Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

Med tanke på sprek G30 her. Så en G30 550ix her om dagen, men han hadde hverken modellbetegnelse eller xDrive på bilen. Måtte søke opp nummeret på kjøretøyopplysninger for å få bekreftet at det var en ekte 550ix :P ble så nysgjerrig når jeg hørte den rumle forbi. 

Sånn av ren nysgjerrighet. Når man kjøper seg en sååå grom bil. Hva synes dere om å ha eller evt. ikke ha modellbetegnelsen type 340i, 550i, M235i, M135i etc. ?

Mange ville vel tatt det som skryt, men som en bilentusiast tenker jeg bare "Oi! Dæven den var stilig :o" når jeg både får bekreftet utseende og modell ved å se på bilens estetiske uttrykk i tillegg til modell på bakluken.

Selv ville jeg aldri stilt spørsmål ved M bilene og modellbetegnelsen på de :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, asv skrev:

Eneste som skal ha noe på bakluka annet enn BMW rondellen er de skikkelige M modellene spør du meg.

Jeg tror faktisk at jeg på pur f... ville hatt modellbetegnelsen på bakluken hvis jeg hadde hatt en x40i/x30d/x40d bare for å vise at jeg har en skikkelig BMW rekkesekser og ikke bare en "miljøtilpasset" toliter rekkefirer. x30i er jo helt tragisk i historisk sammenheng slik den er nå med en rekkefirer og ikke en silkebløt rekkesekser. Når dette er nevnt er BMW's bensinrekkefirere (og langt på vei dieselrekkefirere) fine konstruksjoner, men de når ikke opp på nivå med BMW's rekkeseksere (gamle som nye).  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det første jeg gjorde på min x5 var å få de til å fjerne x5 merket bak og 3.0d på sidene. Jeg synes det blir mye mer cleant og lever godt med spørsmålene om det er x3 eller x5. 

På volvo xc70 vår har tidligere eier også fjernet alt inkludert volvo,jeg liker det sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker også best biler uten ganske meningsløse modellbetegnelser, men som nevnt ville det kanskje ha gått en liten jævel i meg når det gjelder akkurat x40i/x30d/x40d og selvfølgelig x50i/x50d... :-)

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, flobben skrev:

Det første jeg gjorde på min x5 var å få de til å fjerne x5 merket bak og 3.0d på sidene. Jeg synes det blir mye mer cleant og lever godt med spørsmålene om det er x3 eller x5. 

På volvo xc70 vår har tidligere eier også fjernet alt inkludert volvo,jeg liker det sånn.

Gjorde jeg og på min 525tds, dvs, bakluka var så bulka at man ikke kunne se hva som sto. Men jeg kunne tenkt meg et merke med 518i på, på pur f... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Shattered skrev:

Gjorde jeg og på min 525tds, dvs, bakluka var så bulka at man ikke kunne se hva som sto. Men jeg kunne tenkt meg et merke med 518i på, på pur f... :lol:

Var jo en her på forumet for mange år siden som hadde en E46 M3 og byttet alle skjermer med standard E46 og satt på 316i-merket bak. Ikke helt hva jeg hadde gjort, men var morsomt prosjekt likevel :)

Edit: Fant ikke tråden, bare m3yngve sin, men der var bare skjermer byttet og ikke 316i-merke som jeg kunne se. Mulig jeg blander noe eller at jeg bare ikke finner den.

 

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det fine med å ha bil uten emblemer er at den er lettere å polere.

Det verste jeg ser i trafikken er Mercedes GLA - muligens den minst harmoniske rompa i vestlig bilindustri. Ser ut som eierene har gått bananas på Biltema. Mangler bare "Sport", "V6" og ikke minst "AMG".

maxresdefault.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Werther skrev:

Det verste jeg ser i trafikken er Mercedes GLA - muligens den minst harmoniske rompa i vestlig bilindustri. Ser ut som eierene har gått bananas på Biltema. Mangler bare "Sport", "V6" og ikke minst "AMG".

-bilde-

Jeg ler. :D Er faktisk helt enig og designet ellers på hekken faller heller ikke i smak.

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne godt vært hekken på en Toyota det der ;) 

Jeg har 530d merket bak på min bil, liker å ha det der i havet av 520d som kjører rundt. Ikke at 530d er så sjeldent, men det er iallfall ett lite steg ut ifra mengden.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har vert på Bmwccn sine banetreff? Tenker på det som var på rudskogen, og det som i september skal vere på Våler.
Hvor mye kjøring er det? Og er det fritt frem for drifting utpå banen eller er det kun sporkjøring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det ikke nettopp en diskusjon rundt unger i bil og skjerm?

Nettopp ferdig med familieferien vår for i år. 3 barn, 1-7 år, i baksete på e61. Totalt nesten 5000km som ungene har vært med på. Uten pad, uten telefon, uten video. Rett og slett uten skjerm generelt i bilen. Går helt fint, som det alltid har gjort for mine barn (barn er forskjellige). Det kan jo dog til tider bli relativ høylytt og pøblete med 3 gutter i baksete, men det får man bare takle (og ikke bare bedøve med underholdning). Jeg tror det faktum at tilbudet om "skjerm" rett og slett ikke er til stede for mine gjør at de heller ikke blir umulige uten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...