GÃ¥ til innhold

HARTGE nedlagt


Mr. Erling
 Share

Anbefalte innlegg

9 timer siden, Mr. Erling skrev:

I fjor ble HARTGE avviklet.😒

Noen som vet hvorfor eller hva som skjedde?
Hvorfor ikke andre kjøpte merkenavnet og tok over?
Click image for larger version  Name: Hartge logo 2.jpg Views: 1 Size: 32.3 KB ID: 847096

Firma gikk konkurs i 2019.
 

Hartge var en bilprodusent anerkjent av Federal Motor Transport Authority. [2] I juli 2019 ble selskapet likvidert og fjernet fra handelsregisteret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Firmaet ble avviklet i 2019, men det har vært slutt siden 16-17 ish tror jeg, og det gikk nedover ei god stund før det. De har vel ikke hatt det fine lokalet sitt på flere år, men kun lager og verkstedlokalene (som ligger like bak). 

 

Årsakene er vel flere. Herbert Hartge selv gav seg vel i denne tiden, de hadde en alt for snever (men lenge lojal) kundekrets fra 90 tallet, og jeg lurer på om ikke et par av de sentrale skikkelsene slutta og gikk over til et annet firma (mangler kilde på siste). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, TRF skrev:

Hadde Hartge holdt ut litt til så ville de gått gode tider i møte på styling. Kunne jo bare lagd normalt fine fronter til nye bmwer..  Tenk en g8x som faktisk var like pen som er litt oppgradert f8x? Og i kjent Hartge stil med v8er turbo fra m5? 

Jeg er enig, så fremt de ikke hadde gjort samme fadesen som med E63 6-serie. :P 

BMW-Hartge-6-Series-1.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Ampera skrev:

Siste importør/ forhandler var Strandveien Auto, Trondheim. De var tidigere BMW forhandler. 

De er fremdeles BMW forhandler, men ikke av helt nye biler. De for lov til å selge BMW som er eldre enn 6 mnd. Og de fører alle deler og garanti jobber. Samt rust garanti.

Endret av Otis
Skrivefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer, jeg kjøpte vel Hartge eksos og interiørmatter til min Hartge-senkede 320xd fra Strandveien, mener på det var i 2016 senhøsten. 🤔 fikk en god pris da de skulle kvitte seg med lageret da Hartge hadde lagt ned fikk jeg beskjed om. Triste greier! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PÃ¥ 29.12.2020 den 15.25, Fredrik 90 skrev:

Litt rart og dumt at det endte sånn, Hartge hadde jo bygget seg opp ett merkenavn som var ganske kjent. Selv her i Norge bidro Bavaria som ettermarkeds importør til at Hartge ble kjent. Dette var vel midten til sent på 2000 tallet.

Presis hva jeg spør om i topic.
Merkelig at ingen så muligheten med HARTGE merkenavnet?
Kanskje eier forlangte urimelig mye?

22 timer siden, TRF skrev:

Hadde Hartge holdt ut litt til så ville de gått gode tider i møte på styling. Kunne jo bare lagd normalt fine fronter til nye bmwer..  Tenk en g8x som faktisk var like pen som er litt oppgradert f8x? Og i kjent Hartge stil med v8er turbo fra m5? 

Ja Helt enig.
har fått for meg at HARTGE's tuning av motorstyring  var bedre og ga mer HK + nm. ytelser enn Alpina.
Vet ikke om det er korrekt?
https://s14net.vbulletin.net/forum/s14/general-e30-m3-discussion/1121869-hartge-or-alpina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...