Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
11 minutter siden, papertiger skrev:

Er det slik at en F13 (6er cab) er innenfor budsjett om den regnes som helårsbil? Eller blir det for mye å svelge over?

Jeg kunne godt tenkt meg en slik med tid og stunder, som en sommerfamiliebil med plass til barn og kone og feriebagasje.

https://www.finn.no/mobility/item/391335442

For øvrig spennende prosjekt! Jeg tenker litt på det samme, men er noen år bak deg. Vi tenker først større bolig, og gjerne en egen hytteplass etterhvert, så det tar sikkert noen gode år før sommerbil er innenfor budsjettrekkevidde her i heimen :D 

En av de penere BMW'ene som er laget i mine øyne. Men har ikke samvittighet til å kjøre noe sånt hele året. Jeg kjører inn og ut av Oslo noen ganger i uken, og det saltes altså noe så inni rakkern her. Hadde hatt konstant hatt dårlig samvittighet. Har ikke tilgang til bilvask på vintern som ikke krysser veier som er saltet.

Så det beste er nok å ha en bil jeg kan pakke bort til vintern. Og heller glede meg til å ta den ut mens jeg kjører en kjedelig elbil med god samvittighet.

@Ron Jeremy Takk for innspill. Jeg er helt i start gropen av prosessen. Men prosessen er jo halve moroa så nyter det å faktisk ha et mål med all Finn surfing😆 Håper det blir gjennomført i år men kan også dra over til neste, har ikke dårlig tid.

Skrevet

Dette blir spennende @KireS 😊

Dog ingen tips da de som er nevnt ,er fine alternativer her.

Gøy å se hvor du lander og lykke til 😊

Skrevet
4 minutter siden, sveigis skrev:

Dette blir spennende @KireS 😊

Dog ingen tips da de som er nevnt ,er fine alternativer her.

Gøy å se hvor du lander og lykke til 😊

Takk @sveigis! Og lykke til med opptrening, følger med og ser du gjør en knall innstats!

Skrevet

Jeg slår ett slag for E39 med litt hyggelig motorisering. Vi har jo nå hatt Alpina B10 4,6 Touring som en sommer familiebil, helt ypperlig når man vil kombinere å kjøre en kul bil som føles spesiell men samtidig ha med familie og bagasje. Vi har vært på flere langturer med denne og det har fungert helt suverent. Men denne settes jo da bort for vinteren så da må man ha en nr to bil til for å kjøre vinterstid, som i mitt tilfelle er en E61 545i. 

Jeg tenker derimot at en helårsløsning er litt enklere, og det er dette jeg selv sikter meg inn på nå (Alpina ligger for salg til rett over ditt budsjett ;)) Nå vet jeg ikke hva budsjettet ditt er hvis vi snakker helårsbil, men jeg tenker noe i retning F36 435i/440i eller en F06 640i eller 650i.  

Skrevet
1 hour ago, tambur4 said:

Hva med BMW  Alpina B3 3.3 2001?

20220605_103201.thumb.jpg.3aa1695f762c18611856fd20343fc810.jpg

P1010131(1).thumb.JPG.13e2922ccaca643c0c93433f4adda056.JPG

P1010134.thumb.jpg.56510066904dcf991c16e7eef66d4e55.jpg

Skulle til å nevne denne. En slik står langt oppe på min liste, for en lekker sak! Annonsa di har jeg lagra for lenge siden :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...