Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tja. En M3 er dyrere å forsikre enn f.eks. en 330i, som igjen er dyrere enn en 318d. Det er mye som følge av "risiko" med den økte effekten. Om du selv vet at bilen din er forsikret med en annen ytelse enn den faktisk har, så vet du jo at infoen er feil. Så blir det da en vurdering fra sak til sak om det hadde/kunne hatt betydning mtp skade og hendelsesforløp. Ellers tipper jeg at forsikringsselskapet krever at effektøkning godkjennes hos vegvesenet før de vil ta stilling til det.

Men i praksis har du uflaks om bilen blir kjørt i benk etter skade. Da må det være enten en stygg sak eller så må det være svært synlige endringer som vekker mistanke. En ren "chip" uten fysiske endringer er nok temmelig risikofritt.

Skrevet

Jeg har godkjent tuning i min bil, og der ble jeg faktisk nektet forsikring når jeg skulle melde dette inn fra parkeringsplassen til biltilsynet (hadde i tillegg avklart dette på forhånd). Sa så de bare kunne forsikre den som en 35d, men det var også helt umulig. Fikk etter mye om og men forsikring på nåde senere på dagen, men hadde allerede byttet selskap da.

Skrevet
2 timer siden, *MrB* skrev:

Men i praksis har du uflaks om bilen blir kjørt i benk etter skade. Da må det være enten en stygg sak eller så må det være svært synlige endringer som vekker mistanke. En ren "chip" uten fysiske endringer er nok temmelig risikofritt.

Problemet er jo at alt kan sees leses ut i våre dager. Iallfall på litt nyere biler.. Så det er en risiko å tune bilen, det kan gå helt fint men det kan også gå skikkelig galt. Er dette som gjør at jeg for første gang holder litt igjen å tune X5en (selv om jeg mest sannsynlig kommer til å si: Fuck it! Gi meg de 500 hestene nå takk!) 😂

Skrevet

Dette gjelder ikke alle biler, men jeg har sett feilkoder som sier rett ut at bilen er trimmet eller har hatt for høyt turtall og dermed ikke har nybilgaranti. 

Skrevet

I avslagsbrevet fra Gjensidige til BMW-eieren skriver forsikringsselskapet også at kjøretøy som er trimmet, ikke er dekket av forsikringen, uansett hva som er skadeårsaken.

Så hvis du har et "KN performance" luftfilter som gir 1 hk ekstra og et tre faller over den parkerte bilen din så tenker Gjensidige at her er det bare å glemme å bruke kasko? 

Skrevet
12 minutter siden, E.C. skrev:

Så hvis du har et "KN performance" luftfilter som gir 1 hk ekstra og et tre faller over den parkerte bilen din så tenker Gjensidige at her er det bare å glemme å bruke kasko? 

Om det stemmer, så er det ingen som tvinger kunden å velge Gjensidige.
De informerer også om det i vilkårene sine.

Uoriginal bil = Best å holde seg unna Gjensidige.

• 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...