Gå til innhold

Tråden om BMW-nyheter/rykter/snakk etc.


awt
 Share

Anbefalte innlegg

4 timer siden, gallay skrev:

Vel per idag de fleste assosierer "e" som hybrid og det vil mest sannsynlig ta lang tid før det endres. Dessuten går hype-toget frem, da alle Skal være "miljøbevisste" og her kommer "I" bokstaven  til gode for Bmw. 

Det ser ut som de fleste ICE-bilfabrikanter er nå desperate på å bli kjent som "miljøvennlig" og bli sammenlignet med f eks Tesla. Si hva man vil om Tesla, men ingen kan påstå at de ikke har skapt et rykte for seg selv, når du sier "Tesla" så vet alle hva du snakker om. Eneste grunnen til at nye Ford Mustang Mach-E heter "Mustang" f eks er jo forgrunn av Tesla, de måtte bruke et allerede kjent navn så de kunne bli sammenlignet med Tesla. Og det ser ut som at alle ICE-bilfabrikanter nå prøver å lage et nytt navn som skal tas like seriøst som Tesla, BMW sine mest kjente modeller f eks er jo M2, M3, M4, M5, M6 og M8. Men de kan jo ikke plutselig bruke f eks M4 navnet på "i4", så da (tror dem) at dem også må finne på nye modell-navn for å bli "tatt seriøst". Når de bare kunne kalt "i4M50i" for f eks "M450e" og gjort det helt klart at "e" nå betyr "BEV" og ikke "PHEV", "i" gir jo enda mindre mening enn "e" siden "i" i modell-betegnelsen for BMW har i alle år betydd "bensin". Se også å drastisk Mercedes og BMW tror de er nødt til å designet de nye bilene sine for å "bli tatt seriøst". Eneste som gir mening egentlig er VW sin ID line up, f eks ID.3 tar over for Golf, sånn som Golf tok over for Bobla, det gir mening. Og den drastiske design endringa til VW gir også mening, siden alle ID bilene faktisk deler "design språk", de har en klar plan hvor hver av ID bilene tar over for de bilene de selger idag. 

Men hvertfall IMO så gir ingenting mening av det BMW eller Mercedes driver med (eller, gir kanskje mer mening det BMW driver med enn Mercedes, men det er fortsatt ikke bra utført), jeg skulle ønske at BMW ikke kom opp med nye navn, men heller la til "e" på enden, og ikke gjorde drastiske design endringer med de nye modellene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, E.C. skrev:

Ah, tenker på gode gamle dager da en 525d gikk fra å være 2.5L til 3.0L til 2.0L i løpet av 5 år.

I dag er det kun 530d og 520d/i som er tro mot denne gamle tradisjonen. Hos Audi er det jo blitt helt umulig å følge med på de talla de har gått over til. 

Men sånn fra det ene til det andre, hvor ble det av 320e som skulle komme? Altså 320 ladbar hybrid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BMW's forslag til hvordan en ny i3 kan være. Dette er selvfølgelig bare et designstudie, men jeg tror at vi bør merke oss trenden når det gjelder det overordnede designet samt enkelte design elementer. Jeg mener at BMW med dette viser at de langt foran de fleste andre bilprodusentene når det gjelder design. Det er radikalt, men også ekstremt nyskapende.

Dette er hva jeg liker med BMW. De utfordrer virkelig alt mulig av følelser for en gammel BMW entusiast. Ikke alt er like enkelt å ta innover seg, men at de ser betydelig fremover og skyver bilindustrien fremover er helt sikkert. 

 

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Fredrik 90 said:

I dag er det kun 530d og 520d/i som er tro mot denne gamle tradisjonen. Hos Audi er det jo blitt helt umulig å følge med på de talla de har gått over til. 

Enda verre hos Tesla, de bytter masse deler underveis, men bilen heter det samme. Kanskje ikke så dumt nå som jeg skal selge, når jeg tenker meg om 🤠

Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://www.bmwblog.com/2021/09/10/report-2023-g60-bmw-5-series-will-get-normal-grilles/

Det ryktes at G60 5-serie vil få ett mer normalt og tradisjonelt design, hvilket høres veldig bra ut for min del. BMW skal være litt forsiktig med å eksperimentere for mye med de modellene som utgjør selve kjernen i BMW sitt utvalg. Dette ser man også på 3-serien som også har ett normalt design. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

https://www.bmwblog.com/2021/09/10/report-2023-g60-bmw-5-series-will-get-normal-grilles/

Det ryktes at G60 5-serie vil få ett mer normalt og tradisjonelt design, hvilket høres veldig bra ut for min del. BMW skal være litt forsiktig med å eksperimentere for mye med de modellene som utgjør selve kjernen i BMW sitt utvalg. Dette ser man også på 3-serien som også har ett normalt design. 

Fantastiske nyheter ! :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

https://www.bmwblog.com/2021/09/10/report-2023-g60-bmw-5-series-will-get-normal-grilles/

Det ryktes at G60 5-serie vil få ett mer normalt og tradisjonelt design, hvilket høres veldig bra ut for min del.

Ryktes det ikke om at den får en kort/avkappet rumpe? 😐

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, HenrikSolberg skrev:

Ryktes det ikke om at den får en kort/avkappet rumpe? 😐

Nei den får ikke kort rumpe, men en hekk som skrår litt bakover. Ikke sånn som den forferdelige EQE som nettopp er lansert. Det har nok med aerodynamikk å gjøre ettersom den også skal komme som elektrisk. Skal bli spennede å se hva slags motoralternativer som kommer, ryktes at V8er og tre liter diesel skal leve videre iallfall. Blir i såfall veldig interessant da dette vil bli det første chassiset som tilbys med alt fra V8 til elektrisk 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Fredrik 90 skrev:

Nei den får ikke kort rumpe, men en hekk som skrår litt bakover. Ikke sånn som den forferdelige EQE som nettopp er lansert. Det har nok med aerodynamikk å gjøre ettersom den også skal komme som elektrisk. Skal bli spennede å se hva slags motoralternativer som kommer, ryktes at V8er og tre liter diesel skal leve videre iallfall. Blir i såfall veldig interessant da dette vil bli det første chassiset som tilbys med alt fra V8 til elektrisk 👍

Lov å håpe at man ikke mister like mye baggasjeplass med batteripakke 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Snagg30 skrev:

Er det noe som er sikkert, at det er firer? 

Blir iallfall ikke sekser 😂 X1 bygger på en FWD plattform som ikke er konstruert for sekser. Men hadde jo vært kult om den ble bygget på basis til nye M2 😎

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...