Gå til innhold

Min biltråd - F11 M550d Individual, G26 i4 M50 Individual, X5 30d & E61 525d prosjekt


Saltkjelen
 Share

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, papertiger skrev:

Ellers er de like de M sport setene som leveres originalt i i4?

De er like men samtidig ikke, selve utforminga på seta er lik på X3M/G8*/I4 osv, men mønsteret og skinnet er helt annerledes på de to første jeg nevnte. Mye penere og eksklusivt :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, sveigis skrev:

Ser ut som en flott reise dette og bilen din tar seg godt ut der den står som vanlig Lasse 😊.

Men driver du med hest ?

Takk for det, Jan! Ja, turen var overraskende fin og til all for ventning ble det mindre hassle med lading enn jeg så for meg. Tror jeg skal prise meg lykkelig for BMW Charging-kortet, sånn at man slipper apper, sms-løsninger og all slags fanden oldemor. Med BMW Charging-kortet er det plug inn, swipe kort og gjør hva du vil. Neida, kun det tredje hjulet på vogna hos samboer. Noen har fire unger, mens vi har fire dyr. :) 

2 timer siden, BrokeBoi skrev:

Så en video av G82 med Adro bodykit her om dagen. Det er svært sjeldent jeg synes at et tredjeparts bodykit ser bra ut på noen biler, men akkurat på G82 synes jeg faktisk at det var en forbedring utover standard. Det hadde vært enda bedre om de hadde laget en dummy sensor i venstre grill for å oppnå perfekt symmetri.

Enig, tredjepartsløsninger gir ofte inntrykk av å være ettermontert. Bløtere linjer som ikke harmonerer etc., men her synes jeg dem har lykkes med eksakt samme linjeføring. Selv liker jeg fronten her godt, men hadde nok heller sett at grillen ikke hang sammen, men det kan jo løses med lakk i mellom grillene. En dummy-radar på den andre siden hadde gjort seg. :)

2 timer siden, papertiger skrev:

Er så utrolig lekker den i4'en. Helt riktig satt opp, og nå blir det vel enda bedre. Om jeg har forstått det riktig: den "eneste" grunnen til at du bytter seter er for å få ventilasjon i M sport setene? Og merino? Ellers er de like de M sport setene som leveres originalt i i4?

Ser ut som dere hadde en fin tur nedover til Cools. Er det slik å forstå at du kan bestille bilen fra forhandler med modifisering fra Cools i Nederland og Tyskland, med alle garantier intakt?

Mange spørsmål her :D

Takk for det! Neida, jeg stod mellom to valg; 1. kjøpe bilen med sorte M-seter og trekke om for-, bakseter og dørtrekk for €5 000 eller 2. kjøpe bilen med ønsket skinn, ettermontere M-seter og trekke om M-setene for €2 500. I mitt tilfelle fikk jeg tak i to M-seter med ventilering til kr. 17 000,- og når jeg så muligheten for å kunne få ventilerte seter samtidig, gikk jeg for denne løsningen. Ettersom seter fra X3 M også har riktig nakkestøttelogo, sparte jeg kr. 2 500,- der også. I tillegg stemmer jo da interiørfargen og skinnet med bilens VIN, noe den ellers ikke ville gjort om jeg kjøpte bilen med sorte seter. M-setene i G2x-G8x/G42/Gx-F9x X3/Gx-F9x X4 er mer eller mindre identiske, men med visuelle forskjeller som mønstret skinn på bla. F97 X3 M og F98 X4 M.

Ja, Cools er godkjent av BMW og gjør visstnok enkelte konfigureringer for BMW Individual. Nederlendere får ofte bil som går innom Cools før den blir utlevert fra forhandler senere. Alle garantier er intakt med Cools, men for skinnets del gjelder det nok om bilen er bestilt fra forhandler/fabrikk slik. Usikker hvordan det blir i mitt tilfelle ettersom jeg ikke har fabrikkspec på seter lenger, men den får bli den tid den sorg. :) 
 

2 timer siden, Snagg30 skrev:

De er like men samtidig ikke, selve utforminga på seta er lik på X3M/G8*/I4 osv, men mønsteret og skinnet er helt annerledes på de to første jeg nevnte. Mye penere og eksklusivt :) 

Ja, mønstrene i setene til G2x med merino, F9x X3 M/X4 M og 8-serie med merino er lekkert. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hærlig detaljnivå, irriterte meg noe grusomt at passasjersiden hadde fresa ut hull for knapper, når det kun var satt inn ett deksel. Her burde Bmw ha produsert eget deksel til rhd og lhd biler. Uansett best med memory på begge sider 😎 Er det noen grunn for at du droppet sølv ruteheisknapper m.m? Syns dette pynter opp veldig i g11en. ( Der er det dog mye mer forseggjort enn i4 ) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Skulebollen Viktig med litt detaljer! Ja, det er irriterende, men på en annen side gjør det jo ettermontering (all den tid det faktisk lar seg gjøre) vesentlig enklere og billigere. Ja, for mitt vedkommende falt det ikke helt i smak hvordan det var utformet. Jeg ønsket kun dørlåsknapper slik at det harmonerte med sølvlisten og jeg har vært inne på tanken om å montere multifunksjonstastene på rattet. Bakdelen er imidlertid at rattvarmeknappen da er sort, men den kan man muligens rettferdiggjøres med at rullehjulene er sorte slik at de går igjen. Men ja.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Da var man omsider hjemme igjen etter en liten helg i vakre Nederland igjen. Reisebrevsferdighetene har ikke bedret seg siden sist - snarere tvert imot; starter greit med tanken og så ebber det ut i ingenting, men det blir nå likevel en slags oppsummering for de som måtte ha interesse av å lese om det.

Opprinnelig var planen Kiel-Oslo hjem igjen, men da det timet dårlig i forhold til ankomst i Oslo ble planen endret til Hirtshals-Larvik for å ta natta på hytta i Sandefjord før hjemtur i dag. Etter hvert som timene gikk og det faktum at man ikke var i nærheten av å rekke fergeavgangen i Hirtshals kl. 22:15, ble det til ferge fra Puttgarden-Rødy med planlagt overnatting i Købehavn. Da nyhetene viste pågående skyting i København tok vi heller overnattingen i Malmø før man høvlet på Svenskekysten til Noreg.

Turen hjemover klokker dermed inn på 1 468km på ca. 27 timer og totalt syv ladestopp. Startet med 99% på tanken før vi fartet i og rundt Sevenum i Nederland til det store, firbente dyret og litt shopping på et par butikker. Ladet i 9 minutter Gladbeck i Tyskland. Neste ladestopp ble i Delmenhorst i Bremen på 48 minutter (samme sted som vi ladet på vei ned) hvor vi spiste og shoppet litt. Det tredje ladestoppet var i Lübeck hvor vi måtte tvinne tommeltotter i 16 minutter. Her skulle jeg nok planlagt litt bedre slik at man kunne ladet på fergekaien mens man ventet på fergen over til Rødby. Ettersom det ikke har blitt de alt for lange stoppene tidligere, var det nødvendig å juice opp litt i Rødby-traktene og tok derfor stopp på Farø. Laderen på Farø var infisert av typ 10-12 stk jævlig svære edderkopper, så da var det bare å spinne avgårde til det fjerde stoppet ved Stensved i stedet. Ladet i 30 minutter og satte på vekkerklokka slik at man fylt på litt etterlengtet søvn i kroppen også 00:30-draget. I Malmø var det lading kun 200 meter fra hotellet, så her ble bilen fulladet over natten som det femte ladestoppet. Det sjette ladestoppet ble rett før Gøteborg i omlag en halvtimes tid, mens det syvende ladestoppet ble tatt på Nordbysenteret mens det ble shoppet.

Fire av ladestoppene ble derfor tatt uten at "vi merket det", mens de øvrige tre har gått til do, drikke og litt strekk på beina. Helt innafor og langt bedre enn jeg hadde sett for meg, og stoppene har vært mer ønsket av folket om bord enn av bilen selv. På autobahn har det gått i 170-215 km/t, mens det i Danmark og Sverige har gått litt roligere for seg i 150-170 km/t.

Etter 4-5 timer på reis med tog og taxi i Tyskland og Nederland, var det sannelig deilig å se i4en igjen. :) 
4A42A249-C7E1-4CED-8F0F-3D6FE87CFEB6.thumb.jpeg.85f68bae9e50c5a8ea97d614e151feb1.jpeg


Jeg er kresen når det gjelder kebab og hater "curry-pepperkake-farse"-kjøttet som finnes over alt, men kebaben i Delmenhorst utenfor Bremen havner på topp 3. Det ser ikke spesielt koselig ut å spise ute i dette været, men bak oss var det knall blå himmel og 24 grader. Rakk såvidt å spise opp før første regndråpe kom. Helt greit at bilen også nesten ble fulladet på denne tiden. :) 
B357EF06-49CB-4322-BEA0-29C79B8580DE.thumb.jpeg.008f6e3b7c0b9c3120c06f61175d836c.jpeg
9DA4721A-AFCE-47D6-ACC5-86729C7DBA23.thumb.jpeg.ba02ffd6bb3d9333bb9fe97a9d72b201.jpeg

Føler jeg stort sett har ganske flaks med plassering på ferga. De som er redd for trange plasser bør prioritere å få senket bilen sin slik at en blir henvist til lastebildekk. :D
B58776E9-D6C4-4EB4-AA05-596EB55E9848.thumb.jpeg.e9a2ad0eee54e78974c2d6ab48f90115.jpeg

Vel hjemme var det på tide å prøve ut den nye kabelen til BMW-laderen jeg fikk kjøpt i Hamburg. Denne var ikke mulig å få bestilt til Skandinavia, så så mitt snitt til å skaffe den når jeg først var utenfor Skandinavia med bilen. Deilig at bilen nå blir fulladet på "kort tid" og ikke over halvannet til to døgn slik at var med vanlig stikk. 😂
4F2975A6-6ED8-46A6-9C4F-96303B72FF62.thumb.jpeg.881d5e2f6e87a508c228bdf0dbbbc6dd.jpeg
61814644-BDCE-47CD-87FE-3972F2321C8D_1_201_a.thumb.jpeg.484ea351e102cf07d30b33eb35e9520b.jpeg

Og til slutt noen bilder av resultatet.. :)
5E41AD24-4CDB-46AB-98D9-2EBC96284753_1_201_a.thumb.jpeg.ed25828073a4265def63111a65b929ef.jpeg
D5D6431E-D050-4500-85D2-2F50EB598752_1_201_a.thumb.jpeg.e9f2e9e6460465feab41275bbf45c0de.jpeg
F5BFC31D-6E22-40E1-9787-F2519EB6DC3C_1_201_a.thumb.jpeg.93f5a874e52529f2b5d73aa365284ed0.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Snagg30 skrev:

Innertier :) Helt riktig med brun seterygg! Er så lekkert når bilene er kledd i skinn. 

Takk for det. Ja, jeg angrer ikke på seteryggvalget for å si det sånn. Det er kanskje runde nummer to som blir det mest spennende og det som gir mest forandring, så det er bare å se frem mot det. :) 

13 timer siden, awt skrev:

Meget, meget bra. :)

Tror ikke du skal angre på at du tok deg dette «bryderiet».

...og jeg synes reisebrevene var informative og lettleste, så du må bare kjøre på med flere av de. 😎

Takk for det, Anfinn! Nei, angrer ikke på tid og kost med å få dette gjort, selv om jeg gjerne skulle vært foruten å dele opp prosessen i to. På en annen side har jeg jo noe å se frem til. Noe av frykten for å dele dette i to var prosessen med elbil opp og ned til Nederland, men når dette var så uproblematisk som det var blir ikke runde to noe stress. :) 

13 timer siden, fupsaker skrev:

Har ikke vært på insta på en stund og sett bilder, så gleden var stor da jeg trykket meg inn her. Grattis! Angrer på jeg ikke beholdt i4 og gjorde noe slikt med den..

Takk for det, Fredrik! Ja, skjønner godt at du angrer selv om det økonomisk sett var galskap å ikke selge. Du får kjøpe deg en i4 igjen så du får deilige touch-hendler igjen. :P 

13 timer siden, Fahad skrev:

10/10 😎

Takk for det! :) 

12 timer siden, papertiger skrev:

Meget bra resultat, innertier med setene! Og reisebrevet var veldig nøkternt og informativt, så skal ikke kimse av det. 

Takker! Hehe, det ble nå i alle fall en liten oppsummering av hvordan det er å kjøre elbil nedover. :) 

5 timer siden, sveigis skrev:

Dette ble rasende bra Lasse 😊

Og for meg som elsker farge på interiøret så ble dette 12 av 10 .🙏.

Takker, Jan! Skinn og farge gjør seg godt, så det skal bli bra å ta runde nummer to. :) 

4 timer siden, ahj skrev:

Nydelig reisebrev. Veldig fint å lese at elbil nedover ikke er noe som helst problem :D 

Setene ble helt fantastisk, det gledes å se disse live! 

I fare for å bli stemplet som "elbilfrelst", må jeg si at det fungerte langt bedre enn jeg hadde sett for meg. Det kunne riktignok kanskje vært hakket høyere toppfart, men selv med dagens toppfart var ikke det noe som engang lot seg kjøre i mht. trafikkmengden. Når over halvparten av ladestoppene i tillegg tas når bilen er parkert og man gjør andre ting, blir det straks litt greiere. :) 

Live ordner vi! :D 

4 timer siden, Marius2002 skrev:

Kanon 😎🙌 Godt å se at bilen fungerer og at den og elbilopplevelsen overrasker positivt. 

Takktakk! Ja, det hele har gått smertefritt og har vært en positiv opplevelse. Ekstra hyggelig er det jo når all ladingen ikke har kostet mer enn kr. 1 480,48,- heller. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...