Gå til innhold

Tråden om BMW-nyheter/rykter/snakk etc.


awt
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg føler meg ganske trygg på at BMW ikke kommer med slike lykter som på photoshopen over her. Men neste 7-serie vil nok få lavtsittende lykter, jeg håper BMW løser dette på en elegant måte. Det 7-serien nå trenger er ett design med særpreg, de trenger en ny og vulgær utgave av E65. Etter flere år med generisk, men akk så elegant design så tror jeg det er på tide at 7-serien skaper litt "oppstyr". Å smelle digre griller på ett eksisterende design gir ett oppstyr som BMW ikke var tjent med (G11 LCI)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, fupsaker skrev:

Spør muligens dumt, men scmarc150 delte et bilde av et instrumentcluster på Instagram, der det stod M2CSL. Noe hold i det? Og siden M2 CS omtrent akkurat er lansert, er det sannsynlig?

Jeg har kjent Marc Rutton i halvannet tiår. Lidenskapelig Lego Star wars samler, Mini kjører og har også en blå kraftig modifisert M2. Han er dypt inne i bilverden, skriver bl.a for BMW blog og holder på med egne prosjekter. Nettopp ferdig med et Mini prosjekt og  det du nevner, er også et tilsvarende prosjekt basert på M2. Men la oss håpe det kommer noe mer etterhvert.

 

Ang ny 7’er å kontroverser. Det sies at X8 og 7 serien skal få doble overliggende frontlykter. Jeg håper BMW kan lage noe elegant og bruke eksisterte klassiske formspråk fremfor outrerte smakløse «moderne» vrier. Men det er kanskje bare meg?

Endret av Ron Jeremy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, fupsaker skrev:

Spør muligens dumt, men scmarc150 delte et bilde av et instrumentcluster på Instagram, der det stod M2CSL. Noe hold i det? Og siden M2 CS omtrent akkurat er lansert, er det sannsynlig?

Ikke godt å si, ser også han skrev "Only 7 days to go" under bildet også. Mulig de kommer med en CSL bare for å klemme det siste med liv ut av M2 før den erstattes. 

Det som jeg synes er mest spennede nå er neste generasjon M2 og hvordan den blir. Dagens M2 er gammelt nytt og det er begrenset hvor mer spennende dette kan bli nå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Jeg føler meg ganske trygg på at BMW ikke kommer med slike lykter som på photoshopen over her. Men neste 7-serie vil nok få lavtsittende lykter, jeg håper BMW løser dette på en elegant måte. Det 7-serien nå trenger er ett design med særpreg, de trenger en ny og vulgær utgave av E65. Etter flere år med generisk, men akk så elegant design så tror jeg det er på tide at 7-serien skaper litt "oppstyr". Å smelle digre griller på ett eksisterende design gir ett oppstyr som BMW ikke var tjent med (G11 LCI)

BMW-insideren Scott26, sa at grillen var for liten på vedlagte billedmanipulasjon, og henviste til en annen manipulasjon som skulle gi et bedre inntrykk. Dessverre virker det som at splittede hovedlys nå blir et tema hos BMW, og coronaringer kan vel med dette omsider bekreftes "død". Jeg tviler i hvert fall på at dette er designgrep som øker salget av 7-serier. Ellers synes jeg faktisk grillen på vedlagte illustrasjon fungerer, men skiltet må for pokker meg fjernes fra selve grillen. Det blir litt som å ha en tapebit over halve Rolex-klokken sin. 

F5-C52-ED6-0366-4-F34-B945-C4967-D1-C73-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Ron Jeremy skrev:

Ang ny 7’er å kontroverser. Det sies at X8 og 7 serien skal få doble overliggende frontlykter. Jeg håper BMW kan lage noe elegant og bruke eksisterte klassiske formspråk fremfor outrerte smakløse «moderne» vrier. Men det er kanskje bare meg?

Jeg er helt enig så det er ikke bare deg (og det er sikkert mange med oss). Jeg tenker at Citroën kunne finne på noe slikt (i 2013) fordi de trengte oppmerksomhet etter at PSA ga DS alt hva Citroën tidligere hadde stått for (futuristisk design og teknikk). Noen år senere "lånte" både Hyundai og Skoda designtrekket med de overliggende LED-kjørelysene (og hovedlysene under) og dette er ikke så merkelig siden begge bilmerkene kjemper om de samme kundene som dagens Citroën. Dette i beste "If you can't beat them, join them" stil så litt honnør til Citroën der, men BMW? Det tror jeg bestemt ikke noe på. 

Når dette er nevnt er den aktuelle designløsningen litt artig rent visuelt. Den skaper et slags optisk bedrag rett forfra som får bilen til å virke mye mer volumiøs ut. Dette legger man spesielt merke til på Citroën C3 som nesten ser ut som en liten SUV rett forfra tiltross for at den er en ganske liten bil.

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal ikke bare vente til bilen blir lansert da? Så kan vi ta klagingen og sorgen da? Å "bekrefte" ting ut fra kamuflerte prototyper og Photoshopede illustrasjoner blir vel å dra den litt vel langt 😅

Jeg tror ikke BMW går for splittede hovedlys..men jeg kan ta feil. Vi får vente å se 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den siste over her synes jeg faktisk ikke var så helt på trynet, og tror det er noe som kunne fungert. De Photoshop-bildene av X7/X8 var derimot helt på trynet designmessig etter min mening.

...men ja, blir spennende dette. Ca. akkurat samme diskusjon som man har hatt vedr. 4-serie-grillen som ingen trodde kom. 😛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.12.2020 den 15.45, Fredrik skrev:

Jeg er helt enig så det er ikke bare deg (og det er sikkert mange med oss). Jeg tenker at Citroën kunne finne på noe slikt (i 2013) fordi de trengte oppmerksomhet etter at PSA ga DS alt hva Citroën tidligere hadde stått for (futuristisk design og teknikk). Noen år senere "lånte" både Hyundai og Skoda designtrekket med de overliggende LED-kjørelysene (og hovedlysene under) og dette er ikke så merkelig siden begge bilmerkene kjemper om de samme kundene som dagens Citroën. Dette i beste "If you can't beat them, join them" stil så litt honnør til Citroën der, men BMW? Det tror jeg bestemt ikke noe på. 

Når dette er nevnt er den aktuelle designløsningen litt artig rent visuelt. Den skaper et slags optisk bedrag rett forfra som får bilen til å virke mye mer volumiøs ut. Dette legger man spesielt merke til på Citroën C3 som nesten ser ut som en liten SUV rett forfra tiltross for at den er en ganske liten bil.

Apropos overliggende kjørelys (og hovedlysene under) og kanskje hvorfor BMW befinner seg i en slags identitetskrise (i mangel av et bedre ord) om dagen. Kinesiske Xpeng P7 er det relativt store forventninger til i det seriøse EV-miljøet og designet er ganske slående "If you can't beat them, join them". Tesla Model 3/S (den er nærmere Model S enn Model 3 i størrelsen) med en tvist Citroën i fronten (spesielt C4 Picasso II fra 2013). Designeren er franske Rafig Ferrag så akkurat dette er kanskje ikke så merkelig.

   

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spørs det da om den nye My BMW app viser seg å være bedre enn BMW Connected appen, som er nesten det samme som å ikke ha en app bare at det er mer irriterende fordi en har en ubrukelig app :) Førsteinntrykket etter litt prøving er same shit, different wrapping.

https://www.press.bmwgroup.com/global/article/detail/T0321612EN/your-world-my-bmw-the-new-generation-app-for-bmw-customers-now-available-in-30-european-markets-china-and-korea 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, papertiger skrev:

Så spørs det da om den nye My BMW app viser seg å være bedre enn BMW Connected appen, som er nesten det samme som å ikke ha en app bare at det er mer irriterende fordi en har en ubrukelig app :) Førsteinntrykket etter litt prøving er same shit, different wrapping.

https://www.press.bmwgroup.com/global/article/detail/T0321612EN/your-world-my-bmw-the-new-generation-app-for-bmw-customers-now-available-in-30-european-markets-china-and-korea 

Hva er det dere ikke liker med appen? Jeg synst den funker greit med de små tingene jeg bruker den til. Men jeg fant ut nå i går at de har tatt bort funksjonen hvor du får se forbruk osv fra siste tur samt distanse, litt irriterende for jeg likte den biten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Appen er nok bedre for de med el- og hybrid, da det er litt annerledes. :) Men ja, det er jo ikke verdens beste app, men den fungerer for meg. Og gjør akkurat det den skal, med de begrensningene en hybridbil har.

Sitter i bilen nå:

E37D8915-28AF-45D5-80E1-529E4E158D67.thumb.jpeg.6ed1b66bc5a1e80fa5727dfb274762be.jpeg

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Marius2002 skrev:

Appen er nok bedre for de med el- og hybrid, da det er litt annerledes. :) Men ja, det er jo ikke verdens beste app, men den fungerer for meg. Og gjør akkurat det den skal, med de begrensningene en hybridbil har.

Sitter i bilen nå:

E37D8915-28AF-45D5-80E1-529E4E158D67.thumb.jpeg.6ed1b66bc5a1e80fa5727dfb274762be.jpeg

Var jo veldig rart du fortsatt har den «eDrive» i midten der? Den er borte med meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   1 medlem

×
×
  • Opprett ny...