Gå til innhold

E46 M3 - Alpina D3 - 991.2 Carrera S.


Snagg30
 Share

Anbefalte innlegg

On 12/8/2024 at 5:05 PM, papertiger said:

Takk for informativt svar @Snagg30!

du får hyle ut om dere ender opp i nærområdet her så får vi prøve å møtes, hadde vært kjekt :) 

Om jeg er hjemme så hadde det vært veldig kjekt å tatt ein tur til Byen med B6 ,

som et lite vestlands treff  👍 🤩

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, hanssae skrev:

Om jeg er hjemme så hadde det vært veldig kjekt å tatt ein tur til Byen med B6 ,

som et lite vestlands treff  👍 🤩

Det må vi prøve å få til når sommeren kommer :D skylder jo deg og din datter en tur rundt Rudskogen, gikk ikke så bra sist. Blir det mer banekjøring på deg? 
 

Vi feirer jul et sted du var tidligere i år, har ikke du og et kult Alpina bilde og legge ved her? IMG_5993.thumb.jpeg.ecc9b3ea5cf29a2a0b43e1168be224cb.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Snagg30 said:

Det må vi prøve å få til når sommeren kommer :D skylder jo deg og din datter en tur rundt Rudskogen, gikk ikke så bra sist. Blir det mer banekjøring på deg? 
 

Vi feirer jul et sted du var tidligere i år, har ikke du og et kult Alpina bilde og legge ved her? IMG_5993.thumb.jpeg.ecc9b3ea5cf29a2a0b43e1168be224cb.jpeg

 

20230722_111128.thumb.jpg.4bc45e3f57141ae0c8da8f2430b7e695.jpg

Ja jeg har veldig lyst til å se D3 en din 😛

Om det blir mere banekjøring vet jeg ikke , var jo fryktelig kjekt å få testet den lovlig 😅

Så du feirer på holmen ja , nydelig plass 🤩

Selv så er jeg på Haltenbanken både jul og nyttår 👍

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dags for litt oppdateringer, lokalet begynner å ta litt mer form nå med skikkelig innredning samt løftebukk. Fra dette skvipet her IMG_6251.thumb.jpeg.6ec40dffadf6f80b5a667fabc729c62e.jpeg

Til dette, ble et hakk eller to bedre. IMG_6261.thumb.jpeg.ada15f8ebb8dc3d90e899b8ccf6d7438.jpegIMG_6271.thumb.jpeg.d3c1f528df993a74b2569c84f316b4a1.jpegIMG_6367.thumb.jpeg.b18e7e2b37289db7f0ef386d98782009.jpegIMG_6368.thumb.jpeg.6ebdbda5fe814fc0e07c60610700ac32.jpeg
 

Litt Alpina ymse og lesestoff er kjekt å haIMG_5175.thumb.jpeg.4f9d4a03248e76c48929d079cf3b8a4b.jpegIMG_5098.thumb.jpeg.90d457dfa4235c7e96c2e9fa432c537c.jpeg

 

det var deilig å tilslutt falle på å beholde M3’n, det ble besluttet å selge denne da Porscha skulle bli realisert men her var planen krystall klar «M3’n må selges først for å bruke det til egenkapital» meeeen så er det noe med når jeg først har bestemt meg og vips et par dager etter på var jo 911’a kjøpt. Så nå har jeg siste tiden solgt unna et hav av ting på Finn og hvert bidige transport oppdrag jeg tar på meg samt innbetaling av leie fra leietager går rett inn på lånet slik at dette skal vær nedbetalt innen neste år, så får den bli pensjon sparinga mi :) 

 

Bilen står fortsatt vinter lagret et stykke unna men blir hentet hjem over nyåret og lagres hos meg nå som jeg folkevogna er ute å får kaldt luft.75640755273__2F05D9DF-92D4-41CB-9A88-C96AC4DDD0B6.thumb.jpeg.4de44dd91c37d889219b1d89905cc19e.jpeg

Planen med bilen er jeg noe usikker på, fortsette bane bygget eller bare fokusere på å få bilen i "mint" tilstand. Bilen sporer en del under pådrag og ellers ved ujevnheter i vei og har blitt tipset om foringer, men så er spørsmålet hvilke foringer sikter man til her? Jeg har lyst å bytte "alle" foringer men som den amatøren jeg er så er jeg usikker på hvor mange dette er. Noen som kan fortelle så jeg får kjøpt inn det jeg trenger? Ellers blir det sikkert omfattende lakk arbeid neste og og få utbedret det som er av rust. Utover det er det bare å glede seg til varmere tider! 
 

Jeg spurte i off topic tråden en tid tilbake om vaskere hvor jeg glemte å svare de som kom med innspill, beklager dette. Ironisk nok ca 1 time etter innlegget fikk jeg melding fra han som har pumpa og skulle montere at det var noe fremgang så det innlegget ble dessverre helt bortkasta. Rett over nyåret blir denne montert på vegg med 15m slange trommel image00000111.png.d178bd5741e684a6b45cc4cdf404c5d0.png

 

Denne har og blitt kjøpt inn for å få vasket salt og drit under bilene og da spesielt Alpina’en og Porscha. IMG_6439.thumb.jpeg.83165419b293ac8f67fbb07c19f213b2.jpeg
 

Jeg nevner og litt om Porscha siden noen utrykte dette var ønskelig. Jeg gikk noen runder med meg selv angående den og vinter kjøring men det er bare en bil, synd å la det blir stående fordi "alle" andre sier det er dumt. Faktisk er dette den råeste bilen jeg har så langt kjørt på vinteren med, 295 bakdekk med stor andel av totalvekt oppå gir jo formidabel fremkommelighet :D skal sies jeg først satt på Michelin x ice North4 noe som var helt innfor jævlig å kjøre med, her gikk bilen som en ping pong selv om rattet stod stødig. Tror ikke jeg har vært borti noe dårligere å kjøre med, noe som er rart da jeg har disse dekkene på Alpina’en - 7 serien - Forden. Ble dyr affære dette for siden jeg hadde bestemt meg for vinter kjøring så endte jeg opp med et helt nytt sett med Michelin alpin 5, og da ble bilen ei 911 igjen. IMG_5970.thumb.jpeg.e5aa9cc0abc5b26d082e861acc4aab10.jpegIMG_5956.thumb.jpeg.75136016d42b84a3bef6239df9ef73fb.jpeg

 

ikke mye ambient light å skryte av 

IMG_6165.thumb.jpeg.2027b4040d2d08269bd945ef0c22728c.jpegIMG_6164.thumb.jpeg.dd2f70c20cdface945d49adc4c0f5a89.jpeg
 

Og Porsche skal få skryt for PAW men fy så vanskelig de er, jeg kom over et komplett sett med skiver - klosser - kalipere til meget fin pris som jeg spurte de kunne montere "jada men det kommer sikkert til å koste 30.000kr for vi bruker sikkert en dag på det, men vi er usikker for vi har ikke gjort det før. Også må vi markere den som modifisert og du vil ikke kunne ha PAW» ironisk nok måtte ikke de modifisere noe da det var bolt on, men motsatt så har du lov å levere inn bilen din med stål bremser og bruke en halv million på å få påmontert keramiske hvor du da samtidig får beholde PAW. Idioti 

 

Brian james hengeren fikk jeg for en god stund siden men den er jeg svært lite fornøyd med, fin å kjøre med og praktisk med mange feste hull og fine ramper.IMG_5577.thumb.jpeg.aae522b6e03767aaf009b1157c67e42b.jpegMen den er alt for kort, er et makkverk uten sidestykke og laste alt annet en små varebiler. Bilen skal ha 225kg kule vekt som da gjør jeg må laste langt frem på, men det som da skjer er at du krasjer inn i vinsjen som er påmontert alt for langt bakpå… IMG_6440.thumb.jpeg.07826c195ce5e13aad891ec412826cf8.jpeg

Den var da bare å demontere å fjerne, men selv nå uten den er det fortsatt makkverk å laste biler på. Her har jeg rett og slett tabbet meg ut på kjøpet! 
 

Svarer deg her @Tony Soprano. Vi var på tur med begge bilene til Bulandet, en øy langt ut i havgapet hvor veiene ikke vises på navigasjonen og innavl er svært utbredt (i følge meg). IMG_6219.thumb.jpeg.7fc52d40ad7fadc6749186509100584b.jpegIMG_6097.thumb.jpeg.381a8959980fd94242bb90c3c72113a2.jpeg

 

Porscha ble fylt til randen med julegaver og valget på en ikke GT bil føles mer og mer riktig. Elsker hvor praktisk den er og jeg trenger ikke å bekymre meg for å måtte sette den på henger for hver en tur for å spare km. IMG_6157.thumb.jpeg.ecc7e74ab5631780f0fc5e3e761c6a32.jpeg
 

Fruen kjører Alpina og er meget fornøyd! :D klager litt over høyden foran og skryter over hvor rask den er. IMG_6197.thumb.jpeg.9182eb59fe95f0884d4593315e8826a8.jpegIMG_6052.thumb.jpeg.43eef271191e1ecfe18f4316bf97e3bf.jpeg

 

 

 

Endret av Snagg30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Snagg30 changed the title to E46 M3 - Alpina D3 - 991.2 Carrera S.

Du har fått deg en skikkelig drømmebilpark nå, Simon! Personlig ville jeg nok dreiet fokuset på M3en over i "mint tilstand" fremfor banebil. Denne er såpass strøken, at man for fremtiden (les kommentaren din om pensjon) vil verdsette denne høyere som en strøken M3 enn en banebil-M3.

Drøyt å lese om PAW som er så strenge. Hva betrakter de som modifisering? Er det all form for modifisering? Slik som - la oss si - ettermontering av auto dim speil på passasjersiden (jada, vet at Porsche ikke har gått for denne spareløsningen). Vil bilen da anses som modifisert og uten PAW? I så fall er jo det litt.. sykt. 😮 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virkelig en digg og fargerik bilpark dere har nå. Faktisk bare en bokstav i forskjell fra vår! blå og gull vs blå og gul. 😁

911 er noe for seg selv. Sjefen og en kollega som hadde 991’er (4 coupé og 4S cab) på samme tid brukte disse året rundt som hvilken som helst andre bruksbiler, sommer som vinter, på allslags føre. Virkelig deilig å se. Så støtter deg 100% i å hive vinterhjul på denne. Sjekk ut Mate Rimac sin Instagramkonto, så får du i alle fall bekreftelsen du trenger. :D 
 

Ps: har du sjekka at den undervognsvaskeren går under de to lave bilene deres? Såg noe høye ut de hjula der. Jeg bruker Nilfisk sin undervognslanse (altså bare enden på lansen som er en tubing med 90 graders bend på i enden og en dyse som tar ned trykk og sprer stråla i vifteform), og det er ikke så himla mye mer plass tilgjengelig. 

Endret av papertiger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Saltkjelen Er ekstra kjekt når familie bilen er like givende å kjøre som de andre entusiast bilene, Alpina’en er virkelig helt nydelig selv i fravær av lyd. 
 

Ja det er trangsynt opplegg dette, gir jo ikke mening. Siden dette var bolt-on og bilen sann sett ikke måtte modifiseres men den ville blitt stemplet som det så går jeg ut ifra det gjelder det meste. Kan legge til Porsche center Son var mye enklere å ha med og gjør en Ålesund. "du må gjerne sette på bremsene vi finner jo ikke dette ut på noen måte, bare sørg for å kom inn når bilen har på de keramiske". Men det er lettere sagt en gjort, spesielt om bilen står i vei kanten med havari. 
 

@Otis Ja er voldsom kule vekt, gjelder en Ford ranger 2021. IMG_6441.thumb.jpeg.e3b1db733fe657884bb654b988111d05.jpeg

 

@papertiger Ja er herlig å kunne ratte disse bilene her :D Det er bare å nyte det og være glad man har kommet ditt man har. 
 

Kult at de brukte bilene som tiltenkt! Med godt vedlikehold tror jeg ikke dette skal vær noe problem, Porsche frarådet meg til mer understell behandling og sa bilen er godt beskyttet fra fabrikk foruten under motor men der kommer under spyleren inn. Men så får vi se om jeg har tabbet meg ut på høyden for det tenkte jeg ikke på før du sa det, men jeg tror det skal gå bra. Jeg har brukt samme type lanse som du og fungerer greit men litt enklere i bruk de med hjul og 4 dyser på rad. 
 

@GtiGtr Haha har du vært der ute med andre ord? For en forferdelig plass å vær for bilfolket, bobla var ukjørbar på de veiene så sviger fikk aldri gleden av å få vær med på en tur. 
 

to stykk fri for salt og skitt er feriens festligheter. IMG_6418.thumb.jpeg.a558e9c9c4dc7fc17eb5e8ad8acf0ccc.jpegIMG_6407.thumb.jpeg.029fbbd070bd22d5078175d15d994eb4.jpegIMG_6399.thumb.jpeg.6e09708e4778348661de55b2758725ee.jpegIMG_6395.thumb.jpeg.feedaa26df3205cc91f81c1758d19007.jpegIMG_6376.thumb.jpeg.864eedc703545bd7af6e55b51379e0fb.jpegIMG_6398.thumb.jpeg.6480d1817c58e182d024b9af2fd5b05b.jpegIMG_6408.thumb.jpeg.bc44dbe0a3445a9a0b923718777a9fbe.jpegIMG_6297.thumb.jpeg.2e5e7ba8186e2f96c673d9bc501746b9.jpegIMG_6289.thumb.jpeg.a9192a3b9a6ee090e73f33ddc329a88b.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det høres i alle fall skummelt ut for min del om jeg hadde hatt Porsche! Ellers elsker jeg dashbordet på F3x og hvordan sømmene henter seg inn og vrir seg rundt skjermen. Et av de kuleste og mest detaljrike dashbordene i senere tid. :)

Tror forresten LCI-ramme rundt klimapanelet hadde gjort seg svært godt på denne. Det lyse skinnet rundt vil fremheve ambientbelysningen dette panelet gir betraktelig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde aldri hørt om 225kg i kuletrykk før, på vanlige personbiler. 

Men, det betyr ikke at du skal ha 225kg i kulevekt. Det er bare maks tillatt. Fremdeles er det nok med mer normale verdier, som feks 80-120kg på kula.

Endret av Otis
Skrivefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Otis neida jeg vet det er maks tillatt, men man skal alltid ha positivt kule trykk og med den korte hengeren sliter jeg med å få lastet lengre biler skikkelig når man i tillegg trenger rom foran og bak hjulene for stropper. Turen hjem med Alpina’en f.eks. var et lite helvete med ustabil henger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et verksted bygg med skikkelige benker og skap er et must og dette ser kjempefint ut Snagg og med skikkelig vaskeanlegg blir dette bra 😊

Så varmer det hjertet mitt å se at du vurderer å holde e46en din som den er uten å kappe i den ,(noe jeg nevnte tidligere her i tråden ).

Men igjen her er det jo eier som bestemmer og absolutt ikke den som står utenfor som bestemmer .

Den e46en du har liker jeg godt og er påkostet sånne ting som jeg liker .😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@sveigis Ja nå får du viljen din hvor det ikke kommer noe karbon tak på bilen :D jeg tror fortsatt dette kun hadde vært en kul oppgradering slik som på CSL versjonen, men siden bilen nå blir søndags frakter så er åpent soltak for litt ekstra S54 lyd bare å ønske velkommen. Ser frem til sliker kvelder om noen måneder IMG_8080.thumb.jpeg.c62e441d6efe4506b8e440e48049518b.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...