Jump to content
Mr. Erling

F13 650i Cupé i garasjen til Erling!

Recommended Posts

Værsågod Forumister :D
Her er nok et  bidrag til forumet: min nye, brukte BMW. Dette blir min fjerde.

Modell: F13 650i Cupé, xdrive fra 2016.
Motor:
N63TU -(også kjent som N63B44O1)  Bensin V8 på 4,4 liter yter: 450 hk / 650 nm / 331 kw..
Bilens utstyr: chassis nr. (vin) WBA6H7105GD937632 
bmw 650.pdf
Satt sammen på BMW Werke AG Dingolfing, Tyskland
- Førstegangs registrert: 03.06.15 (Norge,  Billia Skøyen)

- Registrert på meg: 10.07.2020 ( jeg er eier nr. 2)
Fargen: Melbourne rød metallic (A75)
Interiør: Individuell komplett skin / lær / platinuim / svart (ZBC8), samt individuell taktrekk Alcantara
.

Litt ''drodling'' om bilmodellen:
2016 modellen kom tidlig i 2015. Mars måned påstås det...?
Foruten ombygging av motor N63TU (fjernet oljekjøling  svakhet!) + økt hk på motor på ''Facelift'n'' i 2015, fikk iDrive + frontlys, blinklys oppgradering og bremselyset på taket flyttet ned til øverst på koffertlokket etc.

Denne har både: kode 842 =  ''Kaldt klima versjon''  +  Kode 536 = ''webasto'' kupe og motorvarmer😏
Herlig.
Dette utstyret var uunnværlig på min forrige Bimmer: F10 525d.  Diesel m.a.o.
Spent på hvordan det fungere på bensin i vinter? Garantert mer drivstoff forbruk ..... .
Men Webasto er ''et must'' .
Du kan via ''BMW connected'' app på telefon, starte den på forhånd slik at bilen er lun og varm om vinteren

M-sport 
S337 M Sport ''pakke''.
S710 M skinn ratt
S715 M aerodynamisk ''pakke''.

Hjul dimensjon på 19' holder for meg. 
Er mer opptatt av komfort enn utseende ;-)

Mercasol understellsbehandling utført!
Lakkforsegling og interiør  / skinn behandling er bestilt hos Talset Autocare første uka etter Påske 2021.

61083828.jpg

IMG_0382.JPG

passasjer side inne.jpg

solktak.jpg

Edited by Mr. Erling

Nydelig interiør pakket inn i et praktfullt design, det beste fra BMW på denne siden av hvor lenge jeg har hatt et forhold til BMW, ca 20 år. Gratulerer!

ooog, det sammenfaller godt med det som skrives over her ser jeg 😂

Gratulerer, selv om jeg har mest sansen for Gran Coupé så er også todørsen veldig flott. Moro med en annen eksteriørfarge og flott interiør.

Synes 20" har mye å si på fremtoningen til en bil som dette, men om du vil holde deg på 19" så kanskje du kan vurdere originale style 345? Da får du litt mer konkave felg og kan også sette på litt bredere dekk siden disse er beregnet på F10 M5. Ikke lett å skille seg ut med style 351 når "alle" har disse på F10/11. 

Fargen på style 345 er også flott :) 

style345.jpg

13 timer siden, Walkabout skrev:

Gratulerer, selv om jeg har mest sansen for Gran Coupé så er også todørsen veldig flott. Moro med en annen eksteriørfarge og flott interiør.

Synes 20" har mye å si på fremtoningen til en bil som dette, men om du vil holde deg på 19" så kanskje du kan vurdere originale style 345? Da får du litt mer konkave felg og kan også sette på litt bredere dekk siden disse er beregnet på F10 M5. Ikke lett å skille seg ut med style 351 når "alle" har disse på F10/11. 

Fargen på style 345 er også flott :) 

Takk for tipset. 
Svært interessant, fordi denne felgen vil matche fargen på  grillen / nyrene.
Men det koster, så det blir vel med det ;-)

skrått front.jpg

Edited by Mr. Erling

1 time siden, Mr. Erling skrev:

Ja, den er grei, men det er nok en stund siden den ble oppdatert så gir på ingen måte noen fullstendig oversikt lengre dessverre. Style 373 er jo knallfine på 6-serie (har det som vinteroppsett på min F11 også), men det er jo 20". Style 312 er også pent. Style 303 ville nok også gjort seg, men 20" de også. Lite å velge i blant 19".

Tror jammen også style 437 (fra M3/M4) med beefy dekk kunne blitt fint. Min søster har det på sin F11 (295/35-19 bak og 255/40-foran) og det sitter som et skudd. Plenty av profil igjen for komfort.