Gå til innhold

Noen som har bestilt iX?


Pekka
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg tror ikke iX enda er utbredt blant BMW-entusiaster. i4 spiller veldig på kjøreglede og har det typiske man forventer fra BMW på plass, mens iX er en helt annen bil. Den har igså et design ikke alle er enige om. iX er også forholdsvis dyr, så det kan spille en rolle. :) Med det sagt liker jeg iX og jeg tror bilen isolert sett er veldig veldig bra :) Regner med det dukker opp litt etterhvert som folk kan se bilen live og prøvekjørt den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Marius2002 skrev:

Jeg tror ikke iX enda er utbredt blant BMW-entusiaster. i4 spiller veldig på kjøreglede og har det typiske man forventer fra BMW på plass, mens iX er en helt annen bil. Den har igså et design ikke alle er enige om. iX er også forholdsvis dyr, så det kan spille en rolle. :) Med det sagt liker jeg iX og jeg tror bilen isolert sett er veldig veldig bra :) Regner med det dukker opp litt etterhvert som folk kan se bilen live og prøvekjørt den.

Jeg vet at den har solgt godt, ikke i4 godt - men likevel bra! Var vel salgsrekord av antall solgte BMW’er den dagen, mener iX stod for dette på releasedagen.
Selger ville jeg skulle dumpe iX3 for nettopp iX, men det var nesten 200k mer for 40 modellen, så motivasjonen var ikke der.

Ventetiden mye lenger også. 

Det sagt så er iX aktuell som neste bil, det vil bli min BMW nr 20 i så fall…

Vurdert å lage en tråd om bilen lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Otis skrev:

Jeg er faktisk interessert i IX, nettopp pga bakkeklaring, 4-trekk og bra hengervekt.

Men prisen er høy, synes jeg. Så da blir det nok X5 i endel år til, med evt supplering av en nr 2 elbil, etterhvert.

Pris er alltid spennende, spørsmålet er hva man sammenlikner den med?

iX er en avansert elbil med 5G bl.a, interiør kvaliteten sies å være bedre enn alt fra BMW om dagen, så det naturlige blir vel å sammenlikne med G05?

I så måte er iX billigere, sterkere, raskere, større og mer avansert og ser mye mer moderne ut.

Sammenlikner man med andre elbiler, blir det vel kun originale e-tron og model X som kan matche størrelsen, den sammenlikningen går også iX veldig godt ut av, for å si det forsiktig.

Ville egentlig konkludert med at iX er billig og mye bil for pengene kontra veldig mange andre biler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

iX er ganske kostbar, men jeg tror den vil selge jevnt bra likevel. Stor og praktisk el-SUV, full av teknologi, og med gode tall på ytelse og rekkevidde.

Men for min del har designet modnet feil vei. Jeg var skeptisk når den ble lansert, og nå synes jeg den er enda verre. For i4 sin del har det gått motsatt vei. Den er nok også generelt lettere å like blant entusiastene, da den trykker på flere av de rette knappene der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Ron Jeremy Joda, for all del. IX er ikke dyr sånn sett. Men det er fremdeles mye penger for en bil, det er det jeg tenker på. Ikke har jeg bruk for alt mikk makket som leveres på biler i dag. Så for min del så forstår jeg ikke helt poenget. Min X5 E70 gjør jobben aldeles utmerket.

Jeg er ikke elbil motstander, men kanskje litt motstander av at alle biler skal ha store skjermer, fæncy interiør, pianolakk over alt, touchskjerm til alt.

Toyota Rav4 har pianolakk på nedre del av støtfanger, hva i alle dager er meningen med det?

Nuvel, bare litt "klaging" fra min side.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prata faktisk nettopp med en BMW selger som kunne bekrefte at iX hadde solgt veldig bra. Nå er jo ingen bilselger villig til å si at produktet dems selger dårlig, men likevel har jeg ikke problemer med å tro at det er sant. Men det han sa som var litt interessant var at det var veldig mye nye kunder til BMW som valgte iX. Det var mye e-tron og Tesla kunder som gikk for iX, mens den typiske BMW kunden går for X5 45e eller i4 om det er elbil.

Og det stemmer ganske bra med det inntrykket jeg har. Vi har tre X5 45e i familien, to onkler og en fetter av meg har X5 45e. Samt naboen til min far har også X5 45e, alle er disse det jeg vil betegne som typiske BMW kunder. De har alle kjørt BMW fra før, de velger BMW ut ifra utseende, merkeimage, kjøreytelser og rett og slett fordi BMW er litt stas. Nå har jeg fått anledning til å prate med alle, vi hadde ett selskap hjemme hos oss og da var alle tre X5 eierene samlet. Samt at jeg prata men naboen til pappa her i forrige uke, og alle sier de at iX er helt utelukket! Særlig fetteren min som nettopp har tatt ut sin 45e på leasing har blitt forsøkt lokket over på en iX av sin selger. 

Som elbil er iX en veldig bra bil, men elefanten i rommet er jo hvordan bilen ser ut. Jeg kan ikke forstå at noen er villige til å bytte nesten en million kr mot en bil som er så vanvittig lite pen. Betyr bilens utseende virkelig så lite for folk? Jeg er med på at iX tilbyr en veldig bra totalpakke, og jeg kan forstå at noen er villige til å ofte designet til fordel for dette. Ingen, jeg gjentar ingen hadde akseptert iX om det var en fossilbil eller hybrid...den slipper unna med fælt design fordi det er en elbil. Som @*MrB* er inne på over her så har i4 designet vokst veldig på meg, såpass at jeg selv vurderer en bil med dette designet. Dette ser vi jo bare på alle de her inne på Bimmers som er over snittet glade i BMW som har bestillt i4. Den appellerer til det den typiske BMW kunden etterspør, det gjør ikke iX. iX designet blir bare verre og verre jo mer jeg ser den, for min del så er den på Fiat Multipla nivå når det kommer til utseende.

Så er det jo prisen, iX 40 annonseres fra 699 000,- for en plain utgave. Men i kjent BMW stil så legger man fort på 200 000 kr i utstyr, og vips så koster iX40 utgaven 900 000 kr. Går du for den alle vil ha og kommer til å velge, altså iX50 utgaven så ender du fort på over 1,1 mill med alt utstyrt som er stas. Da er du på X5 45e pris...og her kommer brannfakkelen...du må jo være idiot om du velger iX da! Enten det eller så bor du i en storby og pendler igjennom bom og kollektivfelt daglig...da skjønner jeg at du velger iX. Ser man bort ifra dette så er X5 en penere bil, interiøret er penere, bilen føles som luksusbil innvendig...ikke med ett interiør laget av resirkulert søppel slik som iX. Den kan kjøres som en elbil 95% av tiden, andrehåndsverdien er potensielt bedre, kan leases gunstigere og du har til sist den nydelige rekkesekseren som du kan bruke om du vil. No brainer spør du meg når du likevel skal betale så mye for en bil 😀 Men jeg antar at vi alle er forskjellige på godt og vondt, har forskjellige behov på godt å vondt. Noen synes sikkert jeg er idiot som bruker så mye penger på en dieselbil, avleggs teknologi som skal fases ut 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Fredrik 90

Alle tar sine valg basert på sine vurderinger og behov.

Du er ingen idiot selvom du kjører diesel, på samme måte er ikke iX sitt «interiør laget av resirkulert søppel». tvert imot har interiøret blitt lovprist. Annen håndsverdien blir ren spekulasjon pr nå.

I det hele tatt, tar det så jævlig av for deg, enhver som ikke syns E34 eller diesel femmer er fantastisk, er ravende idiot og du maler et så fanatisk sort hvitt bilde, ta deg sammen, du er ikke kid lenger.

La oss kunne snakke «normalt» om en bil, selvom du ikke skjønner/liker bilen eller kjøpergruppen. 
😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, E.C. skrev:

Jeg hadde lett valgt iX foran X5 hybrid. Står dog på prisen og ikke utseendet. 

Vet ikke om resirkulert søppel er noe negativt. Det er jo det bilen din går på, bare at det har gått noen million år på resirkuleringa.

En ærlig sak, og er pris viktigere enn utseende så får man jo bra elbil for pengene. Vi er alle forskjellige i hva vi vil at pengene våre skal gå til 😀

For meg så er en premiumbil skinn, blanke overflater og sobre linjer. Interiøret i G05 X5 er ett prakteksempel på hva jeg synes er ett riktig premiumbil interiør. Måten BMW har etterapet Mercedes på i iX synes jeg bare er helt bak mål. Her burde BMW kunne komme opp med noe bedre selv, dette viser bare at de ikke har kontroll på hva de driver med.

12 minutter siden, Ron Jeremy skrev:

@Fredrik 90

Alle tar sine valg basert på sine vurderinger og behov.

Du er ingen idiot selvom du kjører diesel, på samme måte er ikke iX sitt «interiør laget av resirkulert søppel». tvert imot har interiøret blitt lovprist. Annen håndsverdien blir ren spekulasjon pr nå.

I det hele tatt, tar det så jævlig av for deg, enhver som ikke syns E34 eller diesel femmer er fantastisk, er ravende idiot og du maler et så fanatisk sort hvitt bilde, ta deg sammen, du er ikke kid lenger.

La oss kunne snakke «normalt» om en bil, selvom du ikke skjønner/liker bilen eller kjøpergruppen. 
😅

Jeg "tar ikke av" bare fordi jeg ikke forstår andres prioriteringer. Jeg er bare nyskjerrig på hvordan folk kan ignorere ett slikt design, for jeg forstår det virkelig ikke. Men det er ikke alt man skal forstå, det er ikke alt man skal være enige i.

Jeg synes vi snakker normalt her jeg, jeg kaster en brannfakkel inn i elbil klubben og "the usual suspects" (bla deg) biter på med herseteknikker gang på gang. Ord som "diesel femmer" "trangsyn" "fanatiker" osv kommer som vanlig frem... at du gidder? Jeg forbeholder meg retten til å mene og ytre akkurat det jeg vil, om det så krasjer meningene til andre her. Det er derfor jeg også avslutter mitt innlegg over her med at vi alle er forskjellige og har forskjellige prioriteringer. Min oppgave er å slå seg til ro med at det er ikke alt man skal forstå. Mer diplomatisk enn dette kan man vel ikke si det 😅

Også må man ikke miste "kiden" i seg, det er utrolig viktig selv om man passerer 50 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 hours ago, Fredrik 90 said:

En ærlig sak, og er pris viktigere enn utseende så får man jo bra elbil for pengene. Vi er alle forskjellige i hva vi vil at pengene våre skal gå til 😀

For meg så er en premiumbil skinn, blanke overflater og sobre linjer. Interiøret i G05 X5 er ett prakteksempel på hva jeg synes er ett riktig premiumbil interiør. Måten BMW har etterapet Mercedes på i iX synes jeg bare er helt bak mål. Her burde BMW kunne komme opp med noe bedre selv, dette viser bare at de ikke har kontroll på hva de driver med.

Jeg "tar ikke av" bare fordi jeg ikke forstår andres prioriteringer. Jeg er bare nyskjerrig på hvordan folk kan ignorere ett slikt design, for jeg forstår det virkelig ikke. Men det er ikke alt man skal forstå, det er ikke alt man skal være enige i.

Jeg synes vi snakker normalt her jeg, jeg kaster en brannfakkel inn i elbil klubben og "the usual suspects" (bla deg) biter på med herseteknikker gang på gang. Ord som "diesel femmer" "trangsyn" "fanatiker" osv kommer som vanlig frem... at du gidder? Jeg forbeholder meg retten til å mene og ytre akkurat det jeg vil, om det så krasjer meningene til andre her. Det er derfor jeg også avslutter mitt innlegg over her med at vi alle er forskjellige og har forskjellige prioriteringer. Min oppgave er å slå seg til ro med at det er ikke alt man skal forstå. Mer diplomatisk enn dette kan man vel ikke si det 😅

Også må man ikke miste "kiden" i seg, det er utrolig viktig selv om man passerer 50 👍

Tror ikke du skal dra fram hersketeknikk kortet for å si det slik….

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...