Gå til innhold

Min biltråd - F11 M550d Individual, G26 i4 M50 Individual, X5 30d & E61 525d prosjekt


Saltkjelen
 Share

Anbefalte innlegg

Gå for krom, jeg synes det kler disse bilene bra. Sort kan være fint det også, men er litt oppbrukt av alle de som bare har satt på sortgrill, men ellers ruller rundt i en plain non M-sport bil på 17" 😉

Men du er modig som dropper skvettlappene. Er enig i at det ikke er så pent, men mattslitte kanaler og nedkanter av dørene er ikke mye pent det heller. På F10en hadde jeg ikke skvettlapper, men når jeg så hvor fort kanalene ble slitt så skaffet jeg meg det fort. Å lakke på nytt er jo heller ikke bare bare, det koster penger og risikoen for at det ikke blir bra/fargeforskjell vil alltid være der. I såfall så synes jeg folie høres ut som en god løsning 😀 Men det er din bil og da gjør du som du vil, folk vil alltid ha forskjellige meninger👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hater å si det, i og med at jeg selv har en svart BMW der ALT er svart (hvor oppbrukt er ikke det?!), men jeg må si meg enig med kromkantmenigheten her. Det ga et mer markant BMW-fjes i dette tilfellet. Og som @Saltkjelen så godt argumenterte for tidligere, det er krom rundt de fake blinklysa (latskapsarbeid fra BMW der...) og stripen på dørhåndtakene så de gjør seg ikke helt bort selv på en shadowlinebil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gentleman function på plass! Skal innrømme å si at jeg ikke helt har forstått hvorfor folk bytter baksiden av disse til den gamle typen? 🤔

IMG_9429.thumb.JPG.e19f9d1e4cd9777ae1965b5231f5d92f.JPG
IMG_1874.thumb.JPG.b0c5bf78cbd2aa05cf90011e8210ecd0.JPG

3 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Gå for krom, jeg synes det kler disse bilene bra. Sort kan være fint det også, men er litt oppbrukt av alle de som bare har satt på sortgrill, men ellers ruller rundt i en plain non M-sport bil på 17" 😉

Men du er modig som dropper skvettlappene. Er enig i at det ikke er så pent, men mattslitte kanaler og nedkanter av dørene er ikke mye pent det heller. På F10en hadde jeg ikke skvettlapper, men når jeg så hvor fort kanalene ble slitt så skaffet jeg meg det fort. Å lakke på nytt er jo heller ikke bare bare, det koster penger og risikoen for at det ikke blir bra/fargeforskjell vil alltid være der. I såfall så synes jeg folie høres ut som en god løsning 😀 Men det er din bil og da gjør du som du vil, folk vil alltid ha forskjellige meninger👍

Hehe, det blir chrome omramming, og så kan jeg heller gå for sort eller noe annet ved en senere anledning. Jeg er nok en av de som liker chrome, dersom det er riktig og på en gjennomført måte. Denne bilen lider dessverre av det velkjente sinkslippet på alle fire dører, så jeg kommer nok ikke utenom en lakkeringsrunde uansett. Èn ting er i hvert fall sikkert - ethvert resultat som medfører fargeforskjell vil krangles på helt til resultatet er bra. BMW dekker normalt sett ikke lakkering av tilstøtende flater, men dette skal BMW fint få betale for når de ikke greier å lage en bil som får sinkslipp etter under fem år.

2 timer siden, papertiger skrev:

Jeg hater å si det, i og med at jeg selv har en svart BMW der ALT er svart (hvor oppbrukt er ikke det?!), men jeg må si meg enig med kromkantmenigheten her. Det ga et mer markant BMW-fjes i dette tilfellet. Og som @Saltkjelen så godt argumenterte for tidligere, det er krom rundt de fake blinklysa (latskapsarbeid fra BMW der...) og stripen på dørhåndtakene så de gjør seg ikke helt bort selv på en shadowlinebil.

Jeg satser på at det blir bra, og både chrome, ferric grey og sort høyglans ville nok passet uansett ettersom dette hentes igjen flere steder på bilen. :) 

1 time siden, Ingvaldsen skrev:

ett alternativ til kromkant kan være å lakke kanten i sammefarge som m550d speilhus

Ja, absolutt, men på en annen side kunne jeg da like gjerne lakkert de sort høyglans. Jeg kjører nok med chrome i en periode, så får man heller vurdere å gjøre noe med det når man blir lei. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Saltkjelen skrev:

Gentleman function på plass! Skal innrømme å si at jeg ikke helt har forstått hvorfor folk bytter baksiden av disse til den gamle typen? 🤔

Digg! :D

Var baksiden på den nye med gentleman function blå eller hvit? Min kom fra en F01 og var hvit (min var blå), og jeg fikk ikke til å koble min til den. Selve pluggen var akkurat forma bittelitt annerledes som gjorde at den ikke gikk inn. Samme med en annen pre lci F11 jeg gjorde det på. Begge to var brukte fra F01 med eldre delenummere. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@///M-ini95 Den var hvit. Ja, kontakten som sitter i bilen har et styrespor ekstra, men dette er jo bare å kappe bort. Ettersom denne kontakten hadde tre styrespor, vil det fortsatt være helt umulig å sette inn kontakten feil vei med det ene fjernet. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk byttet rattdekselet i dag også. Jeg kviet meg litt for prisen på denne, men sett i ettertid var den verdt hver minste penny. Det originale rattdekselet er i plastikk og var noe knirkete når man tok på det, mens det nye er i skinn og helt knirkefritt. Blir nok til at jeg bestiller meg et nytt ratt også etter hvert så ting blir helt strøkent.

IMG_6881.thumb.JPG.34cf3fd2b3297c87b3d0c9f3cde40d87.JPG
IMG_5134.thumb.JPG.83c996488ed33c08887a820b26d3a2e2.JPG
IMG_4976.thumb.JPG.fa87a99ae64f1c2593436c68d0563f7f.JPG
IMG_0739.thumb.JPG.470f1e4e6e3fe6ea5b847e357490d7d3.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Tony Soprano skrev:

Hvor lenge lar du bilen stå uten strøm før du tar av Airbag ? Skal skifte ett ratt selv i morgen tenkte jeg og det ligger litt utenfor komfortsone 😅

Jeg venter til bilen sovner. Dette ser du enklest på lyset til girspaken eller på bagasjeromsbelysningen. Jeg lot førerdør og bagasjerommet stå til dette var slukket. Man kan selvsagt koble fra batteriet, men latskapen synes det er mer behagelig å la bilen sovne. :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Walkabout skrev:

Her må du nok bare bite i det sure eplet og gå for helsort grill, det ser mye bedre ut siden det visuelt skaper et inntrykk av at grillen er større :) Krom kunne funket om alt var krom (inkl. de doble rillene), slik de kom på blant annet M6, men det hadde jo blitt «feil» opp mot shadowline igjen.

Ble bra med UK solskjerm, det merket er jo faktisk enda mer fremtredende på LCI enn pre-LCI. Kanskje jeg må gjøre det samme!

Har du foreslått å foliere refleksene bak da? (biltema style) hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Walkabout skrev:

Det har jeg vettu! Blir nok Biltema-style reflekser bak på denne også ;) 

Jeg håper at veldig få velger den løsningen.. Jeg har ant like fetish som deg at det ser helt jalla ut med folie, som du synes det er uten folie... hehe.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Saltkjelen changed the title to Min biltråd - F11 M550d Individual, G26 i4 M50 Individual, X5 30d & E61 525d prosjekt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...