Gå til innhold

Min biltråd - F11 M550d Individual, G26 i4 M50 Individual, X5 30d & E61 525d prosjekt


Saltkjelen
 Share

Anbefalte innlegg

Nydelig stykke arbeid som vanlig. Ble fantastisk med bremsene på F11'en, det gjorde susen. En skikkelig komplett bil dette, nå. Blir spennende å se i4 også, ingen tvil om at det blir Norges råeste M4 etter du har fått lagt siste verket på den :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, papertiger skrev:

Et svært så respektabelt stykke arbeid som legges ned her, imponert! Den F11’en blir jo bare bedre og bedre og mer og mer komplett. Og i4’en - hva skal en si, annet enn at jeg gleder meg til å følge med på når denne skal under kniven også, var en utrolig fin kombo du hadde valgt. 

Takk for det. @CHNilsen må få mye av æren som har stått på med understell over flere dager nå. Er herlig å se når ting blir så bra - bare synd vi dynger ned veier og understell med all denne saltingen. :( 

6 timer siden, sveigis skrev:

Kastet meg på her og sier enkelt ,liker arbeidet du har gjort på f11en her .😊

Ble kjempefint alt sammen her uten tvil .

Rimelige  massive bremser på den nå Lasse 😎

Takk for det! Gleder meg til å se (og prøve) hvordan de er med felger påmontert. :) 

6 timer siden, awt skrev:

Hyggelig å se ufornuftig fornuftig «vedlikehold». Dette ble ganske så bra. :)

Hehe, ja, av og til er det faktisk et snev av fornuft blant det ufornuftige. :P 

6 timer siden, Walkabout skrev:

Nydelig stykke arbeid som vanlig. Ble fantastisk med bremsene på F11'en, det gjorde susen. En skikkelig komplett bil dette, nå. Blir spennende å se i4 også, ingen tvil om at det blir Norges råeste M4 etter du har fått lagt siste verket på den :) 

Ja, jeg begynner å bli ganske tilfreds med F11en nå. Kjenner jeg gleder meg til å plukke litt på noe som er totalt ukjent. Går noen timer i ETK for litt inspirasjon og mulige retrofits om dagen. :P 

4 timer siden, Reef89 skrev:

Helt rått ja :)

Takk for det! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Tony Soprano skrev:

Når du nå er ferdig med 550 kommer den da for salg 😊

Nei, da skal jeg kose meg med bilen. Tenker riktignok å kvitte meg med både X5 og i3 nå i løpet av nærmeste framtid og før i4 kommer. Tenker da at det muliggjør kjøp av en E85 Z4 eller E83 X3 3,0d/3,0sd/35d, men nå er jo ikke kursen spesielt gunstig og jeg har foreløpig ikke funnet en Z4 med M-seter eller X3 med komfortseter som er riktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, awt skrev:

Hyggelig å se ufornuftig fornuftig «vedlikehold». Dette ble ganske så bra. :)

Jeg er helt enig i denne kommentaren. Jeg ville aldri ha gjort dette selv (ikke rent fysisk, men heller ikke betalt for det), men helt utrolig kult er det. Det ser virkelig enormt bra ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Fredrik skrev:

Jeg er helt enig i denne kommentaren. Jeg ville aldri ha gjort dette selv (ikke rent fysisk, men heller ikke betalt for det), men helt utrolig kult er det. Det ser virkelig enormt bra ut :)

Hehe, takk for det. Jeg hadde jo ingen planer om å gjøre noe slikt, men sånn blir det ofte når @Ingvaldsen av en eller annen grunn sådde frøet og jeg tilfeldigvis fant et nokså rimelig sett tilgjengelig i Sverige. Bakdelen er imidlertid at det ene fører med seg det andre, så alt ble typ tre ganger så dyrt som jeg hadde planlagt. Nå er det i alle fall nytt, strøkent og bra, så forhåpentligvis trenger en ikke tenke på den slags vedlikehold på lang, lang tid.

20 timer siden, Marius2002 skrev:

For en herlig utført jobb :D Det ble kanonbra! Oog i4en ser smashing ut, blir gøy å se når den ankommer :) 

Takk for det! Er en enorm tilfredsstillelse å se når alt er nytt og rent i alle fall. Grugleder meg til i4en kommer - gru som i at den kommer med feil seter og frykten for at ettermontering av X3 M setene ikke lar seg ordne. Da har jeg gått på maksimal skivebom. 

49 minutter siden, papertiger skrev:

Er det nye casterstag du har satt på? Originale oljefylte eller type Meyle HD med solide gummiforinger?

Ja, nye casterstag, støttestag, nivåsensorstag, indre- og ytre endeledd, nedre bærearmer og dempere med tilhørende tårnlager, gummimansjetter og belger. Alt i originale deler eller av Lemförder. Satser på at jeg ikke går for en skivebom der, selv om jeg kviet meg noe for at det ikke er original BMW.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.3.2023 den 8.06, ahj skrev:

Absolutt nydelig! :D 

Takker, André! :) 

5 timer siden, FransEirik skrev:

Er det plass til style 351 med disse bremsene?

3 timer siden, Ingvaldsen skrev:

M5 ble levert med 19" som vinterhjul 

Usikker om 351 passer, men som @Ingvaldsen er inne på, fikk man 19" til M5. Om dette er en "spesialfelg" med en gunstig utformet tønne eller om alle 19" passer, vet jeg ikke.


Et par bilder fra da den ble ferdig. Nå er den på firehjulskontroll og EU-godkjenning, så får bilen tilbake igjen til uka. Fryktet også en mindre perfekt høyde og klaring i hjulhusene med nye dempere, men dette synes jeg satt som et skudd. :)

313365AE-E86C-4A63-96FF-EF83178D28DC.thumb.jpeg.bf904bcd136de140c2f8d9071b026ba7.jpeg
762026F4-D58A-4085-8708-19E250AB4EED.thumb.jpeg.bb9d6d0b45da9d8109621c8d0a25c58b.jpeg

Vasket og behandlet deg som kunne behandles nå i farta i understellet, så får vi heller ta en ekstra nøye poleringsrunde av hele eksosen og det som er til våren. :) 
64462EA2-8CC9-4152-BA20-F07EB0E3806A.thumb.jpeg.72c5121dff3351760507622d03c80031.jpeg
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Saltkjelen changed the title to Min biltråd - F11 M550d Individual, G26 i4 M50 Individual, X5 30d & E61 525d prosjekt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...