Gå til innhold

Tråden om BMW-nyheter/rykter/snakk etc.


awt
 Share

Anbefalte innlegg

24 minutter siden, mslello skrev:

Intervju om M i (i M) framtiden. Har ikke lest den selv enda:

https://www.bmw-m.com/en/topics/magazine-article-pool/dirk-haecker-interview-bmw-m-electrified.html

 

image.thumb.png.78bf8ab6d066aa1be167489905e320b3.png

Lest den, omtrent som forventet.
Bra at de har jobbet med elektrisk M i 4-5 år allerede, det viser at de mener alvor.
Men det teknisk grunnlaget med 1 motor pr hjul, gir grunnlag for optimisme.
Da har man stålkontroll på kontrollert effekt, hvor mye sjel det blir - kan sikkert diskuteres av enkelte.

Men slik jeg leser det, vil det bli mulig med fossillyd fra en fremtidig Helelektrisk M bil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, fupsaker skrev:

Ser ut til at i5 nå blir eDrive 40e og i5 M60 xDrive, selv om det noen steder står M50. :) Spent på en G61 M50/M60 i5, det gledes!

Ja det surrer noen rykter om Touring av både i5 og M5, begge deler kommer i såfall til å bli en megahit i sine segmenter :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Ja det surrer noen rykter om Touring av både i5 og M5, begge deler kommer i såfall til å bli en megahit i sine segmenter :) 

Jeg ville foretrukket en iX3 M50, da må jo Porschen ryke. Noen ganger tenker jeg på å bytte Porschen mot en iX50 også, men det føles liksom ikke riktig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venter i spenning på G60. Håper den blir mer tro mot tradisjonelle BMW-linjer. Har forstått det slik at i5 eDrive40 kan bli innsteget på EV-siden. Prises den rett, og bilen ligner noenlunde på dette (blir neppe så coupeaktig da), så kommer jeg nok til å bite på:

image.png.d82b6d79d286f00739d32f1b2ff05dbb.png

 

Basert på "motorlyden" i I4, så håper jeg M-avdelingen skroter den helt. Den er jo bare tåpelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venter i spenning på G60/61 jeg også, mest interessant for meg er ladehybriden med rekkesekser. Med litt god elektrisk rekkevidde så synes jeg det er ett fint kompromiss for en petrolhead som også vil følge litt med i tiden. Jeg ser på nye 7-serie at den ladbare hybriden har 60 liters drivstoff tank mot 46 liter på G11 745e. Så jeg håper de viderefører dette på G60/61 PHEV. Men jeg beklager å måtte si det, men jeg har ikke avskrevet diesel helt ennå. 5-serie og stor treliters diesel blir aldri feil når vi snakker totalpakke, iallfall for min del som kjører en del 😅

Men når man ser det flippe rushet som er på i4 om dagen så frister det noe voldsomt å være tidlig ut å bestille en i5. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, fupsaker skrev:

Jeg ville foretrukket en iX3 M50, da må jo Porschen ryke. Noen ganger tenker jeg på å bytte Porschen mot en iX50 også, men det føles liksom ikke riktig. 

Det forstår jeg godt iom at det er to helt forskjellige biltyper. Taycan er jo en slags mellomting mellom 911 og Panamera. Den er bl.a litt mindre og klart mer sportslig anlagt enn Panamera. Taycan med kun bakhjulstrekk gir mange assosiasjoner til en klassisk 911 - og kanskje spesielt 911 konseptet 989 fra 1988-1991 med fire dører som imidlertid aldri kom i produksjon, men som gjenoppsto i 2009 som Panamera. BMW iX er en stor SUV og noe helt annet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, *MrB* skrev:

Venter i spenning på G60. Håper den blir mer tro mot tradisjonelle BMW-linjer. Har forstått det slik at i5 eDrive40 kan bli innsteget på EV-siden. Prises den rett, og bilen ligner noenlunde på dette (blir neppe så coupeaktig da), så kommer jeg nok til å bite på:

image.png.d82b6d79d286f00739d32f1b2ff05dbb.png

Dessverre er nok ikke dette i nærheten av hva som blir det endelige resultatet. Bilen er rett og slett for bred og for lav, og lyktene blir "opp-ned-lys" som G2x LCI. Hekken får ingen flatt koffertlokk, men en stutt og svært skrånet hekk. Ser dessverre ut til at BMW roter til vinduslinje og hoffmeister-knick på denne også.

BMW%205%20Series%20less%20camo%2014.jpg?
BMW%205%20Series%20less%20camo%2017.jpg?
BMW%205%20Series%20less%20camo%205.jpg?w

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, Saltkjelen said:

Dessverre er nok ikke dette i nærheten av hva som blir det endelige resultatet. Bilen er rett og slett for bred og for lav, og lyktene blir "opp-ned-lys" som G2x LCI. Hekken får ingen flatt koffertlokk, men en stutt og svært skrånet hekk. Ser dessverre ut til at BMW roter til vinduslinje og hoffmeister-knick på denne også.
 

Renderingene spriker i hytt og pine på denne. Tydelig at den er en en vanskelig nøtt og knekke bak kamuflasjen. Tok en noenlunde tilfeldige, som jeg likte. Denne er nok sikkert mer riktig:

E50701D1-128D-42D4-8CDA-CB2A98BE9901.jpeg

«Alle» hevder også at 5-serien skal være mer tradisjonell, mens 7-serien skal være den outrerte, som skal vinne Asia. Har derfor ikke tenkt å dømme før jeg ser den endelige versjonen. 

Endret av *MrB*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det man ser av G60 så langt synes jeg er svært lovende, best av alt er at grillen blir mer normal. Liker man ikke den skrå hekken så løser man det greit ved å velge Touringen 👍

Eneste som suger balle er at de kommer til å sette inn den forferdelige skjermplanken…det kan bli en hard nøtt kjenner jeg 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser ut som BMW letter litt på sløret om hvilke intensjoner de har med Alpina. Det har jo vært litt stille fra dem om hva de vil gjøre etter 2025 når de offisielt tar helt over. Nå virker det som de iallfall har en plan for merket, og det er at Alpina i større grad skal fylle hullet mellom BMW og Rolls Royce. De sier ikke noe om hva som skjer med dagens modeller, det er ett tankekors at nye 7-serien foreløpig ikke er planlagt som B7. Men det betyr iallfall at Alpina merket vil bestå i en eller annen form. Kanskje vi i fremtiden vil se egne dedikerte Alpina modeller, noe som i mine øyne ville gjort merket enda mer ekslusivt men også tatt bort litt av sjarmen. 

https://www.bmwblog.com/2022/09/09/alpina-focus-luxury-future-models/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Fredrik 90 skrev:

Det ser ut som BMW letter litt på sløret om hvilke intensjoner de har med Alpina. Det har jo vært litt stille fra dem om hva de vil gjøre etter 2025 når de offisielt tar helt over. Nå virker det som de iallfall har en plan for merket, og det er at Alpina i større grad skal fylle hullet mellom BMW og Rolls Royce. De sier ikke noe om hva som skjer med dagens modeller, det er ett tankekors at nye 7-serien foreløpig ikke er planlagt som B7. Men det betyr iallfall at Alpina merket vil bestå i en eller annen form. Kanskje vi i fremtiden vil se egne dedikerte Alpina modeller, noe som i mine øyne ville gjort merket enda mer ekslusivt men også tatt bort litt av sjarmen. 

https://www.bmwblog.com/2022/09/09/alpina-focus-luxury-future-models/

Betryggende å høre, liker planene til BMW! 
Mye som skjer fremover, ser selvsagt frem til Neue klasse, men først skal iX1 testes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...