Gå til innhold

Tråden om BMW-nyheter/rykter/snakk etc.


awt
 Share

Anbefalte innlegg

2 hours ago, Otis said:

Dette har vært diskutert/nevnt før.

Kan det være så enkelt at de designer bilene mer for det fjerne østen? De selger jo ekstremt bra der borte.

Og siden G05 er ganske så flott, men ikke selges noe mye av der borte så ble den designet som en BMW bør være.

Ja, definitivt. Å designe bilene for det området de har størst økning og/eller mest salg blir jo gjort av de fleste. Lexus f.eks, de har jo tradisjonelt en sterk merkevare i USA, og det merker du på bilene om en sammenligner de med europeiske konkurrenter. De selger vel da også mye bedre enn disse i nettopp USA. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel det at sluttproduktet ikke alltid lever opp til forventningene. G3x lci er en flott bil, kanskje den fineste i klassen? men  likevel skjønner jeg at flere likevel hadde forventet litt mer. Nye 4-serien liker jeg også godt, vokst på meg, men også her skjønner jeg at det blir diskusjon-> Bare se på den! Det er langt fra alle som er BMW-entusiast her inne, men som er et stykke over middels interessert i bil hvor BMW er den produsenten som gir best totalpakke. Det må være innafor og saklig kristisere og lige så rose detaljer/ferdig produkt på bilene BMW slipper. Er man likevel BMW-entusiast så er det lov å være misfornøyd med noe som BMW gir ut og samtidig gi ros til andre merker.

De færreste her tror jeg likevel vil bytte merke. Det er igrunn bare Audi med quattro og Porsche som da kan være aktuelt om BMWs egenskaper verdsettes. Mercedes er for pensjonister, og før jeg blir angrepet så var det en pensjonist som sa det til meg. Han hadde en passe strøken AMG og kom bort til meg da jeg hadde E91en. Synes jeg hadde en fin bil og fortalte at han kjørte MB, men det var kun for pensjonister. Han fortalte meg han hadde gitt beskjed til sin sønn at han måtte holde seg til BMW og Audi frem til passerte 60år :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært litt ambivalent ifht 4 serien til nå. Liker ikke taklinjen, liker baken, liker også etterhvert fronten og grillen.

Men det er mer for at de har våget, enn å feige ut med en «G30 LCI», som de åpenbart valgte å gå opptråkkede stier med.
Dette er noe nytt, det er ukjent, vulgært, men det er ikke feigt, pusete eller pysete, aka Audi - for det gir jeg tommel opp, de våget. Så får vi se om de «vinner».
 

Endret av Ron Jeremy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kommer sikkert til å venne seg til denne til slutt også. Jeg har tross alt endt opp med i3 som når den kom var noe av det styggeste jeg hadde sett...

Hadde vært interessant å se den uten skilt foran.

Men store nyrer kan løses langt mer elegant enn dette. Bare se på dette 5 år gammelt konseptet...

bmw-could-build-the--8_800x0w.jpg.cf80d2958b8777c670a8f60160e81593.jpg

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.6.2020 den 20.25, Saltkjelen skrev:

Jeg har latterkrampe. BMW lanserer ny forklaring på forkortelsen sin - Big Money Wasted.

[...]

Fyyfaen, dette får en til å savne Chris Bangle. Fytti helvette hva skjer i designavdelingen om dagen? Er de på konstant studietur til Amsterdam eller??!!Fyf...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, store griller i seg selv gjør ikke så veldig mye, men det må ha en viss harmoni. Selv mener jeg det todelte grilldesignet til BMW umuliggjør bruk av vertikal grill ettersom skiltet aldri vil få en fin integrasjon. På Audi fungerer integrasjonen fint ettersom det er én grill. For mitt vedkommende har jeg ingen problemer med grillen på G1x 7-serie LCI, G05 X5 eller G07 X7 - her hører den massive grillen hjemme og gir bilen(e) skikkelig pondus. Jeg liker også 3.0CSL Hommage-konseptet, og hadde gjerne sett at G22 4-serie hadde vært noe i nærheten av dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja CSL Hommage konseptet viser at store griller kan løses på en bra og tøff måte. Dessverre så valgte ikke BMW den løsningen 👎

Når det gjelder 7-serie LCI så synes jeg at den store grillen kun funker i kombinasjon med M-sport. Møtte en 7er LCI på E18 i dag faktisk, en Luxury line og det ser ikke bra ut med den digre kromgrillen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alpina er jo de nye heltene innen bmw for meg. M, hva er det liksom? Når Alpina klarer å ta et så grisestygt utgangspunkt og få det så lekkert, bare med enkle detaljer, er smått utrolig :)

Man kan jo bare håpe og be om at en b4s versjon av mye 4 serie kan rette opp en del på fronten. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøper ikke ideen om generisk design. Det er jo det motsatte av merkevarebygging og gjenkjennelseseffekt. Ingen med bestått kurs i markedsføring vil foreslå en slik strategi. Hvorfor har Coca Cola denne særegne flaskeutformingen? Har flasken en annen utforming i Asia? Nei, samme utforming, samme farger og samme smak. Hvorfor finnes brus i ulike smaker i det hele tatt, hvis en generisk smak er det som bør selge best?

Nei, det er først og fremst prisen som gjør at andre merker foretrekkes fremfor BMW. Man vil gjerne ha en bedre bil, men budsjett og fornuft setter grenser. Hvis salg er drivkraften, så må BMW ned på en "generisk kvalitet" på produksjonen.

Det BMW har gjort de siste årene, er et trist skue. Jeg også gløttet til sidegutten da vi tegnet på barneskolen, og jeg følte min egen fantasi ikke strakk til. Men det er så trist når det er den beste som rammes av svikt i selvtilliten. Den alle ser opp til, blir den som forkaster det gode i seg selv og aper etter de ringere produktene. Skoda, Golf og Volvo (nye 1-serie minner om Volvo). Hvem hadde trodd BMW skulle bli den som kopierte disse. Dette er som om Munch skulle glemme hvem han var og begynne å kopiere tilfeldige gatetegnere.

Kvaliteten er der enda, det er grunn nok til å kjøpe en BMW. Men man kjøper ikke (ny) BMW lenger fordi man liker designen bedre enn andre biler.

Endret av Basse Lusk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...