Gå til innhold

F13 650i Cupé i garasjen til Erling!


 Share

Anbefalte innlegg

Pokker.. vet ikke om det er meg, men denne xDrive mekanikken gir meg sledefølelse på vinter'n, noe som ikke er bra. Føler at jeg ikke har kontroll / trygghet, kontra en bil med bakhjulsdrift.
- har de beste piggfrie dekk montert.
Skal bytte til pigger så fort de er utslitt, .. eller før , for det er et  sjansespill å kjøre uten pigger på vinter føre, og da snakker jeg ikke om å stå fast, men få stoppet tidsnok.


Har aldri stått fast med noen av mine bimmere på vinterføre, som alle til nå har vert rene bakhjul trekkere.
Jeg heller mer og mer mot en bil med kun bakhjulsdrift + manuell girkasse for å bruke mine kjøre kunnskaper, og dermed gi  trygghet.
Det er kanskje kun ''M'' utgaven  som er igjen av det ekte(!) BMW?
bmw_m850i_xdrive_convertible_45.jpg

Endret av Mr. Erling
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og da regner jeg med du har prøvd bilen i Traction mode? Kjører selv en del av tiden i det om dagen, da er bilen direkte leken, utrolig balansert, lett å flikke rumpa ut i en lett kontrollert sladd i en sving eller ut av et kryss som enkelt hentes inn igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Hei, bilen har vært på  ''Spa'' , som ''Merhebia Finest'', bilpleie firmaet kaller det i disse dager.
Jobben som tok 5 dager var:
- 1 stegs polering m/Kamikaze Zipang
- Interiør m/rens og impregnering av seter
- Alle inn/utv.  glass overflater ( inkl. glass taket )behandlet

Kompetente bilpleier Reidar Talset, som jeg har brukt årlig i  7 år nå trur eg,  har avsluttet sitt enkeltmanns foretak og sluttet seg til teamet på  ''Merhebia Finest''
Derfor står det Merhebia på skiltet.
 

180832590_307008340977960_4797151858331407159_n.jpg

Endret av Mr. Erling
Lenke til kommentar
Del på andre sider

BMW har vert svært heldige med utforming og bruk at materialer til dette dashboard / interiør.
- kort og godt vakkert!
- NB. overgangen fra girkasse til dashbordet

Kalles i flg. reklamen: ''Individuell komplett skin / lær / platinum / svart pianolakk (ZBC8), samt individuell tak trekk Alcantara''.
(dette låt nesten som gresk for meg).


Interiøret ble nesten som nytt ;-)
Sårt trengt produkter til svært tørt skinn i baksete.
Tror ikke noen har sittet bak der, for det er trangt.

141723006_249655523206348_7200229470616794551_n.jpg

innvendig skrått ba kfører.jpg

Endret av Mr. Erling
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelige biler av en vanvittig flott bil 👍 Har hørt mye bra om han Talset fyren, lurer på å ta kontakt men han da jeg ikke var helt fornøyd med han jeg brukte lokalt her i høst. Han var flink, men ikke god nok etter mine høye krav 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Nydelige biler av en vanvittig flott bil 👍 Har hørt mye bra om han Talset fyren, lurer på å ta kontakt men han da jeg ikke var helt fornøyd med han jeg brukte lokalt her i høst. Han var flink, men ikke god nok etter mine høye krav 😅

Reidar Talset har jeg grunnlag til å gi god reklame!
Brukt han  i 6-7 år nå.

Men, han har begynt i 'Merhebia Finest' og der overlot han interiør jobben til en kollega.
Ikke vet jeg hvorfor, for jeg hadde gjort avtale med at Reidar skulle ta bilen.
 

Endret av Mr. Erling
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

AC / Klimaanlegget sviktet på gloheit tur til Rjukan / Gaustatoppen i helgen.
Trodde det kun var oppbrukt ''gass'', men dessverre viste det seg at stensprut hadde skadet radiator til AC anlegget.
Jeg bruker Billia Høvik og her er dommen de kom med: ''AC radiator må skiftes samtidig med ac service for å få dette i ordren''.

Koster ca. 13k. En hel dags arbeide.
 

Endret av Mr. Erling
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen var på EU Control og service i januar og alt var ok. (det fins en egen video på side 5 om det).
Blant annet sjekket de da 4-hjuls status, og alt var innenfor godkjente normer (piggfri dekk, standard hjulstørrelse)

Men de er åpenbart erfarne på Billia Høvik med 4-hjuls trekk på BMW (en driftsform jeg ikke liker, foretrekker bakhjulsdrift),  for da jeg kom med min skadete AC ( innlegget rett over her) sjekket de uoppfordret på nytt 4-hjuls status. Nå med sommer dekk og påviste behov for justering. (står på standard 19'' hjul).
Og her er dommen i linken til kr. 2k. 
 

Endret av Mr. Erling
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...