Gå til innhold

Tråden om BMW-nyheter/rykter/snakk etc.


awt
 Share

Anbefalte innlegg

BMW iX3 er en bakhjulsdrevet SUV kun amerikanere og et "fåtall andre" ønsker. Hva gjør så BMW NA? Vel, de bestemmer seg for å ikke selge iX3 i USA. Vi sitter derfor igjen med en bil ingen vil ha. BMW på sitt beste.. :lol:

https://www.autonews.com/sales/finicky-american-demand-changes-path-bmws-crossover-ev

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

1 time siden, Saltkjelen skrev:

Ja, jaa, jaaaaaa! (foruten at det ikke lenger vil være V8 og V12 :()

https://www.bmwblog.com/2020/03/18/bmw-confirms-all-electric-7-series-model-is-coming-bmw-i7/

BMW-7-Series-Facelift-sketches-06.jpg

Jeg skal like å se BMW selge en 7-serie i USA, Midtøsten og Kina uten ett V8 alternativ 😂 Men diesel, som egentlig er en Europa greie det skal den ha 🤪

51 minutter siden, Daniel. skrev:

G22-4-Series-Coupe-Grille_SB18046.jpg?w=

Spent på om jeg blir vant til disse nyrene 🤔

Jeg lurer på, bare lurer om jeg kan bli vant til den grillen med skiltet som på tvers på en måte toner ned det hele litt🤔 Jeg er i utgangspunktet veldig skeptisk til at skiltet skal stå på tvers av den store grillen, men kanskje det virker med sin hensikt og toner det hele ned litt 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke noe ihuga Amcar fan @Fredrik 90, men jeg følger litt med på noe av det nyere, spesielt diesel. Men det ser ikke ut til at overgang til v6 i eks f150 raptor har blitt til et reelt problem salgstall? Ja, jeg vet, to helt forskjellige biler. Men jeg tror den typiske kjøperen av "dyr f150" er minst like opptatt av, og dermed representativ, for v8 mantraet der borte. Hva tenker du? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, TRF skrev:

Jeg er ikke noe ihuga Amcar fan @Fredrik 90, men jeg følger litt med på noe av det nyere, spesielt diesel. Men det ser ikke ut til at overgang til v6 i eks f150 raptor har blitt til et reelt problem salgstall? Ja, jeg vet, to helt forskjellige biler. Men jeg tror den typiske kjøperen av "dyr f150" er minst like opptatt av, og dermed representativ, for v8 mantraet der borte. Hva tenker du? 

Greia med F150 Raptor er jo at dette er ett nisjeprodukt som ingen andre produsenter har noe fullverdig alternativt. Da stiller ting seg litt annerledes synes jeg, da kan folk svelge at den er en V6er da bilen ellers er unik og går som ei kule. 

Mulig jeg tar feil, men det er jo markedene i Midtøsten og Kina som først og fremst er årsaken til at BMW velger å beholde V12ern ut G11 sin levetid. Å skulle fjerne denne og V8ern i løpet av få år tror jeg disse markedene vil finne det vanskelig å svelge. Nå er ny generasjon av S klassen klar til neste år, denne vil legge lista for hvordan luksusbiler vil være på 2020 tallet. Kommer denne med V8er så kommer også 7-serien med det 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Daniel. skrev:

G22-4-Series-Coupe-Grille_SB18046.jpg?w=

Spent på om jeg blir vant til disse nyrene 🤔

Noe slo meg da jeg så gjennom bildene her: https://g20.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=1633309&fbclid=IwAR1w_gVLCgv0Btpfop2OKKHKhoARm5bVfHWgpw4y7znHFIpKyv8LidMOaLk#lg=1747&slide=13

 

Tenk om BMW kødder med hele verden mtp grillen? :lol: Stusser i utgangspunktet på at de markerer og fremhever "diamantene" under skiltet og ikke resten. Kan dette bare være et spill for å lage synsbedrag? Er jo ikke noe stress for de å lage en fake nedre grill å lime på. 

Endret av StigJ
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, StigJ skrev:

Noe slo meg da jeg så gjennom bildene her: https://g20.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=1633309&fbclid=IwAR1w_gVLCgv0Btpfop2OKKHKhoARm5bVfHWgpw4y7znHFIpKyv8LidMOaLk#lg=1747&slide=13

 

Tenk om BMW kødder med hele verden mtp grillen? :lol: Stusser i utgangspunktet på at de markerer og fremhever "diamantene" under skiltet og ikke resten. Kan dette bare være et spill for å lage synsbedrag? Er jo ikke noe stress for de å lage en fake nedre grill å lime på. 

Den tanken har faktisk slått meg også 😂 Tenk for ett mediestunt det hadde vært, BMW hadde jo dradd massiv publisitet på å dra en sånn spøk.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Fredrik skrev:

@Saltkjelen Deler Audi e-tron GT og Porsche Taycan plattform? Jeg synes at de overordnede dimensjonene og formene minner mye om hverandre.

Det vet jeg ikke, men jeg blir ikke overrasket hvis det er tilfellet. Både Porsche Taycan og Audi e-tron GT vinner definitivt "Gran Coupe"-konkurransen mot i4. :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil vel si at det er ganske nærliggende å anta at e-Tron og Taycan vil dele platform.

Eller så vil jeg vel tro at disse to vil komme til å koste en hel del mer enn i4 og i såmåte være mer eksklusiv med sitt coupe konsept :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...