papertiger Skrevet Oktober 3, 2024 Skrevet Oktober 3, 2024 Høres ut som en god løsning! Slike biler kan imidlertid overraske deg med mye mer kjøreglede enn det en forventer - nettopp pga størrelsen og vekt. Ikke minst det å kunne bruke mye av bilens ressurser uten å være redd for førerkortet. Robkill, fupsaker, ///M-ini95 og 1 annen reagerte på dette 4
Robkill Skrevet Oktober 3, 2024 Forfatter Skrevet Oktober 3, 2024 (endret) @papertiger Det kan godt være Førsteinntrykket er at den er artig å "hive rundt", samt følger trafikken uten problemer. Forbikjøringer må derimot planlegges et godt stykke i forkant 🐌 Endret Oktober 3, 2024 av Robkill papertiger reagerte på dette 1
Saltkjelen Skrevet Oktober 4, 2024 Skrevet Oktober 4, 2024 Forstår hva du mener, og med en sånn bil som dette øker forhåpentligvis gleden hver gang du setter deg i Alpinaen. Jeg merker det tilsvarende, men ratter bare rundt i Renault Kangoo istedet, noe som definitivt hjelper. Robkill og fupsaker reagerte på dette 2
Robkill Skrevet Oktober 5, 2024 Forfatter Skrevet Oktober 5, 2024 Måtte omtrent true meg selv for å la Alpinaen stå i dag da en to-timers kjøretur sto på agendaen! Men målet er å minst gi det noen uker til for å glemme både komfort og krefter 😄 Eneste som kom ut av det var flere nye og artige opplevelser i den lille røde, som kanskje ikke hadde skjedd i en annen bil @fupsaker Om økonomien hadde tilsagt at en B5 kunne skaffes kun for å finne noe annerledes, så hadde det ikke blitt en Up! 😂 fupsaker reagerte på dette 1
Turbo-HF Skrevet Oktober 27, 2024 Skrevet Oktober 27, 2024 Meget artig lesning Nydelig bil! 😘 Robkill reagerte på dette 1
Robkill Skrevet November 23, 2024 Forfatter Skrevet November 23, 2024 (endret) Har denne uka latt Up!’n være i fred og kjørt Alpinaen i stedet. Virkelig gøy da det (naturlig nok) er en helt annen opplevelse 😄 Gleden med bilen har fått seg en oppsving rett og slett! Neste uke derimot er det tilbake til den lille røde Edit: Som dere kanskje ser er vinterhjula på plass. Forskjellen fra sommer er ikke dramatisk, annet enn litt mer komfortabelt Endret November 23, 2024 av Robkill mslello, KKME30, E39_Cato og 9 andre reagerte på dette 11 1
Robkill Skrevet Desember 2, 2024 Forfatter Skrevet Desember 2, 2024 Kanskje på tide å presentere noe annet enn Alpinaen også? Min bilverden er i grunn langt mer innholdsrik og på liten måte låst til BMW. Men første (kanskje eneste?) ut er en bil jeg anskaffet meg for 17-18år siden, uten å gjøre det helt store ut av det… enden på første kapittel endte med en midlertidig parkering i 2011 hvor nøkkelen til bilen på mystisk vis forsvant like etter! Naturlig nok ble både nøkkel, bil og pågangsmot glemt der den sto ute av både syn og sinn 🥲 Men historien ender forhåpentligvis ikke der da vi nå går inn i kapittel to med nøkkel og bil tilbake på plass! Stor takk til mitt kjære familiemedlem @liffi for både motiverende ord og hjelp til å dra den ut av sitt usle hi denne helgen 😄 OddErik_E34, M-jakob, Ampera og 11 andre reagerte på dette 14
liffi Skrevet Desember 2, 2024 Skrevet Desember 2, 2024 Må si det er godt å se denne leve igjen og gleder meg alt til planene var rett å slett bare kos og dra den frem og at alt gikk såpass enkelt! sveigis og Robkill reagerte på dette 2
Fredrik 90 Skrevet Desember 2, 2024 Skrevet Desember 2, 2024 Artig å vekke til live en klassiker som dette. Kult om du får den tilbake på veien igjen 👍 Hva slags motor er dette? Robkill reagerte på dette 1
E.C. Skrevet Desember 2, 2024 Skrevet Desember 2, 2024 Var det endelig en rydderunde bak sofaen så du fant nøkkelen eller bestilte du ny? Robkill reagerte på dette 1
Robkill Skrevet Desember 3, 2024 Forfatter Skrevet Desember 3, 2024 @Fredrik 90 Det sitter en m30b30 i bilen Lav ytelse og pen lyd @E.C. Jeg har bodd tre forskjellige plasser siden den tid, så det er vel heller tilfeldig at akkurat den ene nøkkelen forsvant. Men dukket opp på loftet til mor og far 🤷♂️ fupsaker, E.C. og Fredrik 90 reagerte på dette 3
sveigis Skrevet Desember 3, 2024 Skrevet Desember 3, 2024 Fikk snap av Liffi når dere holdt på og dette var gøy 😊 E32 er alltid en vinner . Robkill reagerte på dette 1
Robkill Skrevet Januar 23 Forfatter Skrevet Januar 23 Bilen er fortsatt go-to ved snøvær. Mest fordi jeg ikke orker tanken på å stå fast med Up’n fordi en og annen bil ikke forstår seg på at det å holde siget i bakker kan være fornuftig 🧐. Alpinaen med Allrad/xDrive ganske så lite tankekrevende sånn sett, den durer jo bare opp og frem når bakkene er fulle av snodig parkerte biler Orjan, hanssae, sveigis og 7 andre reagerte på dette 9 1
Robkill Skrevet 14 timer siden Forfatter Skrevet 14 timer siden Så gikk det brått èn måned siden bilen sist var i bruk! Merker at det har hatt mye å si for kjøregleden. Dagens tur ble i grått og trist vær, men med koselig interiør og ålreit stereo ble det ganske så trivelig likevel Hverdags-traveren fikk stå i hjørnet sitt å titte en liten stund Ellers driver man alltid med dumme ting for å sikre at man aldri blir arbeidsledig! Tanken er å få denne saken til å rulle rundt på korte turer til sommeren. Motor skal ut for en gjennomgang og den verste rusta skal tas Og siden prosjekter aldri er noe man får for lite av driver jeg i disse dager å samler deler for og bygge nytt hengerfeste til denne saken. Det blir en lengre vestlandstur tidlig i Juni med campingvogn, og nåværende hengerfeste er ikke noe jeg stoler på 🫡 liffi, hanssae, laffe og 3 andre reagerte på dette 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå