borti her hos meg, han har bytta ut en g30 530e med en i5. 

Men om han jobber i BMW systemet eller ei, ingen anelse, står ikke noe merker på bilene. 

 

Ellers helt enig, hvem f... kjøper I5 med de prisene man har nå? Antagelig ingen, nå er det så vidt jeg har skjønt nesten ingen som kjøper ny bil lenger heller. Så de må komme tilbud på disse etterhvert. 

Endret av flobben
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Marius2002 skrev:

 Leser på i4-gruppa på Facebook flere som klager på rekkevidde og fremkommelighet, men det er egentlig bare uvitenhet. Med så mye krefter så sier det seg selv at man må være lett på pedalen de glatteste dagene og med den vekten den faktisk har så må en ta det rolig. Man ser jo ofte elektriske biler tar det med ro nedover bakker og brå svinger på glatta, høy vekt og ingen clutch. :) 

Ganske fascinerende skifte på Facebook gruppene etter det ble skikkelig snøvær på østlandet. Fra kritikk til at den er leken og gjerne slipper ut rumpa litt. Til hyllest over framkommelighet nå som det har lavet ned. Jeg synes det er fin kombo av lekenhet og framkommelighet. 

Ellers så krever jo elbil at man setter seg litt inn i forvarming osv for å få det beste ut av ladefart. Å så må man ikke ta gjettometeret så høytidlig. Jeg har bare kjørt småturer og mye forvarming noen uker nå. Så i går viste gjettometer at jeg kunne kjøre 16 mil på noen og 70% batteri 😅 Men jeg har jo kjørt nesten 30 mil i kaldere temp, men en som ikke er kjent med bilen ville nok blitt skeptisk. Man må bare lære seg å se hvor mange kWh det går på mila. Min har snitt på 2 i løpet av 2 år. Det gir jo rekkevidde på 40 mil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, mslello skrev:

Sjarmen med gjettomer. 

Rekkevidde estimat basert på siste kjøring. Forvarming og lading til 80%

20240119_055305.thumb.jpg.7afd291d87b43be9c742c4ef4d22fe62.jpg

Etter å ha kjørt 44 km

2007361859_Screenshot_20240119_070203_MyBMW.thumb.jpg.b427bec8e31335de51985c127b42b8ae.jpg

Da er estimert..

20240119_063511.thumb.jpg.e75e664bcd90e34c1b73d85bbad268b4.jpg

Kaldt i dag da 🥶😅

Det der ser veldig likt ut som det er her om dagen. Bilen funker bra da 😊✔️ Digget den i sommer på sommerveier, men digger den enda mer på vinterveier 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk se og prøvekjøre denne i dag:

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=331388537

i4.thumb.jpeg.baff25ddeeaf37d51776789984f7c9cc.jpeg

Fin bil og overraskende komfortabel å kjøre.

Av en eller annen grunn får jeg ut utstyrsliste fra VIN-decodere på denne bilen. Det virker på de fleste i4 men ikke denne og noen få andre. Har prøvet flere dekodere med samme resultat. Noen som vet hvorfor? VIN: WBY31AW04PFP44830

Bilen har mye utstyr men ikke korsryggstøtte (0488, Lumbar support). Var det ikke en del av Supercharged pakken?

Jeg er godt fornøyd med at den ikke har M-sport seter eller 20"-hjul da jeg er mer opptatt av komfort enn sport. Ut over dette har den vel det meste utstyr, eller er det noe som mangler?

Endret av RNJ
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, mslello skrev:

Misha har fått kjørt i4 E40. Kjører som en BMW 👌 Men skjønner fremdeles ikke hvorfor BMW ikke har laget en banemodus for batterikjøling 🤷‍♂️

 

Banemodus er nok reservert for mer hardcore modeller enn i4 40, spent på om nye (Neue klasse) generasjonen batterier fikser dette, eller om det kommer i neste runde som vel er stipulert ca 2030?

Det må jo komme i en evt elektrisk dedikert M bil!

Toyota var jo veldig frempå tidlig med faststoffbatterier og antydet tidlige dato for når dette var tilgjengelig.
Så har også enkelte andre vært.
Men tydelig at nåværende teknologi kan utnyttes og forbedres ytterligere?

Evt så er kostnaden nå for stor på det nåværende tidspunkt for enn hardt presset bransje.
Det lukter hvertfall litt forsinkelse fra tidligere antydet estimater, med hva som er hevdet som en gamechanger mtp elbil, batterier og rekkevidde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Ron Jeremy skrev:

Banemodus er nok reservert for mer hardcore modeller enn i4 40, spent på om nye (Neue klasse) generasjonen batterier fikser dette, eller om det kommer i neste runde som vel er stipulert ca 2030?

Det må jo komme i en evt elektrisk dedikert M bil!

Toyota var jo veldig frempå tidlig med faststoffbatterier og antydet tidlige dato for når dette var tilgjengelig.
Så har også enkelte andre vært.
Men tydelig at nåværende teknologi kan utnyttes og forbedres ytterligere?

Evt så er kostnaden nå for stor på det nåværende tidspunkt for enn hardt presset bransje.
Det lukter hvertfall litt forsinkelse fra tidligere antydet estimater, med hva som er hevdet som en gamechanger mtp elbil, batterier og rekkevidde.

Jeg tenkte det, men glemte å skrive det 😅 Greit nok at E40 ikke har batterikjøling men M50 burde jo hatt det synes jeg. Tesla model 3 performance fikk jo mye pepper for det og fikk på plass løsning for det, før i4 kom. I tillegg har vel den også mulighet for å flytte kraft rundt på akslingene. Samme som Ionic 5 N får. 

Men neue klasse regner jeg med har sånt på plass. 

Virker som faststoff batteri bare rykker framover ja. Er jo stadig noen som kommer med forbedrede batteriteknologier, men når det nærmer seg oppskalering av produksjon, blir det stille.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, mslello skrev:

Jeg tenkte det, men glemte å skrive det 😅 Greit nok at E40 ikke har batterikjøling men M50 burde jo hatt det synes jeg. Tesla model 3 performance fikk jo mye pepper for det og fikk på plass løsning for det, før i4 kom. I tillegg har vel den også mulighet for å flytte kraft rundt på akslingene. Samme som Ionic 5 N får. 

Men neue klasse regner jeg med har sånt på plass. 

Virker som faststoff batteri bare rykker framover ja. Er jo stadig noen som kommer med forbedrede batteriteknologier, men når det nærmer seg oppskalering av produksjon, blir det stille.. 

Har ikke i4 det tilgjengelig/mekanisk, eller er det SW relatert?
Ryktes jo at iX3 også skal ha det, men at det ikke er implementert ennå.

Dette er fra offisielt hold.

IX hadde vel heller ikke det fra dag 1?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, RNJ skrev:

Jeg fikk se og prøvekjøre denne i dag:

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=331388537

i4.thumb.jpeg.baff25ddeeaf37d51776789984f7c9cc.jpeg

Fin bil og overraskende komfortabel å kjøre.

Av en eller annen grunn får jeg ut utstyrsliste fra VIN-decodere på denne bilen. Det virker på de fleste i4 men ikke denne og noen få andre. Har prøvet flere dekodere med samme resultat. Noen som vet hvorfor? VIN: WBY31AW04PFP44830

Bilen har mye utstyr men ikke korsryggstøtte (0488, Lumbar support). Var det ikke en del av Supercharged pakken?

Jeg er godt fornøyd med at den ikke har M-sport seter eller 20"-hjul da jeg er mer opptatt av komfort enn sport. Ut over dette har den vel det meste utstyr, eller er det noe som mangler?

Er det jo en stund siden jeg hadde stålkontroll på ekstrautstyr til i4. Men mener korsryggstøtte er ekstrautstyr i tillegg på de setene ja. Men standard på Msport setene. 

Ellers så det ut som en fin bil da, lekker fargekombo 👌

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...