Gå til innhold

Tråden om BMW-nyheter/rykter/snakk etc.


awt
 Share

Anbefalte innlegg

Er det for mykje å be om en elbil som ikkje ser ut som et kjøretøy frå star Wars? Taycan og evt audi e tron ser jo faktisk ikkje så verst ut. Men bmw med i3 (som er helt forjævlig stygg) og no det der, Great banter. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo mer jeg ser av i4, jo mer liker jeg helheten, ser ut som en miks av minimalistisk eleganse parret med En god dose inspirasjon hentet fra model 3, resultatet ser spennende ut!
Håper vi får vite mer snart, innstegversjonen blir nok 60kwh samt effekten fra IX3, i en RWD pakke, men hva med prisen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det ser spennende ut, gleder meg til å se på videoene i kveld. Kan være interessant å bytte i3'en i en slik når den kommer hvis den kommer i en basic utgave med litt mindre batteri og RWD.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Ron Jeremy skrev:

Jo mer jeg ser av i4, jo mer liker jeg helheten, ser ut som en miks av minimalistisk eleganse parret med En god dose inspirasjon hentet fra model 3, resultatet ser spennende ut!
Håper vi får vite mer snart, innstegversjonen blir nok 60kwh samt effekten fra IX3, i en RWD pakke, men hva med prisen?

Jeg er helt enig og jeg tror at BMW har en vinner hvis prisen er riktig. Temmelig mange har ventet på at BMW skulle komme på banen med denne bilen (i3 teller liksom ikke helt selv om den absolutt er en fin elektrisk bil) og jeg tror at i4 vil endre markedet for litt mer kostbare elektriske biler. Plutselig er ikke Tesla alene mer i dette segmentet og akkurat det fenomenet skal bli veldig spennende å følge. Jeg tenker at mange kritikere av Tesla og elektriske biler generelt hurtig vil endre deres mening.

På den annen side - hvis i4 blir så bra som antydet i videoene hva da med f.eks 3-serien (med og uten hybridløsning)? Entusiastene vil helt sikkert markere et sterkt skille mellom teknologiene kontra tradisjonell kjøreglede, mens de fleste ganske sikkert vil være mer pragmatiske og endringsvillige. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke vært spesielt keen på elbil før, men denne er den første jeg har fått litt ordentlig lyst på. Særlig i den røde varianten de viste først. Den lanseringsfargen, kombinert med de rare hjulene, gjør det litt snodigere enn jeg tror det blir når den leveres i for eks mørkeblå og med skinn istedenfor møbler fra Choice-hotellet The hub. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Fredrik skrev:

På den annen side - hvis i4 blir så bra som antydet i videoene hva da med f.eks 3-serien (med og uten hybridløsning)? Entusiastene vil helt sikkert markere et sterkt skille mellom teknologiene kontra tradisjonell kjøreglede, mens de fleste ganske sikkert vil være mer pragmatiske og endringsvillige. 

 

I Norge vil nok mange som velger 3 serie heller velge I4, men i resten av verden så kommer nok 3-serien fortsatt til å være BMW sin viktigste modell. Jeg tror heller det økende fokuset på SUV utgjør en større trussel mot 3-serie salget internasjonalt. Men jeg er redd i4 kommer til å bli dyr, såpass dyr at den blir uaktuell for mange av kundene til Model 3 f eks. Vi kjenner jo BMW og priser...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal de forandre på alt nå? Hva var galt med svart bakgrunn slik de har hatt i 100 år? De kødder jo til en av verdens sterkeste og mest kjente merkevare. Nå klør de for mye i fingrene etter å gjøre forandringer, dette blir for desperat. De kan heller bruker penger og energi på å forske litt mer på merkevare bygging...kanskje headhunte ett par merkevare byggere fra Mercedes.

De kan fint tukle til en tradisjonel merkevare verd mange milliarder kroner...men å lage Touring utgaver av M3 og M5 det kan dem ikke. Da de har tradisjoner å ta vare på plutselig.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Fredrik 90 skrev:

Skal de forandre på alt nå? Hva var galt med svart bakgrunn slik de har hatt i 100 år? De kødder jo til en av verdens sterkeste og mest kjente merkevare. Nå klør de for mye i fingrene etter å gjøre forandringer, dette blir for desperat. De kan heller bruker penger og energi på å forske litt mer på merkevare bygging...kanskje headhunte ett par merkevare byggere fra Mercedes.

De kan fint tukle til en tradisjonel merkevare verd mange milliarder kroner...men å lage Touring utgaver av M3 og M5 det kan dem ikke. Da de har tradisjoner å ta vare på plutselig.

 

Ikke bli hysterisk Fredrik! Dette kan da umulig være så gæli? 
Dessuten er dette 6 generasjon BMW emblem, det har altså vært 5 ulike versjoner tidligere.

i brandingen er uansett bedre enn EQ, e-tron og mye annet.
Dessuten, det blir flere og heftigere endringer fremover, dette er bare begynnelsen, så len deg tilbake og nyt turen.

Det har også vært M5 touring i både E34 og E61 versjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Skal de forandre på alt nå? Hva var galt med svart bakgrunn slik de har hatt i 100 år? De kødder jo til en av verdens sterkeste og mest kjente merkevare.

Kjøper du en sort bil blir bakgrunnen på rondellen også sort... :P

Hmmm... hvis du derimot kjøper en gråmetallic bil er jeg redd for at rondellen kanskje blir litt blass/udefinert. Eller kanskje ringen rundt og skriften dermed f.eks blir sort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, isolert sett synes jeg vel kanskje ikke logoen var så ille, men jeg er nok litt enig med @Fredrik90 om frustrasjonen rundt alle endringer om dagen. Jeg tror nok man hadde vært langt mer positiv til denne type endringer om det var en av få, men denne føyer seg bare i rekken av en mengde varemerkeendringer og utvanninger. Selv forstår jeg ikke trenden med sånne "paint"-logoer slik både BMWi, BMW og M nå er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...