Fredrik 90 Skrevet August 3 Skrevet August 3 24 minutter siden, BrokeBoi skrev: Hellcats kommer nok til å holde seg bra i pris i lang tid fremover mtp retningen Dodge har valgt for fremtiden. Tror ikke vi noensinne kommer til å se slike biler til "korrekt" pris i Norge, kanskje SRT 392s og Scat Packs, men disse regnes ikke akkurat som noen samleobjekter på lik linje med de andre modellene med 700+ hk. Fullstendig "ubrukelig" med så mye krefter og kun RWD, men fy for en motorlyd og karosseri. Vil gjerne ha noe slikt selv, men det må bli den dagen jeg kan ta meg råd til å ha en 4. bil som kun kjøres om sommeren. Det er rett og slett for mye annet som gir mye mer valuta for pengene i den prisklassen disse bilene er i. Ja jeg tenker også at en Hellcat blir litt for mye å håndtere til daglig, jeg er stort sett interessert i en SRT men da facelift med 6,4 litern. Litt mer spiselig interiør også på faceliften, kjørte nettopp en 2012 Challenger og det interiøret der er nitrist. Jeg er derimot mer usikker på om prisene på Hellcat kommer til å stå seg så bra. Nå har jo Stellantis tatt en 180 grader u sving og gjeninnfører nå Hemi V8eren. Videre så har Trump nå opphevet CAFE reglene (samme som EURO klassifiseringen i EU) så dette baner jo vei for at bilprodusentene kan gønne på med ville fossil motorer igjen på det amerikanske markedet. Skal ikke se bort ifra at vi kommer til å se mye rått fra denne kanten av verden i årene som kommer. Noe som er veldig gøy fordi nå har jo endelig amerikanerene lært seg å bygge biler som svinger og har ordentlig interiør. Dodge har nok litt å gå på, men Cadillac med sin V serie gir jo bla BMW M litt konkurranse. Eller Mustang GTD som gjør Nordsløyfa på 6:52, raskere enn 911 GT3 og on par med GT3 RS. I en verden hvor Europeere elektrifiserer for å tilfredstille EURO 7 så kan Amerikanere bare gønne på som før, de er ikke avhengig av de få bilene de selger i EU sammenliknet med hjemmemarkedet. Når de da i tillegg ikke lenger trenger å forholde seg til grenseverdier som hvis overstiges utløser milliard bøter så tror jeg vi kan ha mye artig i vente fra Trump landet 😎
Werther Skrevet August 4 Skrevet August 4 7 hours ago, Snagg30 said: Jeg fikk voksen kjeft i går på toppen av Trollstigen av en kar i Ford transit. Men var verdt det! Samme her. Parkerte på pur faen over en sykkelparkering på Oppsal (drabant-Oslo) med parklys mens jeg skulle møte en kar ifbm kjøp/salg via finn, og SELVFØLGELIG kom det en klassisk karen/boomer-kjerring og begynte å kjefte. Vi snakker 4 minutter. Er sikker på at hun sto og ventet slik at hun kunne lage helvete. @Fredrik90 Vedrørende Challenger, en kamerat av meg kjørte nylig en facelift Challenger 6.4, og han ble skuffet. Han har mye erfaring med spreke BMWer og amcars, og mente at min 2015 Mustang 5.0l (S550 med manuell) var morsommere å kjøre da den drar mye mer på turtall tross nesten 50hk mindre enn Challenger 6.4.... Challenger og Charger ser utrolig bøse ut, men kvalitet og ytelse er ikke på samme nivå som Camaro og Mustang. Dog spiller det liten rolle hvis bilen leverer når det kommer til kjøreglede og design. ehaugsnes reagerte på dette 1
Kvasi Skrevet August 15 Skrevet August 15 Fikk kjørt litt 123 og 940 på jobb i dag fupsaker, Weltzin, Lars89 og 2 andre reagerte på dette 5
Ingvaldsen Skrevet August 15 Skrevet August 15 Uventet å se slik bil ved fergekaia på kvitsøy fupsaker, KMT, sveigis og 2 andre reagerte på dette 5
Olaandref Skrevet August 15 Skrevet August 15 Fin 740i. Klarte ikke å dy meg, måtte sjekke regnr , kjøpt ny av Havtor management i 92. Havtor var på den tiden et stort rederi, med 40-50 skip, har nok blitt rattet av en i ledelsen der. Werther, Daniel., fupsaker og 2 andre reagerte på dette 5
Daniel. Skrevet August 15 Skrevet August 15 24 minutter siden, Olaandref skrev: Fin 740i. Klarte ikke å dy meg, måtte sjekke regnr , kjøpt ny av Havtor management i 92. Havtor var på den tiden et stort rederi, med 40-50 skip, har nok blitt rattet av en i ledelsen der. Denne var nylig til salgs, ombygd til manuell https://www.finn.no/mobility/item/411426844 Olaandref og fupsaker reagerte på dette 2
Kvasi Skrevet August 15 Skrevet August 15 42 minutter siden, Ingvaldsen skrev: Uventet å se slik bil ved fergekaia på kvitsøy Kia Soul, de er jo overalt. papertiger, MGunders, Ingvaldsen og 5 andre reagerte på dette 8
Olaandref Skrevet August 16 Skrevet August 16 8 timer siden, Daniel. skrev: Denne var nylig til salgs, ombygd til manuell https://www.finn.no/mobility/item/411426844 Se der ja, tenkte ikke over at det var den, har gått noen år her oppe i området, men første gang jeg ser den 🙂 Daniel. reagerte på dette 1
Fredrik 90 Skrevet August 17 Skrevet August 17 På 15.8.2025 den 23.45, Kvasi skrev: Kia Soul, de er jo overalt. Men du overser jo totalt Hiacen, en utdøende rase. Enten er de rusta i filler eller så er de sendt til Afrika.. laffe reagerte på dette 1
ehaugsnes Skrevet August 17 Skrevet August 17 2 timer siden, Fredrik 90 skrev: Men du overser jo totalt Hiacen, en utdøende rase. Enten er de rusta i filler eller så er de sendt til Afrika.. Eller så har jeg kjøpt den😁😂 Werther reagerte på dette 1
Krisfje Skrevet August 17 Skrevet August 17 Ampera, papertiger, Ingvaldsen og 12 andre reagerte på dette 15
Lars89 Skrevet August 17 Skrevet August 17 Utrolig flott CSI! Kvasi, fupsaker, sveigis og 9 andre reagerte på dette 12
Kvasi Skrevet August 19 Skrevet August 19 Ble litt veteran i dag også, 66 Thunderbird Og en CL600, her var det motoren som var mest verdt et bilde. 4 sylindre mer enn Forden over og ca like mange hk. sveigis og Weltzin reagerte på dette 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå