Gå til innhold

Tråden om BMW-nyheter/rykter/snakk etc.


awt
 Share

Anbefalte innlegg

Rendering av nye Golf R, jeg mener M5, som visstnok skal avdukes denne måneden basert på tidligere spionbilder, LCI G3x, samt Markus Flasch sin sneak peek på insta. Man kan vel anta at denne renderingen er svært nærme det som vil bli lansert. 
 

2021-bmw-m5-facelift-rendering.jpg

BMW-M5-Facelift-rendering-03.jpg

2021-bmw-m5-lci-teaser.jpg

BB1455AA.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer jo en CS utgave også, enda lettere og med enda mer hestekrefter. Siden hestekrefter og "Bragging rigths" er det som selges mest i denne klassen så er jeg spent på hva de henter ut av den. Ser noen spekulerer i 650 hk, men jeg tror ikke vi er der oppe, 635 hk kanskje.

Det blir uansett ett udyr!!😎

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Daniel. skrev:

Virker ikke som Arteon selger noe bra heller? Har knapt sett noen her i Bergen i hvertfall.

Kan sikkert telle på én hånd hvor mange jeg har sett 😂

De tas ikke inn til Norge lengre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, Fredrik 90 said:

Det kommer jo en CS utgave også, enda lettere og med enda mer hestekrefter. Siden hestekrefter og "Bragging rigths" er det som selges mest i denne klassen så er jeg spent på hva de henter ut av den. Ser noen spekulerer i 650 hk, men jeg tror ikke vi er der oppe, 635 hk kanskje.

Det blir uansett ett udyr!!😎

 

Hvor mye er egentlig  nok?

Jeg er veldig glad i biler som involverer føreren, biler som er morsomme, biler som gir det lille ekstra. Biler som krever det  lille ekstra - som kommuniserer at "jeg respekterer deg og dine ønsker, men hiver deg i grøfta hvis du prøver deg!"

Ikke meningen å høres gammeldags ut, men personlig savner jeg et litt mer aggressivt BMW, ikke et Audi-light.

BMW har blitt så i overkant tysk, sedat, overvektig og kjedelig at det bare blir dritkjipt. ihvertfall for noen av oss. 

So What? 600 hester meg her og 600 hester meg der. Det hjelper ikke med Autobahn-monstere hvis selve bilen er dritkjedelig? Det kan umulig bare være meg som føler dette med moderne BMW og de fleste moderne tyske produsenter generelt. 

 

Endret av Werther
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 hours ago, Saltkjelen said:

Jo, at markedsavdelingen må finne på noe nytt er jeg enig i, men jeg er helt sikker på at de som kjøper denne bilen (eller BMW for øvrig) foretrekker at noen elementer fortsatt er gjenkjennbare. Med horisontale riller, manglende hoffmeisterkinck etc., begynner vi å snakke om at merkevaren stadig vaskes ut/blir mindre synlig.

Her er for øvrig et bilde av fronten til M3/M4. Legg merke til hvor "lekker" fronten blir om bilen blir utstyrt med ACC. Da kommer radaren i den ene grillen, og det ser ikke ut til at denne får horisontale riller over seg. Ergo blir fronten fryktelig usymmetrisk.

attachment.php?attachmentid=2330130&d=15 

Fyf her er det bare å laserscanne festene, designe nytt og produsere nedtuning sett 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, Werther skrev:

 

Hvor mye er egentlig  nok?

Jeg er veldig glad i biler som involverer føreren, biler som er morsomme, biler som gir det lille ekstra. Biler som krever det  lille ekstra - som kommuniserer at "jeg respekterer deg og dine ønsker, men hiver deg i grøfta hvis du prøver deg!"

Ikke meningen å høres gammeldags ut, men personlig savner jeg et litt mer aggressivt BMW, ikke et Audi-light.

BMW har blitt så i overkant tysk, sedat, overvektig og kjedelig at det bare blir dritkjipt. ihvertfall for noen av oss. 

So What? 600 hester meg her og 600 hester meg der. Det hjelper ikke med Autobahn-monstere hvis selve bilen er dritkjedelig? Det kan umulig bare være meg som føler dette med moderne BMW og de fleste moderne tyske produsenter generelt. 

 

Det pågår en hestekreft krig mellom BMW M, MB AMG og Audi RS. Det er om å gjøre å ha den bilen med mest hestekrefter som gjør 0-100 på kortest tid. Dagens generasjon bilkjøpere i dette segmentet, med økonomien på plass er veldig opptatt av dette. Sterkt fyrt opp av media, sosiale medier og typiske You Tube tester som Carwow. Ingen vil ha bilen som bli frakjørt av konkurrentene, da har man kjøpt feil produkt. Dette er en ganske syk utvikling, men produsentene har ikke annet valg enn å følge med på leken. 

Personlig så føler jeg at man ikke trenger noe mer enn 400 hk i en bil, avhengig av størrelse naturligvis. Her var og er E39 M5 helt perfekt, med E60 M5 så begynte ting å ta litt av...og vi er der vi er i dag 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Werther

Ser absolutt hva du mener. Men det er litt interessant at du som mange andre mener dette uten og ha faktisk erfaring? Ordet "autobahn" cruiser på en m3 tyder jo på at du er litt bortreist..

Jeg gikk fra e36 m3 3.2 til f80 m3. To helt vidt forskjellige biler. Liten Snerten e36 med råeste gassrespons jeg har vert borti. Til stor tung f80 med "automat" 

Savner til tider manuell og den analoge følelsen man får med det. Men herregud hvor rå girkassen er på f80! Og man kan jo kjøpe en ny M bil med manuell isåfall.  Og når man ligger i sladd med 285/30/20 hjul og momentet fra en twin turbo drar bilen fremover er helt rått.

Og på nurburgring, kunne ikke fått råere opplevelse enn med F80. En kjøremaskin så til di grader som parkerer e36 både på lekenhet, mestringsfølelse osv. Tok meg mye lenger tid og lære meg f80 vs. e36. Og jeg ligger milevis fra å benytte meg av potensialet i bilen på en f80 vs e36. 

Tok meg ett år og begynne og merke hvor god/artig f80 faktisk er.

Det er hovedsakelig en tilvenningsak. Og jeg garanterer du ryker raskere av vegen med f80 enn med e36, bare du bruker den😬

Lyden er dog en helt annen verden på en god gammel s50b32 😁

 

Endret av Skulebollen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

F80 er helt klar en bil man må lære seg å mestre. De første kilometerne skremte den nesten vettet av meg, men etterhvert så lærer man bilen å kjenne. Og da er den faktisk overraskende forutsigbar, aldri før har jeg kjørt en bil som gir deg større mestringsfølelse. Rå kjøremaskin når man først lærer seg å utnytte bilens potensiale riktig.

Som sagt, jeg tror nesten man må ha prøvd det for å forstå det 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjøpt ny 520 d.  Det blir min femte 5 serie stasjonsvogn.  Fikk et antatt godt tilbud på en demokjørt 2020 mod.  Det som var største positive overraskelse er at det står en såkalt "mild hybrid" motor der.  Med hele 11 hk. 😀.  Men etter sigende så skal denne kunne redusere forbruket med så mye som 10 %.  Det som forbauser meg litt er at det er så få som vet om at dette har kommet inn i  520 d fom. 2020.  Opplevde at ikke engang alle selgerne kjente til den.  Egentlig en liten revulusjon spør du meg

Skal få bilen om 1 - 2 uker.  Det gledes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...