Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)

mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Er de jeg har snakket med og. Utvalget er forsåvidt greit, Simons virker som et greit valg. Koster 6 lapper.

Men siden jeg muligens må ha ny katalysator (skal få sjekket om denne er moden for utskift eller ikke), så blir totalprisen plutselig mye dyrere..

Kom på rett under 12k for Simons + billige katalysatoren, og den påstår han som svarer på mail at "ikke gir en spesiellt fin lyd, pga billige versjonene ofte har tynnere vegger som ved spesielle turtall skaper en vibrasjon som forplanter seg." Kan for all del være en måte på å prøve å lure folk til å velge den dyre katalysatoren.

Men for Simons + dyre katalysatoren så kommer det på rett under 18k.. Litt vel mye spør du meg.

Har du undersøkt prisen på originalt anlegg fra f.eks Koed?

Det koster nok litt mere men hvis du  har planer om og beholde bilen noen år ville jeg undersøkt det. Holdbarheten og kvaliteten er noe helt annet enn diverse andre fabrikat. Har sett original anlegg som er 10-15 år gamle og like fine.

Endret av Rune-K
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er de jeg har snakket med og. Utvalget er forsåvidt greit, Simons virker som et greit valg. Koster 6 lapper.

Men siden jeg muligens må ha ny katalysator (skal få sjekket om denne er moden for utskift eller ikke), så blir totalprisen plutselig mye dyrere..

Kom på rett under 12k for Simons + billige katalysatoren, og den påstår han som svarer på mail at "ikke gir en spesiellt fin lyd, pga billige versjonene ofte har tynnere vegger som ved spesielle turtall skaper en vibrasjon som forplanter seg." Kan for all del være en måte på å prøve å lure folk til å velge den dyre katalysatoren.

Men for Simons + dyre katalysatoren så kommer det på rett under 18k.. Litt vel mye spør du meg.

Jeg spørte for cat back løsning og det kom på ca 18k med montering (Einseman). Spørte om di kunne lage strake rør istedenfor siste demperen, men da sa di nei pga sensorer. Sjekket bilen under og det er ikk noe sensorer der..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du undersøkt prisen på originalt anlegg fra f.eks Koed?

Det koster nok litt mere men hvis du har planer om og beholde bilen noen år ville jeg undersøkt det. Holdbarheten og kvaliteten er noe helt annet enn diverse andre fabrikat. Har sett original anlegg som er 10-15 år gamle og like fine.

Skal ikke ha originalt eksos nei..

Jeg spørte for cat back løsning og det kom på ca 18k med montering (Einseman). Spørte om di kunne lage strake rør istedenfor siste demperen, men da sa di nei pga sensorer. Sjekket bilen under og det er ikk noe sensorer der..

Jaha? Høres jo rart ut. De burde jo nesten ha sett på bilen før de uttalte seg om det.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk tilbud på ca 5k for å bytte bakpotta. Endte opo med å kjøpe fra Koed og fikk en fra forumet her til å lage en custom del. Endte opp på 2-2,5k. Potta var så å si identisk med original.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke glem at det er stor prisforskjell på rustfritt (som bmw bruker orginalt) og svartstål som de billigste variantene er. Får du syrevasket sveisene på det rustfrieanlegget, så slipper du også at disse ruster..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes bilen bør forbli slik den forlot fabrikken. Det er brukt hundrevis av millioner på å utvikle bilen best mulig, mangfoldige konstruktører og ingeniører har jobbet for at bilen skal bli best mulig. Da blir det feil at en eller annen skal komme å forandre på alt dette, klusse til hele bilens geometri og grunnkonstruksjon.

For all del, folk får gjøre som de vil. Men jeg holder meg til originalt, så slipper jeg styr med feilslitte dekk, EU kontrollen, anvenlighet på vinterføre osv :)

De har jobbet for å få bilen best mulig for folk flest. Det betyr ikke at den nødvendigvis er best for deg eller meg.. ;) Vi har alle forskjellige ønsker og behov, og det er umulig å lage en bil som tilfredstiller alles behov, derfor er det greit å endre bilen, slik at den blir mer sånn man ønsker den skal være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke glem at det er stor prisforskjell på rustfritt (som bmw bruker orginalt) og svartstål som de billigste variantene er. Får du syrevasket sveisene på det rustfrieanlegget, så slipper du også at disse ruster..

Jeg skal ha Simons fordi jeg vil ha litt bedre lyd og fordi enkel endestuss er ikke pent.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Biter meg merke i at det er flere som våkner liv i trådene sine her for tiden.

Det liker jeg.:).

Gud å mye gøyere det er med tråder her på Bimmers enn disse bildene og "liksa" på Facebook.

Virker som at det gennerelt er mye mer aktivitet her og nå.Var jo en periode her var rimelig dødt.

Men nå begynner det bli litt mer liv føler jeg .

Er det bare meg eller er det flere som er enig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes også det har tatt seg opp endel i det siste, hvorvidt det er været eller andre ting som gjør det aner jeg ikke, men det er ihvertfall morsomt. :)

Facebook-gruppene kan i mine øyne aldri erstatte et forum, men det er nok likevel det som er den største konkurrenten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes også det har tatt seg opp endel i det siste, hvorvidt det er været eller andre ting som gjør det aner jeg ikke, men det er ihvertfall morsomt. :)

Facebook-gruppene kan i mine øyne aldri erstatte et forum, men det er nok likevel det som er den største konkurrenten.

Er med i en mengde bilrelaterte grupper på FB noe som er greit.

Det som er mindre greit,er alle disse j...a idiotene som på død og liv skal krangle og diskutere om alt.

Nei liker bedre et forum og forholde seg til.:).

Jeg tror nok og kanskje enkelte skjønte at det var her aktiviteten var når det eksisterte to forum. ;).

Håper flere og fler gamle brukere finner veien tilbake hit.

Jeg har aldri vært på et forum hvor det har vært så mye trivelige mennesker og det beste av alt,de fleste er jo like forbanna hyggelige i levende live :) :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...