Gå til innhold

Netlandets BMWer


Netlandet
 Share

Anbefalte innlegg

S50 motoren er stort sett ferdig (mangler grenrør) og er klar for å settes inn i E46en. 
Digger byggekvaliteten og designet på disse motorene! Har hatt flere S50er i både E30 og E39, det er noe eget med de seks gasspjeldene og den mekaniske følelsen i disse motorene. Ser frem til å få testet den i bil! 😃

 

IMG_8722.thumb.jpeg.d40109f721ae6d2e1cd6d257dc01aeb6.jpegIMG_8723.thumb.jpeg.11856d7178643d74666d67ff0752ad96.jpegIMG_8724.thumb.jpeg.9a4736d52190db5f7e82aa3c803475b6.jpegIMG_8725.thumb.jpeg.82f00341494f68971a0e7dee051f9c54.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger inn en liten oppdatering her 😃
Fått gjort mye med banebilen i romjula.

Motoren ble sluppet nedi bilen 2. juledag:

IMG_8729.thumb.jpeg.4649a333ee97badac895076e2b457b22.jpegIMG_8732.thumb.jpeg.8758545a0ae666817eb56b02c1edc564.jpegIMG_8735.thumb.jpeg.9950be38e0584d58c06d86c9806729ee.jpeg

Så begynte kjøret med oppkobling av servo, kjølesystem, bensinsystem osv. Ingenting passer «bolt-on» her siden S50 aldri ble levert i E46, men jeg har fått smidd det sammen med en blanding av diverse OEM deler. Bruker E46 kjølesystem, E36 servosystem og bensinsystemet er lagt i AN6 fra fuelcell i bagasjen frem til motoren 😃 Har en 044 pumpe under bilen som er servicevennlig. Slangene er også lagt på innsiden av tunnelen for å unngå at de subber i stykker når jeg treffer dype spor i isen. 

IMG_8752.thumb.jpeg.4a4a48ac256ea57c82dcaa332266b092.jpeg

IMG_8761.thumb.jpeg.543fe15af7c10d81e50d9b371f243494.jpeg
 

Montert originale grenrør, disse passet som hånd i hanske 😃

IMG_8751.thumb.jpeg.fcd6c6d10cc97e329aa615eebe2aed22.jpeg
 

Fått på plass girkasse og svinghjul/clutch. Vesentlig større bunnpanne på S50 motoren, det er jeg veldig fornøyd med. Har også montert pulverlakkert stabstag med nye powerflex foringer foran.

IMG_8757.thumb.jpeg.55c2f4ead0e8a5955ccdd752aabc995b.jpegIMG_8756.thumb.jpeg.2a47dcb8a682ddc82dd3a87a0ac82938.jpeg

Motoren sitter ca. 25mm lenger bak med E36 motorlabber. Dette er en fordel vektfordelingsmessig, så jeg valgte å løse utfordringene dette medfører istedenfor å lage nye motorfester og beholde original M54 plassering. Mellomaksel og spakstell er nå for langt. Spakstellet er en enkel sak, det kapper vi og sveiser sammen. Mellomakslen må til UNI-Cardan for innkorting og balansering, men de kunne ta den på kort varsel så jeg leverer den rett etter nyttår 😃

Giroverføring kortet inn og klar for sveising:

IMG_8766.thumb.jpeg.69dc1507a4727d20a6a91d5833ebf1e5.jpeg
 

Oljekjøler og servokjøler montert med nye AN-slanger/koblinger. Har også flyttet servobeholder ned til motorfeste under innsug som originalt på E36.

IMG_8768.thumb.jpeg.7c905b49cd1b7b718a8ed70a63d8cf18.jpegIMG_8749.thumb.jpeg.69dd94c01129dcb0bc62359fc77faf28.jpeg

Fått på luftfilter med vannavstøtende trekk. Neste år blir det datasprut og eliminering av luftmassemåler 😃

IMG_8748.thumb.jpeg.a0c7b7322e39920c3f93d21703949ed0.jpeg

Fått shinet opp bakenden av bilen og montert nylakkert kræsjbjelke:

IMG_8758.thumb.jpeg.cb8b4fb06d512158b17d1749fe909d33.jpeg

Bilen begynner å nærme seg startklar.

IMG_8765.thumb.jpeg.72175327b731a4ba8dbcf73aceebefb8.jpegIMG_8762.thumb.jpeg.cfb60d7b7b0a21cce06e51532748d998.jpeg

Har fortsatt en solid jobb igjen med ledningsnett. Må også koble opp dashloggeren med eksterne sensorer.

Skal også lage nytt komplett eksosanlegg. Vi skal kjøre allerede i uke 3, så det er bare å henge i stroppen. Godt nyttår alle sammen 😃

Mvh

Thomas Netlandet

//Netlandet AS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...