Skulebollen Skrevet Desember 7, 2024 Share Skrevet Desember 7, 2024 Gratulerer med ny bil! Blir ikke f31 litt trang med tre barn? Har alltid våre særdeles skeptisk til hvitt skinn, men nå etter og ha dura litt x5 med hvitt merino så begynner jeg faktisk og lure på om der er blitt min favoritt interiør farge 😅 Ser ekstremt ekslusivt og flott ut, spesielt i kombinasjon med blåfargen. Spent på hvor lenge du beholder denne, du lider vel litt av samme greia som meg 😬😅 fupsaker og sveigis reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snagg30 Skrevet Desember 7, 2024 Forfatter Share Skrevet Desember 7, 2024 @Skulebollen Takk! Nei det fungerer utmerket for vår del, jeg har jo sagt før jeg ikke skjønner plass hysteriet til folk når selv en G30 blir for lite plass. Hvilke bil hadde folk når de var små? Vi kjørte noen trange dritt biler og overlevde dette fint, ungene her takler å sitte trangt 1-2 ganger i året når vi alle er på tur. Vi har bare en som bruker bilstol nå så plass blir mindre og mindre en faktor. Snart er eldste så stor han ikke ønsker å være med på tur og da kan vi bruke 911 Hehe ja vi er glade i å bytte begge to, bare kjekt det. Men har tenkt å beholde den på lik linje som Porscha har sluttet helt å kike på GT3 etter den kom i hus og som regel begynner tankene å spinne ganske kjapt om jeg ikke er helt fornøyd sveigis, Marius2002, Ampera og 5 andre reagerte på dette 8 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Desember 7, 2024 Share Skrevet Desember 7, 2024 Gratulerer så mye med fantastisk Alpina 👍 Dette er virkelig noe av det råeste som er på veien med dieselmotor. Med disse kreftene så må det flytte seg noe voldsomt, F31 er jo en 3-serie før de ble blytunge. En G21 M340d veier jo to tonn 😂 Må nesten være synd å ha slik redskap på Vestlandet uten motorveier hvor man virkelig kan kjenne hvordan disse flyr når den får strekke ut 😅 ahj og Skulebollen reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skulebollen Skrevet Desember 7, 2024 Share Skrevet Desember 7, 2024 Ja svingete vestlandsveger er jo kjent for og vere noe dritt for oss bilentusiaster😂 spesielt når man feks. har en spenstig 3 serie Saltkjelen, Eystein Ose, mslello og 8 andre reagerte på dette 11 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dusy Skrevet Desember 7, 2024 Share Skrevet Desember 7, 2024 1 hour ago, Skulebollen said: Ja svingete vestlandsveger er jo kjent for og vere noe dritt for oss bilentusiaster😂 spesielt når man feks. har en spenstig 3 serie Det var det jeg sa til @Snagg30 i sommer. Dere har jo en lekestue i bakgården deres 😂 Snagg30 og Saltkjelen reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
papertiger Skrevet Desember 7, 2024 Share Skrevet Desember 7, 2024 @Snagg30 dette er jo din andre F3x. Klarer du å huske hvordan 330e’en din var satt opp sammenlignet med denne? At jeg begynner å sikle på Alpina F31 og G21 er en underdrivelse, men jeg har blitt særdeles glad i komforten i F11. fupsaker reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius2002 Skrevet Desember 7, 2024 Share Skrevet Desember 7, 2024 (endret) Bra du koser deg i F31. Jeg liker godt den modellen og koste meg da jeg hadde en, tross en 320d. Synes 3-serien er perfekt kompromiss med tanke på sportslighet, plass og komfort. Alltid sett på meg selv som 3-seriemann. Jeg synes jo dagens Y er for stor Fortsatt en kul Alpina som bare er en vanlig bil for det utrente øye, det liker jeg. Og ja, vi har jo en lekeplass i bakgården vår, trenger ikke lange 110-soner😎 Og ja, du dukket ikke opp med Porschen denne uken 🤔 Jeg som så frem til å eksponere øynene for litt Porsche. Jaja, som jeg sa, om jeg noen gang kaller Porschen for folkevogn så et det bare ren misunnelse. Endret Desember 7, 2024 av Marius2002 fupsaker og Ampera reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Desember 7, 2024 Share Skrevet Desember 7, 2024 4 timer siden, Skulebollen skrev: Ja svingete vestlandsveger er jo kjent for og vere noe dritt for oss bilentusiaster😂 spesielt når man feks. har en spenstig 3 serie Du misforstår 😅 Alpina sine biler er jo først og fremst kjent for å være ypperlige Autobahn lokomotiver. Det er hurtig langkjøring som er disse bilene sin paradegren, særlig D modellene med diesel. Derfor så er det jo en helt spesiell opplevelse å kjøre disse bilene i høye hastigheter. Å kjøre fort rett frem er også veldig gøy, det synes iallfall jeg. Ikke til forkleinelse for å kjøre på svingete veier, noe som også er veldig….veldig gøyalt når man har riktig redskap. En moderne Alpina er også satt opp til å håndtere svinger bra, men det er ingen M bil. Særlig ikke en dieselmodell med Automat som ikke er noen sportsbil, men derimot har noen voldsomme fartsressurser. Derav min kommentar, ikke noe vondt ment i det hele tatt 😀 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingvaldsen Skrevet Desember 7, 2024 Share Skrevet Desember 7, 2024 3 timer siden, Fredrik 90 skrev: En moderne Alpina er også satt opp til å håndtere svinger bra, men det er ingen M bil. Særlig ikke en dieselmodell med Automat som ikke er noen sportsbil, men derimot har noen voldsomme fartsressurser. Derav min kommentar, ikke noe vondt ment i det hele tatt 😀 Samme girkasse som mange sportsbiler har, til og med 235i cup løpsbil fra bmw har zf 8hp. Alpina utstyres også med diffbrems etter ønske, det kommer veldig godt med i svinger. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skulebollen Skrevet Desember 8, 2024 Share Skrevet Desember 8, 2024 4 timer siden, Fredrik 90 skrev: Du misforstår 😅 Alpina sine biler er jo først og fremst kjent for å være ypperlige Autobahn lokomotiver. Det er hurtig langkjøring som er disse bilene sin paradegren, særlig D modellene med diesel. Derfor så er det jo en helt spesiell opplevelse å kjøre disse bilene i høye hastigheter. Å kjøre fort rett frem er også veldig gøy, det synes iallfall jeg. Ikke til forkleinelse for å kjøre på svingete veier, noe som også er veldig….veldig gøyalt når man har riktig redskap. En moderne Alpina er også satt opp til å håndtere svinger bra, men det er ingen M bil. Særlig ikke en dieselmodell med Automat som ikke er noen sportsbil, men derimot har noen voldsomme fartsressurser. Derav min kommentar, ikke noe vondt ment i det hele tatt 😀 Garanterer deg at det ligger mer spenning i og bikke 250 på en rettstrekke på vestlandet enn på en motorveg på Øst/Sørlandet, for den som skulle bedrive den slags 😬 Ingvaldsen, fupsaker og Markus E30 reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snagg30 Skrevet Desember 8, 2024 Forfatter Share Skrevet Desember 8, 2024 @papertiger Nå kjørte jeg 330e / F31 / G21 og jeg mener helt oppriktig at ingenting med D3’n kan sammenlignes med noen av de bilene på noen av områdene. Mine første tanker når jeg kjørte bilen var at den minte meg mye om å kjøre 911’n i default setting, styre følelsen er så bra som det overhode kan bli og det er vanskelig å skille om det er hydraulisk eller elektrisk styring. Den spiser ujevnheter som en 7-serie hvor den samtidig er plantet i bakken som 911’n, om de to nevnte bilene fikk et barn ville resultatet vært en Alpina D3. Ved kjøring i høye hastigheter er den dønn solid på rattet og går rett frem, akkurat slik som med folkevogna. Jeg er meget imponert! Jeg tok meg en lengre kjøretur i går for å kunne besvare spørsmålet ditt bedre og kjørte Glomset veiene vi har her lokalt, dritt veier med mye svinger og her kjenner jo man fort at bilen er stiv i sport modus men her hadde alle biler vært noe ukomfortabel å kjøre med, tipper en 5-serie med senk og føles litt slik til tider? Tror hvert fall ikke du vil savne noe på komfort fronten om du bytter beite, om du gjør så leverer bilen så høyt på andre områder at det veier opp for det lille tapet. Jeg tror vi skal til dine trakter på ferie i sommer, du må gjerne komme og hente bilen for en tur! eller om du skal til Ålesund så bor vi så og si med flyplassen, og siden M3’n skal beholdes har vi en bil å avse. Anbefaler deg å prøve bilen om Alpina vurderes, jeg var like imponert over kjøre egenskapene til denne som med Porscha. Litt fordi jeg ikke viste hva jeg skulle forvente og derfor ble overraskelsen stor. Jeg trodde Alpina hadde montert på helt nytt understell men de baserer seg på BMW sitt m-sport adaptive understell, samme som vi hadde i G21’n men igjen det er ingenting som kan sammenlignes. G21 bar preg av «kaste på senk så nå er bilen pinne stiv uansett hva». Alpinaen har markant forskjell i vanlig modus og sport, hvor den faktisk er komfortabel i komfort også da vesentlig mer sporty i sport. Pluss den kan gjør dette! IMG_4901.mov For de som vil lese enda litt mer. https://www.alpina-archive.com/?page_id=16738&nmt=D3-BiTurbo @Fredrik 90 tusen takk! Bilen kler nok svært godt kjøring på motorvei men må "arrestere" deg litt på at de ikke er laget for svingete veier for jeg tror oppriktig denne bilen hadde kjørt i fra mye av M light bilene på svingete veier. Men det er veldig kult å se hvor retning stabil den er ved høyere hastigheter, Alpina er virkelig noe eget. Men som jeg skrev over jeg tok meg en tur hvor jeg tar alle mine «gøyale» biler på tur i går og det var intet annet en jævlig gøy! @Marius2002 Ble covid runde her så lite har skjedd denne uka, men bobla kommer snarlig skal inn til Groven for full pleie og gjør seg klar til tøffe tider på Rudskogen, sola snur snart nå. Skulebollen, mr.pingu, fupsaker og 8 andre reagerte på dette 10 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kolstad Jr. Skrevet Desember 8, 2024 Share Skrevet Desember 8, 2024 Gratulerer med Alpina F31! 😁 Fikk prøvekjøre sjefens D3 Biturbo for noen år siden, det var en utrolig maskin. Snagg30 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
papertiger Skrevet Desember 8, 2024 Share Skrevet Desember 8, 2024 Takk for informativt svar @Snagg30! du får hyle ut om dere ender opp i nærområdet her så får vi prøve å møtes, hadde vært kjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Orjan Skrevet Desember 23, 2024 Share Skrevet Desember 23, 2024 Tenker D3 er en undervurdert bil.. Kolstad Jr., Dusy, Snagg30 og 1 annen reagerte på dette 4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snagg30 Skrevet Desember 24, 2024 Forfatter Share Skrevet Desember 24, 2024 10 timer siden, Orjan skrev: Tenker D3 er en undervurdert bil.. Se der ja Enig med han det er mye bil for pengene, innvendig har man alt man trenger om man har en litt bedre utstyrt en min. Savner HUD og varme i ratt utover det er det ingenting jeg savner. Ellers kjekt å se han og skryte av styringa, den er vanvittig bra. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå