Gå til innhold

M5 2005

CaptainMag
 Share

Anbefalte innlegg

Dersom ingen av de dyre tingene er tatt på denne km-standen, så vil jeg ikke si dette eksemplaret fremstår som et særlig godt kjøp.
Men jeg er svak for s85 og synes E60 er fin (selv om alle andre 5-serier er finere). Så om du finner rette bilen, er klar over svakhetene og villig til å ta kost/risk, så hvorfor ikke en E60 M5?

Steg for steg… Så du videoen over? M539 er veldig bra og informativ. 

Endret av *MrB*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er behovene dine en 5-serie? 400000,- er mye for en 16 år gammel bil som sliter med mye rart, tungsolgt og ingen klassikerstatus. En flott bil(med org.-felger vel og merke) og en kjøremaskin uten like, så misforstå meg rett. :) Du kan jo se til z4 3.5, alpina, m2, m135ix osv. om behovet ikke er en femmer:) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Marius2002 skrev:

Er behovene dine en 5-serie? 400000,- er mye for en 16 år gammel bil som sliter med mye rart, tungsolgt og ingen klassikerstatus. En flott bil(med org.-felger vel og merke) og en kjøremaskin uten like, så misforstå meg rett. :) Du kan jo se til z4 3.5, alpina, m2, m135ix osv. om behovet ikke er en femmer:) 

M2 til 400.000k? 😅 Jeg kjørte nylig en M2 og for en forferdelig dårlig bil med tanke på opplevd kvalitet. For all del, sikkert en av de bedre M bilene på markedet å kjøre men for en kjip bil ellers, har aldri i hele mitt liv hørt så mye bråk og rattle fra et interiør før. 

Det blir vanskelig for trådstarter å spør bimmers om han skal kjøpe E60 M5 eller ikke. Problemet er at folk da kommer med hvilke biler de heller hadde kjøpt, om du ønsker å kjøpe deg en bil med V10 så kjør på! Jeg synes det er drit tøft og en opplevelse for livet. Og det er en unik bil sett i ///M sammenheng da den har en fantastisk kul motor. Om du har økonomi til å ha bilen samt kunne ha god forsikring så kjør på, bare sørg for å kjøpe en bil som har komplett service hefte slik du får tegnet motor å drivverk forsikring så er du safe på de største utgiftene om det skulle skje. Jeg sier ja kjør på :) 

Endret av Snagg30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Snagg30 jæ pluss på 200k på m2, men ja det var bare en fra hofta. E60 M5 er jo en kul bil og tror ingen er uenig, men det linkes til en som har noen estetiske utfordringer og sannsynligheten for at utfordringene dukker opp på det tekniske er sannsynlig. Noen vil bare ha en statusbil med stor motor og andre vil ha kjøremaskin og er ikke låst på type og noen skal ha en bestemt modell, derfor prøver man å peile seg inn på behov :) Selvfølgelig skal trådstarter kjøpe E60 M5 om det er den han/hun vil ha og er inneforstått med hva dette innebærer. Men siden vedkommende spør om kjøp av E60 M5 burde gjennomføres så er jeg litt der at at han/hun er ute etter en bil med stor motor og status. Hadde spørsmålet vært rettet nogen lunde slik: "jeg skal kjøpe meg E60 M5, er det noe jeg burde være obs på/sjekke ut ved kjøp?" så hadde ikke forslag på andre modeller dukket opp. En som vil ha spesifikk E60 M5 regner jeg med setter seg godt inn i hvilken bil det er og hva det innbærer FØR en spør slik at en har forståelse for hva det faktisk prates om :) men det er jeg :) 

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først og fremst så vil jeg jo berømme trådstarter for å ha pekt seg ut en E60 M5 som entusiastbil. Denne vil nok gå inn i historien som en av de råeste M5 noensinne, og kommer til å bli en klassiker en dag. 

Men som til det kjedsommelige så har denne bilen noen ganske vesentlige feil som vil oppstå. Så det er noen sjekkpunkter du MÅ følge:

* Service historikken må være fulgt og godt dokumentert, med M servicen på 2500 km. 

* Dokumentasjon fra verksted på at rådelager, Vanos, Clutch og SMG pumpe er utbedret. Kan ikke dette dokumenteres så løp vekk og se deg aldri tilbake.

* Finn en bil som har gått under 150 000 km, da kan du tegne forsikring med motor/drivverk. 

En utbedret og godt fungerende E60 M5 er en helt utrolig rå bil som vil gi deg mye glede. Men kjøp heller en dyrere bil hvis alt er ryddet opp i, dette er ikke den type bil hvor man kjøper den første og beste som dukker opp. Styr unna biler som har senk og uoriginale felger, da er sjansen større for at pengene har gått til det fremfor vedlikehold. Dette er biler som ofte har hatt mange eiere, så prøv å finn en med ryddig eierhistorikk. 

Lykke til 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror man skal lete lenge, om ikke for evig visst alt det der må være på plass før ett kjøp.

Alternativt visst ikke alt listet over er utbedret, så må prisen stå i stil til det. 
Null problem å kjøpe en bil der noe av det ikke har vært feil med, så lenge prisen på bilen lar deg beholde ett budsjett for det som kan dukke opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Generelt frarådes det mot å kjøpe E60 M5 med mindre bilen har lav km. stand og har vært entusiast eid siden dag 1. Personlig hadde jeg holdt meg unna uansett tilstand. Denne modellen er en av de minst driftsikre BMWene man kan kjøpe. Man kan jo spekulere i at det er en god grunn til at denne og samme generasjon M6 er de eneste med V10 som har vært produsert av BMW.

Du nevner at du gjerne ønsker og en dag sitte på gamlehjem og mimre tilbake til den tiden du hadde V10. Det er fin tanke, men jeg tror dessverre at det fleste minnene vil omhandle alle de dyre verkstedbesøkene du hadde med denne bilen. Om denne skal brukes som bil nr 2 og du har god økonomi til å dekke alle verkstedbesøkene, så må du absolutt kjøre på. Bare husk at vedlikehold på en V10 er betydelig mye høyere enn på en rekkesekser i en 2017 535i. 

Jeg vil heller anbefale F10 M5, gjerne LCI. De ligger vel ca 20-40% høyere i pris enn E60, og er relativt mer driftssikre. Riktignok ingen V10 som du ønsker, men V8 er ikke akkurat noe å skamme seg over heller.

20 hours ago, Snagg30 said:

M2 til 400.000k? 😅 Jeg kjørte nylig en M2 og for en forferdelig dårlig bil med tanke på opplevd kvalitet. For all del, sikkert en av de bedre M bilene på markedet å kjøre men for en kjip bil ellers, har aldri i hele mitt liv hørt så mye bråk og rattle fra et interiør før. 

Jeg ser vi begynner å bli enige angående M2😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stfoer: Jeg følger tipsene til alle her inne og ender opp med å være jævlig kjøpsvillig på den 08’ til 495 som du anbefaler. Jeg kommer til å kjøpe en M5 nå, så tror på det du sier. Jeg selger min andre drittbil imorgeb, og gleder meg til å være i posisjon til å handle en ordentlig bil. Altså M5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, CaptainMag skrev:

Stfoer: Jeg følger tipsene til alle her inne og ender opp med å være jævlig kjøpsvillig på den 08’ til 495 som du anbefaler. Jeg kommer til å kjøpe en M5 nå, så tror på det du sier. Jeg selger min andre drittbil imorgeb, og gleder meg til å være i posisjon til å handle en ordentlig bil. Altså M5

Rått! Håper dette går i orden, og at du tegner motor å drivverk forsikring kjapt :D Ikke ille å kunne si man har eid noe av det råeste BMW har laget, også må du oppdatere oss her inne og.

Endret av Snagg30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, CaptainMag skrev:

Ser du nevner 08’ modellen til 495k. Dette er en 07’ modell produsert våren 2007. 08’ modellene kom i september. E60 M5 hadde en del forbedringer på ‘08, ‘09 og ‘10 modellene. 

Dette er også en modell produsert for Nord-Amerika (Canada). Jeg hadde heller valgt en euro-spec modell mtp verdi ved videresalg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...