Gå til innhold

Er BMW M3 e92 LCI en bil som vil stige i verdi?


Sirnes
 Share

Anbefalte innlegg

Lurer litt på om verdien på et pent eksemplar av e9x M3 vil øke i verdi over tid? Tenker da i og med at det er en fantastisk motor som aldri vil bli lagt igjen? 

Hva tenker folk? 

Kjør diskusjon! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sannsynligvis ikke, men at prisfallet stagnerer har jeg stor tro på. Det har det nok gjort også. Hvorfor? Det er liten tvil på at E92 og E92 M3 er flotte og gode biler. Likevel havner denne litt mellom to stoler. Du har den analoge og klassiske E46 M3 som var før og den teknologiske F82(M4) som var etter. Prisene på F82 M4 begynner på tett over 600000,- og E92 M3 på 500000,-. Alt etter stand, årsmodell osv.. Veien fra 500 til 600 er kort om man først skal ha seg en rakett :) 

E92 M3 har V8, og det er et lydbilde som ord ikke kan beskrive, men likevel er F82 litt tilbake til røtterne med rekkesekser. Og lydbilde er ikke så dumt her heller :) 

Så nei, jeg tror E92 har stagnert og/eller vil synke litt til. Mulig E90 vil holde seg mer stabil(mer sjelden her til lands). Fordi den havner mellom to stoler. Med det sagt er E92 en flott og god bil og det er ikke feil å ratte en. Og en kan sikkert gjøre seg gode kjøp.

Jeg kan ta feil såklart :) 

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Per nå tror jeg ikke E90/92 M3 er noe investerings objekt, men med tiden så tror jeg nok at dette vil endre seg. Dette er den eneste M3 som kom med V8er, og atpåtil en selvpustende V8er. Ett fyrverkeri av en bil, men som dessverre ikke har det beste ryktet for holdbarhet. Dette kommer til å følge bilen en del år til, før vi kommer dit at de fleste biler blir utbedret og at det går an å kjøre dem uten å se rådene komme igjennom panseret.

Selv står E92 M3 høyt på lista mi, og i fjor før jeg kjøpte meg Camaro SS så letet jeg aktivt etter en E92 M3. Men det er mye biler det ute som er tukla med, så det ble lagt på is inntil videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E90M3 mulig den øker siden det er få produserte. E92M3 tviler jeg på, men på den andre siden så kan det godt være begge går opp i pris. Rett å slett siden det var den siste M3n uten turbo.. Ikke godt å si. Tiden vil vise. Hvem hadde trodd at E30M3 skulle koste opp mot millionen!! 🤷‍♂️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dagens innkjøpspris skal oppnås igjen ved videresalg (tatt konsumprisindeksen i betraktning) så tror jeg at du må vente i 5-10 år+. Det verste verditapet er nok unnagjort og bilene har flatet ut i pris, samt at mange har fått utbedret de verste problemene. Sånn sett er ikke det et dumt tidspunkt å kjøpe på, mtp utvalget av hele og greie biler. 

Jeg vil også si at E60 M5 med V10 er noe hakket mer unikt, så hvis det hadde vært et stykke historisk motor jeg ønsket å sikre meg så hadde det blitt V10-en. Akkurat 25% kulere (pun intended).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
On 3/7/2022 at 5:38 PM, Marius2002 said:

Sannsynligvis ikke, men at prisfallet stagnerer har jeg stor tro på. Det har det nok gjort også. Hvorfor? Det er liten tvil på at E92 og E92 M3 er flotte og gode biler. Likevel havner denne litt mellom to stoler. Du har den analoge og klassiske E46 M3 som var før og den teknologiske F82(M4) som var etter. Prisene på F82 M4 begynner på tett over 600000,- og E92 M3 på 500000,-. Alt etter stand, årsmodell osv.. Veien fra 500 til 600 er kort om man først skal ha seg en rakett :) 

E92 M3 har V8, og det er et lydbilde som ord ikke kan beskrive, men likevel er F82 litt tilbake til røtterne med rekkesekser. Og lydbilde er ikke så dumt her heller :) 

Så nei, jeg tror E92 har stagnert og/eller vil synke litt til. Mulig E90 vil holde seg mer stabil(mer sjelden her til lands). Fordi den havner mellom to stoler. Med det sagt er E92 en flott og god bil og det er ikke feil å ratte en. Og en kan sikkert gjøre seg gode kjøp.

Jeg kan ta feil såklart :) 

Kommer veldig mye an på tror jeg..
Jeg hadde en F80 for noen år siden, ble kansje ikke helt tilfreds der, så jeg ser en del etter e90 m3 nå om dagen :)
Tror det er mer bil for purister som meg. Selvfølgelig f8x er en råtass av en bil, men for meg ble det for moderne. Samt ungdommene har vell igrunn ødelagt mye av gleden med å ha en slik bil, med masse eksosmodifiseringer og pops and bangs pakka 🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Marius2002 skrev:

Jeg kan være ganske enige at det ruller noen F8x her i byen som ikke høres frisk ut, vi bor vel ca. samme plass også så vi vet vel hvilke vi prater om.

Dette kan jeg skrive under på, i fjor når jeg og samboer hadde leid øverste suiten på seilet så var det en feil som gjorde at vi fikk et annet rom som var vendt mot gaten der gjengen råner mellom hotellet. Vi endte med å reise hjem rett før midnatt, møkka plass! Typisk moldensere :P

Endret av Snagg30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke forbaust meg om det ble en stigning heller, siste selvpustende M3en og den "eneste" med V8. Siden jeg kjøpte min har prisene mer eller mindre stått i ro. Ellers må jeg si meg enig i det som skrives om F80 og eksos, jeg er stor fan av grom lyd, men denne poppingen og smellingen er jeg ikke så glad i. Men at det er gromme biler er det ingen tvil i. 👌

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

E9x M3 vil absolutt øke, ser allerede nå at man fort må opp i 550-600 for å få et tålig OK eksemplar som ikke er takras. 

At i tillegg flere store plattformer anerkjenner det som den siste og mest puristiske ///M bilen er jo ingen ulempe. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, papertiger said:

Er så ufattelig bøsne de E90’ene der. Drømmebil!

Ja, veldig enig 😇

1 hour ago, Olaandref said:

Nydelig bil med perfekt farge 🤩

Tusen takk 😄 fornøyd med fargen ja, og med rødt interiør 🤫

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...