Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Dessverre så måtte det bli Mercedes denne gangen, grunnet behov og opplevelsen jeg hadde ved prøvekjøring (og det var ikke denne utgaven engang!)

Valget falt Mercedes-AMG E 53 Hybrid 4MATIC+ Den har samlet sett  en bedre kombinasjon av ytelse, plass, firehjulsdrift, og komfort tilpasset bruken vi har...
T
otalpakken en BMW 5-serie stasjonsvogn var ikke det samme altså.

image.thumb.png.a4ef23240a2df6cd65e3b774a40752ec.png

image.thumb.png.111bd19155e1210b564bdfb2df2b601c.png

Kjøpsobjekt

Modell: Mercedes-AMG E 53 Hybrid 4MATIC+ Stasjonsvogn Årsmodell: 2027Drivlinje: Plug-in hybrid, 4MATIC+ firehjulsdrift

Valgt utstyr

Utstyrspakke

• Standard (inkludert)

Design og stil

• Lakk: Nautic Blue Metallic
  • Felger: 53,3 cm (21") AMG krysseikede felger – 
  • Setetrekk: Nappaskinn Brown / Black – 
  • Listverk: Bakbelyst Open Pore Grey Ash Wood – 

Ekstrautstyr

• Panoramasoltak – 
  • Tilhengerassistent –
  • Oppvarmede seter bak –
  • Taktrekk Black MICROCUT – 
  • THERMOTRONIC klimakontroll – 
  • 3D Driver’s Display – 
  • Traffic Sign Assist – 
  • AMG Performance-ratt i nappaskinn / MICROCUT – 
  • AMG Nattpakke – 
  • AMG Nattpakke II – 
  • AMG Performance setepakke – 
  • Kjøreassistentpakke Plus –
  • Hurtiglading – 

Valgfritt tilbehør

• 19" vinterhjul – Nokian uten pigg – 

Alle priser er oppgitt ekskl. mva.

Inkludert utstyr (utdrag)

Eksteriør

• AMG-spesifikk grill i sort høyglans
  • Opplyst radiatorgrill
  • Mørktonet glass
  • Sorte takrails
  • Elektrisk innfellbare speil
  • Hengerfeste med ESP® stabiliseringsfunksjon

Interiør

• AMG Real Performance Sound
  • Elektriske forseter med minne
  • Klimatiserte forseter
  • Multikontursetepakke
  • Dashboard og dørsider i kunstskinn med nappa-look

Radio & multimedia

• Burmester® 4D surround sound system
  • MBUX Augmented Reality Navigation
  • Remote & ladetjenester Plus (3 år inkl.)

Sikkerhet & teknologi

• AMG high-performance bremsesystem
  • Kne-airbag
  • Køinnhentingsfunksjon

Pakker

• DIGITAL LIGHT
  • Mercedes-AMG eksteriør- og interiørpakke
  • Premium-pakke
  • Parkeringspakke med 360° kamera
  • Vinterpakke

Lading

• AC-ombordlader opptil 11 kW
  • Ladekabel for wallbox, 7 m

Endret av LP760
Skrevet

Gratulerer så mye med en av de fineste nybilene man kan kjøpe i Norge i dag 😎 Jeg har testet E300d AllTerrain her i Norge i tillegg til en liten tur med en E450d i Tyskland og det er vel ikke noen tvil om at Mercedes bygger en bedre 5-serie enn hva BMW selv klarer om dagen. 

Når det blir dags for å bytte ut min X5 45e så kommer jeg til vurdere sterkt enten E450d AllTerrain som jeg da må importere eller en E53 AMG som du nå ha skaffet deg. Jeg sliter med å se hva annet jeg kan velge når elbil ikke er aktuelt og BMW gjør som de gjør om dagen. 

Det går en slik E53 AMG her i byen og den er bare så sykt fet når den kommer kjørende. Den har en veldig tilstedeværelse på veien, uten at den blir vulgær slik G90 M5 blir. Del gjerne mer om bilen her, alt fra erfaringer om kvalitet og driftsikkerhet til rekkevidde og forbruk 😀

Skrevet
8 hours ago, Fredrik 90 said:

Gratulerer så mye med en av de fineste nybilene man kan kjøpe i Norge i dag 😎 Jeg har testet E300d AllTerrain her i Norge i tillegg til en liten tur med en E450d i Tyskland og det er vel ikke noen tvil om at Mercedes bygger en bedre 5-serie enn hva BMW selv klarer om dagen. 

Når det blir dags for å bytte ut min X5 45e så kommer jeg til vurdere sterkt enten E450d AllTerrain som jeg da må importere eller en E53 AMG som du nå ha skaffet deg. Jeg sliter med å se hva annet jeg kan velge når elbil ikke er aktuelt og BMW gjør som de gjør om dagen. 

Det går en slik E53 AMG her i byen og den er bare så sykt fet når den kommer kjørende. Den har en veldig tilstedeværelse på veien, uten at den blir vulgær slik G90 M5 blir. Del gjerne mer om bilen her, alt fra erfaringer om kvalitet og driftsikkerhet til rekkevidde og forbruk 😀

Jeg er helt enig i at Mercedes har truffet veldig bra med denne generasjonen. Eneste jeg trekker er den kunstige lyden i høytalerne ved pådrag i morro modus, men det blir mant nok vant til som alt annet.

Skrevet

Er jo bare å ha egen tråd slik at de som ikke vil lese kan hopper over dette :) jeg synes selv denne bilen er veldig spennende og noe jeg selv kunne tenkt meg, så håper vi får høre litt! 

Skrevet
16 timer siden, Fredrik 90 skrev:

@Fredrik 90 jeg må faktisk si at jeg meget godt kunne tenkt med G90 M5 jeg da, er begynt og bli glad i biler som ikke alle liker, da har man jo også muligheten til å være litt unik siden ikke alle andre har det samme, jeg har ikke sitt denne i fysisk ute på gata men jeg synes forøvrig de fleste BMW'er tar seg bedre ut i vikeligheten.

Jeg kunne faktisk ha skaffet meg en cybertruck også, da hadde man virkelig vært unik 🤪

Skrevet

Gratulerer med flott bil! Dette virker fortsatt å være en bil etter klassisk tysk oppskrift. Ser frem til å se litt flere bilder og høre om erfaringer her. For første gang i historien tror jeg mange 5-serie eiere nå har valgt eller vil velge å gå for en E-klasse i stedet.

Skrevet

Hmmm... Det ble totalt solgt 2,7 millioner Mercedes-Benz W124 enheter. BMW solgte tilsammen ca. 2 millioner E28 og E34 enheter. W124 var en enormt populær modell i de 13 årene den var i produksjon mellom 1984 og 1997.  

Skrevet
8 hours ago, Fredrik said:

Hmmm... Det ble totalt solgt 2,7 millioner Mercedes-Benz W124 enheter. BMW solgte tilsammen ca. 2 millioner E28 og E34 enheter. W124 var en enormt populær modell i de 13 årene den var i produksjon mellom 1984 og 1997.  

Uansett hvor bra du har gjort det i livet eller hva slags bil du kjører....danske-Fredrik vil komme etter deg og trykke janteloven ned i halsen din.  Selv etter at du er død og begravet. 

Skrevet (endret)

Ingenting personlig. Jeg synes faktisk at det er litt interessant at Mercedes-Benz med W124 solgte betydelig bedre enn både E28 og E34 tilsammen. Det var en annen tid og jeg tror ikke at det er slik i dag. Ellers er jeg helt enig i de betraktningene Fredrik90 har i sin kommentar. 

Endret av Fredrik

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...