Gå til innhold

Noen som har bestilt iX?


Pekka
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg konfigurert meg en IX i går, den kom seg på 983k slik jeg ville hatt den. Dette var da med mye utstyr, men ikke alt. Hadde ikke valgt M-pakke, og jeg finner ingen andre seter enn standard. Så det er jo litt pussig. 

Men ble største motor/batteri.

Det er svært mye penger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja med vinterdekk og kanskje med moms til neste år så blir nok de fleste iX millionbiler. Tenk om de bare kunne putta den ellers kjempebra drivlinja i ett X5 karroseri 😅 Men nå blir fort en rigga Audi e-tron også tett på en million, og den har vesentlig lavere rekkevidde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Ja med vinterdekk og kanskje med moms til neste år så blir nok de fleste iX millionbiler. Tenk om de bare kunne putta den ellers kjempebra drivlinja i ett X5 karroseri 😅 Men nå blir fort en rigga Audi e-tron også tett på en million, og den har vesentlig lavere rekkevidde.

Det er besluttet momsfritt ut 2022

for elbiler, men så er det rødgrønne spøkelset da…

@Otis

Undet en million for det Du skisserer er «billig» sett ifht effekt/rekkevidde. Men vil tro enkeltelementer som utseendet, stoler og annet vil være bedre i en G05.

Så spørs hva man trenger og ønsker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, mslello skrev:

Mulig denne er vist her før. Men setene på iX er tydligvis fulle av lyd. Vet ikke om det har noe å si for utvalget av seter?

 

Er gjerne det som går igjen, bilen er mye mer gjennomført og avansert enn hva de fleste tror og kjenner til.

En underkommunisert model, gleder meg til prøving om 2 mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.8.2021 den 17.19, Ron Jeremy skrev:

Er gjerne det som går igjen, bilen er mye mer gjennomført og avansert enn hva de fleste tror og kjenner til.

En underkommunisert model, gleder meg til prøving om 2 mnd.

Har det fra veldig gode kilder at ix er sjokkerende mye bedre IRL enn på bilder. Folk vil bli veldig positivt overrasket. Og setene er tynne, men sykt bra 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

 

 Var ikke mange her som hadde bestilt. Blir kanskje ikke en dusinbil på treff da 😆 

Vi har vurdert elbil pga bor sentralt. Stadige raslinger med at fossil kan bli forbudt i visse soner, eller hva fremtiden ellers vil føre med seg av problemer med fossilt, gjør også elbil til noe som med stor tyngde måtte inn i vurderingen. Samt at familien faktisk tenker ganske mye på miljø aspektet (i vert fall den delen som ofte er sjefen i husholdningen).

Problemet mitt til nå er at med en Elbil, så måtte jeg også ha en annen bil ved siden av med god hengervekt. Regnet på hva de to bruksbilene (BMW 320is -06 & Ford GranConnect -14) i dag koster, og ble sjokkert når det var ca dobbelte av hva jeg hadde anslått. Og ville kun gå opp ca 1200kr/mnd på en Ix50, som da kan erstatte begge.

Hybrid sine to drivlinjer å betjene alderdommen på var ikke noe jeg ønsket. Så da var det egentlig Tesla X som stod igjen, og hadde absolutt ikke lyst på Tesla. Litt snever hengervekt også når en skal trekke en bil bakpå.

Så da var alternativene en liten ny elbil, og noe eldre som kan dra henger. -Den eldre hadde da også blitt feriebilen, så kunne ikke vært en sliten kassebil etc. Med trusler om beboerparkering i området, og veteranene skal stå i garasjen, så var det også egentlig kun plass til en bil som gjør alt i husholdningen på gårdsplassen. Når Ix nå kom, så fyller den alle de viktigste kriteriene 😅 

Jeg tror BMW trekker til seg en del ikke typiske BMW folk ala karavanere og båtfolk med den tilhengervekten. For foreløpig ser det ikke ut til at det kommer så mange alternativer til Ix. F150 kan ta tid, og den er heller ikke en familiebil i normal størrelse. 

 

Ser mange skriver om utseende, og var selv en av de. Kan ikke si jeg har helt falt for den enda. Kikket på den uten sportpakke, for syntes sport ble for bråkete i fronten. Men var så heldig å fikk komme inn å se på de to som var på norgesturnè. Og da ble noe annet en sportpakke uaktuelt. Grillen syntes jeg falt veldig på plass på bilen.  Basis utgaven hadde IRL veldig store flater som ikke så bra ut på hver side av grillen. Så grillen er ikke mitt største ankepunkt lenger. Det er panser som ikke kan åpnes og de store flatene de kaller fasetter på hjulbuene. Der håper jeg det raskt kommer noen flares som kan rette opp inntrykket. 

Jeg tror Ix kommer til å bære alderdommen ganske bra med den store tombstonene i fronten. F.eks. E71 med sin lille grill har jo ikke bært alderdommen særlig bra.

Det er en dyr bil. Men endte på under 7 sifferet for Ix50 med "alt" av utstyr inkl ekte skinn og B&W (ser ikke på bronse detaljer og blå setebelter som ekstrautstyr).  minus lakk, dyreste 22" og vinterdekk.

Regner med at moms får den til å sprette opp 150k. Samt litt ekstrautstyr som ikke er på listene enda.

For meg som syntes at alt fra BMW etter 1996 er alt for nytt så traff denne en softspott, som aller først tikket av alle kriteriene for å være eneste bruksbilen i husholdningen.

 

Endret av Jan E-28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en fin oppsummering @Jan E-28! Jeg tipper denne kommer til å slå godt an - etterhvert. Det har vært mye diskusjoner rundt i3 sitt utseende også, men den har bare solgt bedre og bedre etterhvert som årene har gått. Jeg spår at det blir det samme for denne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, papertiger skrev:

Det var en fin oppsummering @Jan E-28! Jeg tipper denne kommer til å slå godt an - etterhvert. Det har vært mye diskusjoner rundt i3 sitt utseende også, men den har bare solgt bedre og bedre etterhvert som årene har gått. Jeg spår at det blir det samme for denne. 

Jeg er enig.

Tesen har vært at G05 har vært den ubestridte kongen og iX kommer som den ukjente stygge utfordreren fra siden.
Skal ut i dag til bilia og bokke kjøring av denne i Oktober. IX er kanskje den BMW’n som trigger meg mest og som jeg vet minst om, samtidig sier de troverdige kildene at iX er sterkt undervurdert.

Mitt inntrykk er at iX som iX3 er sterkt underkommunisert, det bunner vel i grunn at BMW ikke har silikon (Chip) nok eller tilstrekkelig kapasitet til å lage (eller ønske å lage) elbiler i stort volum pr nå, se bare på leveringstiden til i4.

Oppsiden vil være at de som får hendene på disse vil ha en bil som er meget attraktiv og som holder seg bra i pris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...