Gå til innhold

Tråden om BMW-nyheter/rykter/snakk etc.


awt
 Share

Anbefalte innlegg

 

19 minutes ago, Fredrik said:

Hmmm... spesielt er vel det rette uttrykket og ingen forholder seg nøytrale til en slik prominent grill. Noe som helt sikkert også er meningen i dagens ganske diffuse/oppbrytende bilmarked. Hva gjør man ikke for å få oppmerksomhet? På den annen side har grillen klare historiske trekk, men jeg er redd for at dette går litt over hodet på de aller fleste i dag.

De fleste er vel åpen for forandring men når de blir så store og langt fra det folk er vant til så blir reaksjonen negativ. 

Husker CSL Hommage ble tatt godt imot. 

Screenshot_20200827_150213.thumb.jpg.676dac3e6623e5f8260b8e645b928827.jpg

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, mslello skrev:

Denne blir nok ett vanlig syn, kunne jo vært X1 ;) image.png.bc8c01f51831d990915703bd1b7e5a3a.png

Året etter denne så ja. Sommeren 2022 var det ikke? Blir sikkert forsinket. Trodde denne ville blitt billigere, ID4 og etron kommer jo også med dette understellet straks. Blir spennende å se pris på disse, trist å se IX3 mot konkurrentene, men inext er nok mer spennende, men frykter denne blir altfor dyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Walkabout skrev:

Med den grillen der så må jo dette regnes som BMW-nyheter :P 

Hehe, joda jeg skjønner hva du mener. Men du skjønner sikkert hva jeg mener også 😉

Men jeg skal likevel like å se hvor mange av dere som nå heller kommer til å kjøpe Skoda siden de likevel likner så mye på BMW

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutes ago, Fredrik 90 said:

Hehe, joda jeg skjønner hva du mener. Men du skjønner sikkert hva jeg mener også 😉

Men jeg skal likevel like å se hvor mange av dere som nå heller kommer til å kjøpe Skoda siden de likevel likner så mye på BMW

Bare å kjøpe en superb, bytte logoer og VOILA! Du har en 5 serie 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isolert sett et ok design. Den ser ikke ut som en typisk elbil. 

Når man ser hva man får for pengene så er det jo nå enkelt å velge skoda foran bmw for mange. Begge utstråler samme look og mange tror nok de koster like mye. 

Men for bmw kjennere så vil jo de indre kvalitetene ikke være sammenlignbart mellom skoda og bmw selvfølgelig. 

Superb iv gir mye hybrid og plass for pengene. Det klarer ikke 530e touring å matche. Man må doble prisen. Og 330e er en del mindre i plass og likevel dyrere. Jeg tror det handler om budsjett. Har man maks 500k å bruke så finnes det ikke en bmw pr i dag helt enkelt (som ikke heter i3) Enyaq som ren elbil har man jo en del besparelser i det daglige, spesielt om man bor i ferge/bomsamfunn. En Enyaq koster vel rundt 550k og er sånn sett mye for pengene. Selv om Polestar2 er en bedre bil til den prisen (sett med kjøreegenskaper i fokus), så er det ingen tvil om at få om ingen leverer samme pakke som Enyaq på plass, oppreist sittestilling, pris/rekkevidde. 

Den vil nok selge godt, men forsinkelsen på 1 år er jo en liten krise.... Tenk alt det Polestar og Tesla får solgt ut på markedet før Skoda kommer til i 2022. I tillegg ser Nissans Ariya spennende ut. 

Det er en bmw tråd, men ingen er vel større kritikere enn man selv, i dette tilfellet bmw sine forum. Og bmw har ikke så mye å komme med lenger, så da synes jeg det er helt ok å snakke om konkurrenter til bmw :)

Tenk så fint det vil være å fortsette å bruke bmw som klassiske sommerbiler og banebiler, mens man kan bruke melk å brød biler i det daglige fra andre produsenter :)

 

 

Screenshot_20200902_104955_com.google.android.youtube.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Hehe, joda jeg skjønner hva du mener. Men du skjønner sikkert hva jeg mener også 😉

Men jeg skal likevel like å se hvor mange av dere som nå heller kommer til å kjøpe Skoda siden de likevel likner så mye på BMW

Trudde aldri jeg skulle oppleve det, men jeg vurderer faktisk å kjøpe Skodaen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, ogee1 skrev:

Trudde aldri jeg skulle oppleve det, men jeg vurderer faktisk å kjøpe Skodaen.

Da ville jeg gjort det, for ett godt kjøp er det helt klart. Når man har bestemt seg for å kjøpe elbil, og det er kun elbil man skal ha (det vil si man avskriver alle de geniale lade hybridene på markedet) så er dette uten tvil ett godt kjøp. Men slik jeg ser det da, om jeg kan få lov å komme med min mening uten at enkelte her skal tolke det som at det er fasiten for alt. For meg så handler bil og bilkjøring om noe som er litt spennende, du skal få godfølelsen i det du setter deg inn i interiøret. Når du parkerer bilen og går bort fra den, så skal du snu deg ett par ganger for å se på bilen. Du skal kjenne litt på at en kjøretur gjerne kunne vart litt lenger, kanskje bare ta deg en liten omvei på vei hjem fra jobb. Og bare det at man har lyst til å ta seg en kjøretur på måfå, bare fordi man har lyst til å ut å nyte bilen og en veistrekning. Dette er kjøreglede og eier glede, det finner du stort sett i alle BMW da de appellerer til de sansene våre. Slikt kan du bare glemme i en Skoda, VW, Peugeot, Volvo osv. Men er du klar for at en bil kun skal være ett praktisk fremkomstmiddel som tar deg fra a til å, da blir du fornøyd med en Skoda...men glem alt som forbinder glede med bilkjøring :) 

Så vil kanskje noen komme inn fra siden å si at jeg vurderer å ha en godbil i tillegg, og det er jo en glimrende mulighet (og unnskyldning) for å kjøpe elbil som hovedbil. Men det jeg setter pris på er å kjenne på kjøregleden selv på en enkel tur til butikken eller til jobb, det å måtte kjøre til butikken for å kjøpe melk skal være helt ok. Jeg har nå kjørt Mondeo som firmabil i tre år, og selv om det er en suveren bil som jeg ble veldig glad i så dreper en sånn bil bilinteressen din. En tur til butikken eller en tur til Oslo blir ett ork, fordi det er ikke noe følelser inni bildet. Og det er årsaken til at jeg nå har kutta firmabil og kjører egen BMW på fulltid igjen...jeg digger det :) Godt man er forskjellig sier bare jeg, og kan ta ulike valg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Saltkjelen skrev:

Og med iNEXT (iX?) ser det ut til at BMW dropper det velkjente coronaringdesignet totalt. <_<

Her ser lysdesignet ut til å være inspirert av Mercedes, der kjørelyset nå er en stripe i toppen og som vender langs kanten på grillen.

2022-BMW-iNext-spy-shots-15.jpg
2022-BMW-iNext-spy-shots-22.jpg
 

Har et snev av håp om at denne bilen skal være et ok tilskudd til BMW sin etterhvert utflytende og ufokuserte portefølje. 

Mtp lysdesign så har jeg gitt BMW opp, det kan neppe bli verre en VAG style ala G30 LCI.
At nyrene er som på 4 coupe er bare mer av det samme, jeg skjønner de som ser på Skoda.

Bilhold og eierskap er i sterk endring, man mister fokus og det blir bare en gjenstand - et hav av grått.

Entusiastbil er aktuelt etterhvert. Men som en ren familiefrakter fra BMW, blir man stadig påminnet hvor lite minneverdig epoke BMW nå er i, det er langt mellom perlene.
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...