Gå til innhold

Bmw E63 645ci - [SOLGT]


 Share

Anbefalte innlegg

På 12.9.2018 den 21.25, scoot skrev:

Kan jeg gjette på at det var prisen som var avgjørende - eller gjorde du rett og slett en bommert? 🤘

Uansett, felgene syns jeg satt bra - godt jobba med bilen :)

Fikk avslag i prisen siden interiøret måtte byttes/repareres. Men resten som jeg har fikset har bare kommet som bonus 😖 Økonomisk sett har det ikke vært en veldig god deal foreløpig 😅 

På 12.9.2018 den 22.08, Stonescream skrev:

Mamge smådetaljer blir til slutt en flott bil!

Håper det :) Har flere deler på vei ;) 

 

På 14.9.2018 den 12.16, KimH skrev:

E63 karosseriet er fantastisk fint! Denne blien har du fått virkelig fin!
Beundringsverdig og se hvordan du gikk på motorbyttet! Imponerende! :applause:

Takk for fine ord! Flott det er flere som setter pris på E63 karosseriet :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dynamic drive 

Når motor ble tatt ut ble hele servovæsken skiftet. Det var igrunn ganske greit da servooljen var rød og beholderen sier ONLY CHF11 som er grønn ! ](*,) Dermed fikk jeg flushet og skiftet all væsken til grønn CHF11. 
Men siden min bil har utstyret 229 Dynamic drive som er aktive krengningstag, er dette koblet på samme hydraulikken som servoen. 
Dermed måtte jeg kjøre en initialisering av systemet etter jeg byttet oljen for å få luft ut av systemet. Ganske imponerende å få en bil til å vippe som dette via en pc bare :)  

Her er en video som også viser det fra før motorbyttet:

Etter å ha kjørt en 6 serie uten var dette en av kriteriene når jeg skulle kjøpe 6 serie, Dynamic drive, aktive steering og logic 7. Utrolig fornøyd med kjøre egenskapene til denne Grand toureren :D

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Planer for bilen

For at jeg selv skal klare å holde følge med hva jeg skal og hva jeg har gjort, har jeg nå laget en liten oversikt. Kom gjerne med innspill til endringer eller tillegg :D

Utført / Bestilt 

Vedlikeholdsplaner planer
-         Skifte interiør(Framstoler og baksete)
-         Montere LCI håndbrekk fra E60
-         Ny utvendig speilmekanisme (Klassisk E6x feil at de går helt rundt)
-         Montere nytt ratt
-         Girkasse service
-         Utestående recall sak hos BMW         

Oppgraderingsplaner:

-          Sommerfelger - helst 20'' 
-         
Sorte setebelter

-          LCI LED blinklys foran
-          Ettermontere paddle shift på rattet 
-          CIC retrofit
                Musikkavspilling gjennom USB/AUX eller combox? :-k
-          Foliere interiørlister(Piano sort?)

-          Nye Sommerdekk(Falken 510)
-          Lakkere concave felgene (Gun metal?)
-          Nytt y-deksel til rattet
-          Ny lav temp termostat for en lavere driftstemperatur.

-          Ny frontfanger (LCI, M6, F-look?)
-          Lakkere bremsecalipere (i Phoenix yellow?)

Til vurdering - :-k

-          Xhp oppdatering til girkassen
                    Andorid tlf +
USB/OTG Adapter
-          Sort taktrekk
-          Quaife differensial      

Endret av Carlsius
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@ahj, @laffe og @Daniel.  dere har absolutt et godt poeng. Bilen trenger en quaife og særlig i den årstiden vi nærmer oss. Prolemet at den oppgraderingen gjør et såpass grovt innhakk i lommeboken at jeg dermed prioriterer de litt mindre oppgraderingene før quaife. 
Ble også litt overrasket over pris på quaife, da jeg undersøkte det til min E87 en gang i tiden så fikk jeg tilbud på rundt 10.000kr hvis jeg leverte differensialen løst til dem. Nå kostet det 19.000kr om jeg leverer diff løst og 22.000kr om jeg leverer bil. Er mer krefter ute å går i en 645Ci VS en 116d, så må evt være der det ligger :-k

Edit: @ahj Recall saken handlet om batterikabelen mener jeg. Fikk det forklart av GS teknikeren men husket ikke eksakt hva det var. Muligens IBS greiene som er problemet på E60/E61. Kommer tilbake på det når jeg får somlet meg bort til BMW.

xHP derimot er veldig nære å rykke opp bare jeg får sjekket oljenivået på girkassen etter å hatt en liten lekkasje. Etter å ha lest @ahj sin tråd om Xhp har jeg blitt hektet. Lest dag inn og dag ut om det, til og med der det kanskje ikke passer å lese om det🙄

41273903_523370278089836_5610437395611648000_n.thumb.jpg.187c3ad399e78067c72a9d074f51cc0f.jpg

22 timer siden, awt skrev:

Tidligere hadde Koed en rekke nye M6-speil på bruktavdelingen til en slikk og ingenting. Godt mulig de har enda, ihvertfall verdt et forsøk. :) Mener på det var en tusenlapp for et komplett speil.

Fikk et veldig lite håp nå, tross at jeg har sjekket der 5 tusen ganger tidligere. Men det var tomt gitt :( 
Kunne godt tenkt meg M6 speil faktisk, men ikke til 4.000kr stykket.

23 timer siden, Daniel. skrev:

Quaife bør prioriteres ja :D "Må" ha det jeg også.

LCI frontfanger kan bli en pen oppgradering det. Vet ikke om det er så mye alternativer til E63 som passer til en relativt original bil?

Akkurat det som er problemet at det ikke finnes så mange muligheter.

Jeg ser 4 muligheter:

#1. Sette på preface fanger(lik den jeg har) som jeg synes er litt kjedelig.

1900090202_faceliftpreface.jpg.1c032d4c955f560677ed68cb9c51ebfe.jpg
#2. Sette på LCI original fanger - Som jeg tror blir pent når jeg også får disse LED blinklysene

#3. M6 fanger - Men dette er i mine øyne bare forbeholdt M6 og ikke 645. Vil ikke prøve å vise at jeg har noe jeg ikke har, selvom jeg synes dette er den som ser penest ut.

2005-2010_BMW_M6_(E63)_coupe_(2011-11-08).thumb.jpg.478bd82c4d8f5dfed89a4dcfc48cec4f.jpg

#4. Uoriginal bmw m4-look fanger - Noe som i mine øyne blir litt vel voldsomt. #original:police:

Skjermbilde.JPG.f4d5aeb8eef4ab22f6575d8f03024f30.JPG

Endret av Carlsius
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må stemme for M6 fanger jeg as. Ser utvilsomt best ut. Og når det bare er fanger vil jeg ikke si at det framstår som at du prøver å vise at du har noe du ikke har. Hadde vært verre hvis du hadde lagt til framskjermene osv. 

Må også innrømme at den M4-look fangeren var overraskende kul. Iallefall på bildet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Carlsius changed the title to Bmw E63 645ci - [SOLGT]

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...